Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
James May popsal okamžik, kdy málem zabil Jeremyho Clarksona
1.4.2019 | Petr Prokopec
Jeremy Clarkson je už soudě dle jeho typických projevů člověkem na zabití, jeden by ale čekal, že jeho nejbližší okolí na něj bude zvyklé. Není, jak nyní vykresluje Kapitán Šnek.
Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May jsou jako novodobí tři mušketýři, kteří se sice před kamerou často i záměrně špičkují, ovšem jeden za druhého by dal ruku do ohně. To bylo asi nejvíce patrné v roce 2006, kdy Hammond havaroval v rychlosti 463 km/h ve speciálně upraveném dragsteru Vampire. Následně byl po dva týdny v kómatu a nikdo s jistotou nevěděl, zda se někdy ještě probere. Clarkson i May v tu chvíli prohlašovali, že pokud jejich kolega nepřežije, v Top Gearu skončí.
O devět let později stála trojice znovu při sobě, Clarksonovi totiž kvůli kauze „Steak-gate“ nebyla prodloužena smlouva. Televizní stanice BBC přitom lákala Hammonda i Maye, aby na její výplatní listině zůstali, ti však z kamarádství odmítli. Místo toho celá trojice zamířila k Amazonu, stejně jako rozjela webovou platformu Drive Tribe. Ta sice zatím nijak zvlášť úspěšná není, minimálně May však v poslední době nevynechá jedinou příležitost k jejímu dalšímu zviditelnění.
Dnes si přitom zvolil téma, které by hlavně s ohledem na výše zmíněné asi jen málokdo čekal. May byl totiž dotázán, zda někdy v životě zvažoval, že by opravdu zabil Clarksona. Takových náznaků bylo na obrazovkách opravdu hodně, nicméně víceméně všechny psal spíše scénář než sám život. Přesto dle Jamese existuje moment, kdy skutečně málem došlo na naplnění těch nejčernějších vizí. Poněkud paradoxně se tak stalo jen krátce předtím, než trojice opustila Top Gear.
Během natáčení Patagonského speciálu totiž Clarkson, Hammond a May zavítali v Argentině do srubu určeného turistům, kteří v něm mohou přespat. Využít přitom mohou krb či místní zásoby, ovšem za předpokladu, že dřevo i potraviny posléze doplní. Stejně tak mohou ulehnout i do postelí a zachumlat se do přikrývek, což trojice také udělala. Hammond a May přitom měli k dispozici malé pokojíčky, Clarkson se sám prohlásil za vládce obývacího pokoje a tedy i strážce ohně.
„Okolo čtvrté hodiny ráno jsem se ovšem probudil a má mužská chlouba byla uvězněna v kostce ledu. Šel jsem tedy do hlavní místnosti, kde byl vyhaslý oheň. A on byl vzhůru a říká, že ho nedokázal znovu zapálit, neboť je to příliš komplikované,“ vzpomíná se stále vážnou tváří May. A dodává, že jediné, co měl Clarkson udělat, bylo každé tři hodiny přiložit jedno polínko. I v tak jednoduché činnosti, na které je ostatně vystavěna celá moderní civilizace, však zklamal.
„Poblíž krbu byl přitom pohrabáč, který jsem zvedl. Byl to takový malý pohrabáč se špičkou na konci, který se používá k odhrabání popela. A v tu chvíli jsem o tom začal vážně přemýšlet,“ říká na toto téma James. Je přitom otázkou, zda Clarkson v tu chvíli opravdu byl v ohrožení života či nikoliv. Ve výsledku bychom se tomu ale s ohledem na okolnosti nedivili, letitému přátelství navzdory.
Lze pak jen dodat, že toto nebyl jediný okamžik v rámci natáčení Patagonského speciálu, kdy byl Jezza blízko smrti. Napodruhé však s tím již James neměl nic společného, naopak se spolu s Richardem ocitl taktéž na druhé straně barikády. Trojice byla totiž obviněna válečnými veterány, že argentinský dav popichuje kvůli prohrané válce o Falklandy a následně byla pomalu lynčována a ze země musela prchnout ještě před dotočením speciálu. To už je ale trochu jiný příběh.


James May popsal moment, kdy skutečně málem zabil Jeremyho Clarksona
Stalo se tak při natáčení Patagonského speciálu
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 2. den: 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
Nejnovější články
Elektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
před 5 hodinamiK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
před 6 hodinamiPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 8 hodinamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 9 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva