Jak se Bugatti chová k zákazníkům? Ani auto za 65 milionů Kč neznamená privilegia

Pokud máte pocit, že když si vyrazíte koupit za takové peníze, budou vám všichni padat k nohám, mýlíte se. V lecčems dostanete více třeba i od VW.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Jak se Bugatti chová k zákazníkům? Ani auto za 65 milionů Kč neznamená privilegia

6.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Jak se Bugatti chová k zákazníkům? Ani auto za 65 milionů Kč neznamená privilegia

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud máte pocit, že když si vyrazíte koupit za takové peníze, budou vám všichni padat k nohám, mýlíte se. V lecčems dostanete více třeba i od VW.

Tip: Projděte si ceník příplatkové výbavy Bugatti Chiron, za cenu většiny prvků byste si mohli koupit u několik aut...

Představte si, že si jdete koupit třeba novou Škodu Octavia. Zamíříte do vybraného showroomu prodejce, tam vás ve většině případů slušně pozdraví, uvaří vám kávu, nabídnou testovací jízdu, sepíšou s vámi objednávku a vy se během pár týdnů dočkáte svého vozu. Tedy za předpokladu, že nezvolíte některé ze skladových aut - v takovém případě můžete odjet prakticky ihned.

Obdobně to funguje třeba u BMW, kde chování personálu bývá (výjimky existují, pochopitelně) o trochu vřelejší, káva o trochu chutnější a přihodí vám k ní třeba i preclík či bavorskou klobásu. Jen je třeba počítat s poněkud vyšším finálním účtem. Člověk by čekal, že čím výše bude po „cenovém žebříčku” stoupat, tím více bude tento trend bude pokračovat. Však o čím dražší auto jde, o to méně jeho potenciálních zákazníků existuje a tím spíše by se o ně automobilky měly ucházet. Zní to logicky, ale je to jeden velký omyl.

Situace se začíná lámat někde na úrovni Porsche. U jeho „běžných” modelů ještě platí výše popsané - když si koupíte třeba 911, sporťák vyráběný po desítkách tisíc kusů ročně, jste pánem situace. Pokud si ale vyberete vůz vyráběný v omezených sériích jako Cayman GT4 nebo 911 R, žezlo ztrácíte. Poptávka po těchto modelech je větší než jejich nabídka a prodejci se rázem začali chovat podle toho - brzké objednávky přestaly cokoli znamenat a prodejci vůz začali dávat prostě těm, co dali více či pro ně z jakéhokoli jiného důvodu více znamenali. Ve Velké Británii muselo dokonce zasáhnout samo Porsche, když dealeři začali nové Caymany GT4 nabízet za ceny o 1 milion Kč vyšší než ty ceníkové.

To je ale pouze začátek cesty. „Dále” to dotáhlo Ferrari, jehož praktiky byly mnohokrát popsány. Mluví se i o tom, že si musíte objednat extrémně drahou příplatkovou výbavu alespoň za 1 milion Kč, aby továrna váš vůz vůbec vyrobila v dohledném termínu. Přednost prý dává těm, co připlácí a u limitovaných verzí sama potvrdí objednávku až těm, co připlatí nejvíce. Že z toho nejeden klient není šťastný, není třeba dodávat, většina ale neprotestuje - Ferrari si ví, že zvláště limitované edice jsou také dobrou investicí a koupený vůz často nikdy netratí hodnotu a chová se podle toho.

Leckdo by mohl čekat, že u takového Bugatti se věci budou mít zase „normálně”. Přece jen, tato značka vyrábí vůbec nejdražší auto na trhu a v případě staršího Veyronu měla docela problém celou limitovanou edici vyprodat. Dokonalá úcta k jakémukoli klientovi by se tak dala předpokládat, jenže ani tady to není pravda. V některých ohledech bude jistě péče Bugatti o zákazníka dokonalá, minimálně v jednom ale snadno nabudete pocitu, že i s „plebsem” se zachází lépe.

Poslední věta předchozího odstavce se může zdát přitažená za vlasy, nicméně realitu vystihuje docela přesně. Potvrzují to informace Jeroena van den Berga, bohatého holandského obchodníka s auty, který byl druhým člověkem, jenž si v Nizozemí objednal nový Chiron již v říjnu loňského roku. Objednávku na nástupce Veyronu tehdy sepsal jako jeden z prvních na světě, jenže to u Bugatti vlastně nic neznamená.

Van den Berg nově uvedl, že i přes brzký podpis smlouvy bude jeho exemplář dodán až v roce 2018, tedy za dlouhé dva roky v momentě, kdy se auto už vyrábí. Prioritu u Bugatti totiž prý mají stálí zákazníci značky a ti nově příchozí jsou automaticky posláni až na konec čekací listiny. Což samozřejmě zamrzí, pokud automobilce projevíte důvěru a objednávku na auto za více než 2,4 milionu Eur (cca 64,86 mil. Kč) sepisujete jako jeden z prvních, aniž byste jej vyzkoušeli.

Můžete to označit za volbu Bugatti a ze strany firmy o jistě racionální postup. Na jednu ano, ale na druhou... Dokážete si představit, že by Škoda odsouvala vaši objednávku nové Octavie proto, že si o měsíc po té vaši přišel někdo pro svou třetí škodovku? Nebo ji upozaďovala proto, že vy chcete 1,4 TSI a kdosi na druhém konci země si objednal RS? Nedokážeme si to představit, a to jde o auto za pár set tisíc prodávané po milionech. Na Chiron si van den Berg musel „našetřit” cenu stovky takových Octavií ve špičkové specifikaci a vyrobí se jej pár set. Přesto je na tomto v ohledu prioritizace hůře než obyčejný klient Škody - koupil si „jen jedno Bugatti”...

Daná situace nám nejspíše i vysvětluje, proč se Bugatti pokusí o nastavení nového světového rychlostního rekordu až v onom inkriminovaném roce 2018. Dříve značka nebude mít důvod okouzlovat další zákazníky - do té doby má „vyprodáno”. A patrně ani nebude mít mnoho času zabývat se něčím jiným než uspokojováním nedočkavých loajálních klientů.

Závěrem pak již jen dodáme, že van den Berg se při čekání na nový Chiron může uklidňovat alespoň řízením Bentley Bentayga, které si před nedávnem převzal jako vůbec první v Nizozemí. A přihodit můžeme i novou sadu snímků hned několika exemplářů Chironu, která byla pořízena poblíž sídla automobilky v Molsheimu. Nepochybně půjde o kousky pro ty, kteří pro Bugatti znamenají nejvíce. A za pozornost stojí i fotografie vozu, která spojuje Chiron a Veyron v jeden vůz. Dokonale totiž vystihuje, jak moc se novinka oproti svému předchůdci vizuálně odlišuje...


Jak se Bugatti chová k zákazníkům? Ani auto za 65 milionů Kč neznamená privilegia - 1 - Bugatti Chiron Molsheim dalsi 01Jak se Bugatti chová k zákazníkům? Ani auto za 65 milionů Kč neznamená privilegia - 2 - Bugatti Chiron Molsheim dalsi 02Jak se Bugatti chová k zákazníkům? Ani auto za 65 milionů Kč neznamená privilegia - 3 - Bugatti Chiron Molsheim dalsi 03Jak se Bugatti chová k zákazníkům? Ani auto za 65 milionů Kč neznamená privilegia - 4 - Bugatti Chiron Molsheim dalsi 04Jak se Bugatti chová k zákazníkům? Ani auto za 65 milionů Kč neznamená privilegia - 5 - Bugatti Chiron Molsheim nova sada 01Jak se Bugatti chová k zákazníkům? Ani auto za 65 milionů Kč neznamená privilegia - 6 - Bugatti Chiron Molsheim nova sada 02Jak se Bugatti chová k zákazníkům? Ani auto za 65 milionů Kč neznamená privilegia - 7 - Bugatti Chiron Molsheim nova sada 03Jak se Bugatti chová k zákazníkům? Ani auto za 65 milionů Kč neznamená privilegia - 8 - Bugatti Chiron Molsheim nova sada 04Jak se Bugatti chová k zákazníkům? Ani auto za 65 milionů Kč neznamená privilegia - 9 - Bugatti Chiron Molsheim nova sada 05Jak se Bugatti chová k zákazníkům? Ani auto za 65 milionů Kč neznamená privilegia - 10 - Bugatti Chiron Molsheim nova sada 06Jak se Bugatti chová k zákazníkům? Ani auto za 65 milionů Kč neznamená privilegia - 11 - Bugatti Chiron Molsheim nova sada 07Jak se Bugatti chová k zákazníkům? Ani auto za 65 milionů Kč neznamená privilegia - 12 - Bugatti Chiron Molsheim nova sada 08Jak se Bugatti chová k zákazníkům? Ani auto za 65 milionů Kč neznamená privilegia - 13 - Bugatti Chiron Molsheim nova sada 09Jak se Bugatti chová k zákazníkům? Ani auto za 65 milionů Kč neznamená privilegia - 14 - Bugatti Chiron Molsheim nova sada 10Jak se Bugatti chová k zákazníkům? Ani auto za 65 milionů Kč neznamená privilegia - 15 - Bugatti Chiron Molsheim nova sada 11Jak se Bugatti chová k zákazníkům? Ani auto za 65 milionů Kč neznamená privilegia - 16 - Bugatti Chiron Molsheim nova sada 12Jak se Bugatti chová k zákazníkům? Ani auto za 65 milionů Kč neznamená privilegia - 17 - Bugatti Chiron Molsheim nova sada 13Jak se Bugatti chová k zákazníkům? Ani auto za 65 milionů Kč neznamená privilegia - 18 - Bugatti Chiron Molsheim nova sada 14
Bugatti už nový Chiron zjevně vyrábí, uspořádalo i demonstrační jízdy pro své nejváženější zákazníky

Jak se Bugatti chová k zákazníkům? Ani auto za 65 milionů Kč neznamená privilegia - 19 - Bugatti Chiron Molsheim nova sada 15Jak se Bugatti chová k zákazníkům? Ani auto za 65 milionů Kč neznamená privilegia - 20 - Bugatti Chiron Molsheim nova sada 07Jak se Bugatti chová k zákazníkům? Ani auto za 65 milionů Kč neznamená privilegia - 21 - Bugatti Chiron Molsheim dalsi 05
A za pozornost stojí i fotky ukazující, jak moc se liší Chiron od předchozího Veyronu

Jak se Bugatti chová k zákazníkům? Ani auto za 65 milionů Kč neznamená privilegia - 22 - afrojack objednava chiron 01Jak se Bugatti chová k zákazníkům? Ani auto za 65 milionů Kč neznamená privilegia - 23 - afrojack objednava chiron 02
Takto van den Berg loni podepisoval objednávku na vůz i s DJ Afrocjackem po boku. Že byl jeden z prvních na světě, neznamená u Bugatti vůbec nic

Zdroj: Autoblog.nl, Foto: S.Heiligenstein Photographie@Facebook

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.