Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jaká je Tesla Model 3 očima majitele BMW M3? Budete se divit jeho upřímnosti
15.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Velký fanoušek mnichovských aut zkusil kalifornskou novinku a zmapoval i její počínání na závodním okruhu. Odsoudil ji, nebo z toho odešla se ctí?
Není pochyb o tom, že elektromobily jsou rychlé v přímce. Jediným důkazem za všechny může být Tesla Model S P100D, která snadno zvládá zrychlení z klidu na stovku za méně než tři sekundy. Rodinný sedan se tak klidně může postavit i Bugatti Chiron, ačkoliv stojí daleko méně. Akcelerace je ovšem pouze jednou z disciplín, která definuje schopnosti automobilu. Náročným řidičům daleko více záleží na celkovém projevu vozu při ostrém nasazení, které elektromobily zvládají o poznání hůře - Tesla Model S na Nordschleife to kdysi ukázala nejlépe.
Není tomu dlouho, co se na závodní trať vydala také Tesla Model 3 a ani ona tam nepředvedla nic světoborného - brzdy vozu nevydržely skoro nic. Další z podobných videí ukazuje srovnání s BMW M3 F80. Jeho majitel navíc mohl elektrický sedan i otestovat, a to nejen na okruhu, pročež přináší řadu užitečných poznatků. Rovnou ovšem přiznává, že fanoušci značky jej za to asi milovat nebudou, i když zase tak kritický není.
Právě tato slova naznačují, kterak jsou příznivci Tesly i jiných elektrických vozů poněkud zfanatizovaní. Uživatel Redditu s přezdívkou „cookingboy“ totiž rozhodně není vůči Modelu 3 zaujatý a dokonce dodává, že zvažuje jeho koupi. Zda na ni ovšem dojde, to je otázkou, neboť jeho vozový park naznačuje, že je loajálním zákazníkem BMW. Kromě současné M3 totiž vlastnil či vlastní i 335i F30 a 335i E92.
Jak tedy kalifornskou novinku hodnotí? Nejvíce je spokojen s často kritizovaným systémem Autopilot, jemuž dává deset bodů z deseti. O půl bodu méně získává podvozek, jeden bod méně hnací ústrojí a osm bodů bylo přiděleno řízení. Potud se tedy vše zdá být v pořádku, tedy alespoň v rámci normální jízdy. Nicméně jakmile dojde k přišlápnutí plynu, stává se řízení poměrně hodně nepředvídatelným.
Tím ovšem dobré zprávy končí, zmínit tedy můžeme ty špatné. Kvalita interiéru je hodnocena pěti body z deseti, uživatelská přívětivost pak jen pouhými dvěma. Není to ve výsledku překvapivé, prakticky všichni, kdo s novou Teslou mají zkušenost, totiž sice zmiňují dobrou odezvu a skvělé rozlišení rozměrného tabletu, ovšem naprostý chaos v palubním menu a komplikované ovládání běžně používaných prvků. Kromě toho je podle majitele M3 přímo „ostudné“, že si Tesla účtuje 5 000 USD (cca 106 tisíc Kč) za prémiový „upgrade” interiéru, přestože slícování zůstává i nadále na tragické úrovni.
Vidět navíc můžeme i řádění Modelu 3 na okruhu Mid-Ohio Sports Car Course hned ze dvou pohledů. První video přitom ukazuje jízdu z pohledu řidiče elektrického sedanu, druhé pak z pohledu řidiče BMW M3. Druhý snímek je daleko záživnější, přičemž důvod jistě sami uhádnete - ano, je to zvuk, který vše dělá daleko zajímavějším.
Je jasné, že M3 je rychlejším vozem, takže kolem Modelu 3 by mohla jezdit v kruzích, ale o srovnání tu nejde - řidič BMW tímto způsobem mapuje jízdu vozu před sebou. Ta působí lépe z pohledu řidiče Tesly, zezadu je vidět, že americká novinka není úplně jistá v kramflecích a potvrzuje tak výše zmíněné.
To není nic šokujícího, více nás překvapila přívětivost onoho majitele BMW. Vůz dostal celkově slušné hodnocení, prý konkurence není zásadně lepší - něco umí lépe, něco hůře. Jak se tedy zdá, Tesla skutečně začíná mířit vzhůru, i když zejména v poslední době je její cesta stále trnitější.
Jak se chová Tesla Model 3 na závodním okruhu? Vše si můžete prohlédnout z pohledu majitele BMW M3, který navíc kalifornský elektromobil také sám otestoval
Zdroj: Reddit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Bugatti realitního magnáta schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s bylo dodáno s pozoruhodně malými koly a pneumatikami
dnes - Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče
včera - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- 10. a 11. ledna se koná «100 km dei Campioni» 11:00
- Dakar 1. etapa: 412 km přes písek, kameny a suť včera 11:24
- Prologem začal Dakar 2025 3.1.2025
- Přehled vítězů Paříž - Dakar 2.1.2025
- Jak vypadá trasa Dakaru 2025 1.1.2025
Nejnovější články
- Pokud vám nové Audi A6 připadá otřesné, nejste sami. Slavný designér na něm vidí jedinou pozitivní věc: Autora už vyhodili
před 9 hodinami - Němečtí socialisté mají skvělý plán, domácí automobilový průmysl prý zachrání návratem dotací na elektromobily
před 10 hodinami - SUV Alfy Romeo ukázalo cenu hybridizace. Jen s benzinovým motorem je o statisíce levnější, u nás se potichu prodává i s dieselem
dnes - K mání je dodnes nejetý, svého času nesplnitelný sen nadšených kluků od VW. Koupit si ho ale můžou zas jen „zazobaní důchodci”
dnes - Bugatti realitního magnáta schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s bylo dodáno s pozoruhodně malými koly a pneumatikami
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva