Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jakou F1 by si přáli sami jezdci? Představy některých překvapí
17.9.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Současnou Formuli 1 kritizují fandové, šéfové týmu a dokonce i hlava firmy spravující veškerá komerční práva. Co si ale myslí jezdci, co by změnili?
Vývoj královské motoristické disciplíny v posledních letech vytrvale kritizujeme a nejsme v tom sami. Stačí se podívat, o kolik rychlejší byla Formule 1 před 12 léty a jaký vizuální i aurální dojem dokázaly tehdejší monoposty dělat, abyste viděli, že je něco špatně. Ne zrovna pochvalná slova tak zaznívají nejen od fanoušků, ale i matadorů mezi šéfy týmů či dokonce samotného Bernieho Ecclestona.
Je pochopitelně lákavé valit vinu hlavně na něj a nepochybně na ni má svůj podíl. Vzhledem k tomu, jak složitým propletencem svět F1 je, ale z pozice člověka spravující obchodní aktivity neovlivní zdaleka vše. Na každý pád, právě tato část odpovědnosti za chod F1 přechází na nového majitele a i když zrovna Ecclestonův konec v čele exekutivy to neznamená, vyvolává to velká očekávání.
Soudě podle toho, co noví majitelé razí, moc velké změny očekávat nelze, atmosféra je ale při každé podobné změně taková. Názory mnohých na toto téma už jsme slyšeli, ale co si o věci myslí sami jezdci? Právě ti byli před probíhající velkou cenou Malajsie tázáni, co by se s příchodem nových „komerčních vládců” F1 změnili a jsou to zajímavé pohledy.
Ani jeden kupodivu nevypadá jako předem naučená marketingová odpověď typu: „Nejraději piji Red Bull. A doma mám Renault s malým turbem, vážně,” takže nečekejte nic o úžasné éře plné úsporných turbohybridů. O to lépe se to čte, však posuďte sami. Nabízíme vám jeden názor pilota po druhém...
Sebastian Vettel - Ferrari
Čtyřnásobný mistr světa s Red Bullem a současný jezdec Ferrari se při příležitosti začátku nové éry ozval nejhlasitěji. Postavil se tak do čela skupiny jezdců, kteří si přejí rychlejší, emotivnější a také více vyrovnanou Formuli 1, neboť pouze taková bude bavit jezdce i diváky.
Své názory pak v očekávání světlejších zítřků mohl včera tlumočit novým majitelům v čele s miliardářem Johnem Malonem, majitelem přebírající firmy, a Chasem Careym, novým nejvyšším šéfem skupiny firem ovládající komerční práva tohoto sportu. A neplánovaně nakonec právě kvůli těmto debatám přijel do Singapuru i Bernie Ecclestone.
Pokud k nim nebudou hluší, mohli bychom se i něčeho pozitivního dočkat. Vettel totiž kritikou nešetřil: „Jako pilot chcete jezdit rychleji, chcete řídit ta nejlepší auta. Pokud se ptáte, co bych chtěl řídit, dvojnásobil bych počet válců motorů aut a sebral jim hodně z jejich komplikované elektrické výbavy,” řekl bez servítek Vettel zjevně souzníc s tím, že vrcholná éra F1 nás už o dekády minula.



Sebastian Vettel o dnešních monopostech s elektromotory příliš pozitivně nesmýšlí
Sergio Perez - Force India
Ani Mexičan Sergio Perez není z dnešní F1 zrovna na větvi, což lze s ohledem na tým, v němž zrovna působí, chápat dvojnásob. „Rád bych viděl Formuli 1 o mnoho vyrovnanější, aby týmy ze středu startovního pole měli šanci vyhrávat závody, bojovat o tituly,” řekl Perez.
„Myslím, že by to bylo něco skvělého pro fanoušky - jeden závod by byl na vrcholu Williams, druhý zase jiný tým,” dodal naznačujíc, že každý závod s předem více či méně jasným výsledkem je nudný z podstaty.
Mexického pilota nemožnost většiny týmů bojovat byť jen o vítězství v závodě zjevně nebaví
Jolyon Palmer - Renault
Nováček u Renaultu Perezova slova rozhodně nerozporoval, když řekl, že opravdu není zábavné, když výsledek závodu znáte dříve, než auta vůbec dorazí na okruh. Natož pak, když na něj vyjedou.
„Dorazíme do dějiště víkendové grand prix a víme, že jsou tu dvě, možná čtyři nebo šest aut která vůbec mohou závod vyhrát,” řekl Palmer s tím, že takovému závodění chybí moment překvapení. „To je největší věc, kterou bych změnil. Jiný stav by přinesl mnohem větší zapojení fanoušků a učinil by závody zajímavějšími,” dodal.
Podobně Palmer vidí problém v tom, že kandidátů na vítězství v závodě, natož pak v šampionátu, je minimum
Felipe Nasr - Sauber
„Lidé vždy chtějí vidět více soubojů na trati,” souzní se svými kolegy Nasr a naráží též na příliš velkou moc předběžného i dodatečného rozhodování o výsledcích skrze všemožné penalizace. „Nejdůležitější věc, kterou bych chtěl vidět, je těsnější soupeření mezi auty, více konkurence,” říká Felipe N. s tím, že karty byly jasně rozdány v éře Red Bullu a jsou jasně rozdány i nyní v éře Mercedesu.
„To je, co slyším i od kolegů a fanoušků,” dodává Nasr s tím, že ve svém názoru není osamocen. A tato minianketa to potvrzuje.
Felipe Nasr naráží i na pravidla dávající příliš mnoho prostoru k penalizaci jezdců - před závody i po nich
Daniel Ricciardo - Red Bull
Ovšem, dočista jinak přistoupil k této otázce věčně vysmátý Daniel Ricciardo, když s úsměvem odpověděl: „Chtěl bych závody v sobotu místo v neděli. Tak bychom mohli plánovat větší akce na sobotní noc, to by byla legrace,” uvedl.
Daniel Ricciardo by chtěl víc pít, zřejmě
Pomineme-li Ricciarda, zdá se, že piloti moc dobře vědí, co F1 chybí - dechberoucí technika, kterou vysavačově znějící miniturba ne a nejsou, rychlejší auta, která jsou z podstat atraktivnější, pravidla neumožňující zakonzervování náskoku jednoho týmu na léta dopředu a závody rozhodované v soubojích pilotů na trati, ne u zelených stolů. S tím musíme souhlasit, co říkáte vy?
Zdroj: AFP
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice včera 15:56
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou 20.4.2025
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone 20.4.2025
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 11 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321