Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak se Bugatti chová k zákazníkům? Ani auto za 65 milionů Kč neznamená privilegia
6.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud máte pocit, že když si vyrazíte koupit za takové peníze, budou vám všichni padat k nohám, mýlíte se. V lecčems dostanete více třeba i od VW.
Tip: Projděte si ceník příplatkové výbavy Bugatti Chiron, za cenu většiny prvků byste si mohli koupit u několik aut...
Představte si, že si jdete koupit třeba novou Škodu Octavia. Zamíříte do vybraného showroomu prodejce, tam vás ve většině případů slušně pozdraví, uvaří vám kávu, nabídnou testovací jízdu, sepíšou s vámi objednávku a vy se během pár týdnů dočkáte svého vozu. Tedy za předpokladu, že nezvolíte některé ze skladových aut - v takovém případě můžete odjet prakticky ihned.
Obdobně to funguje třeba u BMW, kde chování personálu bývá (výjimky existují, pochopitelně) o trochu vřelejší, káva o trochu chutnější a přihodí vám k ní třeba i preclík či bavorskou klobásu. Jen je třeba počítat s poněkud vyšším finálním účtem. Člověk by čekal, že čím výše bude po „cenovém žebříčku” stoupat, tím více bude tento trend bude pokračovat. Však o čím dražší auto jde, o to méně jeho potenciálních zákazníků existuje a tím spíše by se o ně automobilky měly ucházet. Zní to logicky, ale je to jeden velký omyl.
Situace se začíná lámat někde na úrovni Porsche. U jeho „běžných” modelů ještě platí výše popsané - když si koupíte třeba 911, sporťák vyráběný po desítkách tisíc kusů ročně, jste pánem situace. Pokud si ale vyberete vůz vyráběný v omezených sériích jako Cayman GT4 nebo 911 R, žezlo ztrácíte. Poptávka po těchto modelech je větší než jejich nabídka a prodejci se rázem začali chovat podle toho - brzké objednávky přestaly cokoli znamenat a prodejci vůz začali dávat prostě těm, co dali více či pro ně z jakéhokoli jiného důvodu více znamenali. Ve Velké Británii muselo dokonce zasáhnout samo Porsche, když dealeři začali nové Caymany GT4 nabízet za ceny o 1 milion Kč vyšší než ty ceníkové.
To je ale pouze začátek cesty. „Dále” to dotáhlo Ferrari, jehož praktiky byly mnohokrát popsány. Mluví se i o tom, že si musíte objednat extrémně drahou příplatkovou výbavu alespoň za 1 milion Kč, aby továrna váš vůz vůbec vyrobila v dohledném termínu. Přednost prý dává těm, co připlácí a u limitovaných verzí sama potvrdí objednávku až těm, co připlatí nejvíce. Že z toho nejeden klient není šťastný, není třeba dodávat, většina ale neprotestuje - Ferrari si ví, že zvláště limitované edice jsou také dobrou investicí a koupený vůz často nikdy netratí hodnotu a chová se podle toho.
Leckdo by mohl čekat, že u takového Bugatti se věci budou mít zase „normálně”. Přece jen, tato značka vyrábí vůbec nejdražší auto na trhu a v případě staršího Veyronu měla docela problém celou limitovanou edici vyprodat. Dokonalá úcta k jakémukoli klientovi by se tak dala předpokládat, jenže ani tady to není pravda. V některých ohledech bude jistě péče Bugatti o zákazníka dokonalá, minimálně v jednom ale snadno nabudete pocitu, že i s „plebsem” se zachází lépe.
Poslední věta předchozího odstavce se může zdát přitažená za vlasy, nicméně realitu vystihuje docela přesně. Potvrzují to informace Jeroena van den Berga, bohatého holandského obchodníka s auty, který byl druhým člověkem, jenž si v Nizozemí objednal nový Chiron již v říjnu loňského roku. Objednávku na nástupce Veyronu tehdy sepsal jako jeden z prvních na světě, jenže to u Bugatti vlastně nic neznamená.
Van den Berg nově uvedl, že i přes brzký podpis smlouvy bude jeho exemplář dodán až v roce 2018, tedy za dlouhé dva roky v momentě, kdy se auto už vyrábí. Prioritu u Bugatti totiž prý mají stálí zákazníci značky a ti nově příchozí jsou automaticky posláni až na konec čekací listiny. Což samozřejmě zamrzí, pokud automobilce projevíte důvěru a objednávku na auto za více než 2,4 milionu Eur (cca 64,86 mil. Kč) sepisujete jako jeden z prvních, aniž byste jej vyzkoušeli.
Můžete to označit za volbu Bugatti a ze strany firmy o jistě racionální postup. Na jednu ano, ale na druhou... Dokážete si představit, že by Škoda odsouvala vaši objednávku nové Octavie proto, že si o měsíc po té vaši přišel někdo pro svou třetí škodovku? Nebo ji upozaďovala proto, že vy chcete 1,4 TSI a kdosi na druhém konci země si objednal RS? Nedokážeme si to představit, a to jde o auto za pár set tisíc prodávané po milionech. Na Chiron si van den Berg musel „našetřit” cenu stovky takových Octavií ve špičkové specifikaci a vyrobí se jej pár set. Přesto je na tomto v ohledu prioritizace hůře než obyčejný klient Škody - koupil si „jen jedno Bugatti”...
Daná situace nám nejspíše i vysvětluje, proč se Bugatti pokusí o nastavení nového světového rychlostního rekordu až v onom inkriminovaném roce 2018. Dříve značka nebude mít důvod okouzlovat další zákazníky - do té doby má „vyprodáno”. A patrně ani nebude mít mnoho času zabývat se něčím jiným než uspokojováním nedočkavých loajálních klientů.
Závěrem pak již jen dodáme, že van den Berg se při čekání na nový Chiron může uklidňovat alespoň řízením Bentley Bentayga, které si před nedávnem převzal jako vůbec první v Nizozemí. A přihodit můžeme i novou sadu snímků hned několika exemplářů Chironu, která byla pořízena poblíž sídla automobilky v Molsheimu. Nepochybně půjde o kousky pro ty, kteří pro Bugatti znamenají nejvíce. A za pozornost stojí i fotografie vozu, která spojuje Chiron a Veyron v jeden vůz. Dokonale totiž vystihuje, jak moc se novinka oproti svému předchůdci vizuálně odlišuje...
Bugatti už nový Chiron zjevně vyrábí, uspořádalo i demonstrační jízdy pro své nejváženější zákazníky
A za pozornost stojí i fotky ukazující, jak moc se liší Chiron od předchozího Veyronu
Takto van den Berg loni podepisoval objednávku na vůz i s DJ Afrocjackem po boku. Že byl jeden z prvních na světě, neznamená u Bugatti vůbec nic
Zdroj: Autoblog.nl, Foto: S.Heiligenstein Photographie@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva