Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak přestavit McLaren P1 GTR na silniční verzi? Změn není tolik, část je „na oko”
24.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Běžně se s McLarenem P1 GTR po silnicích jezdit nemůže, ale sedm z nich přece jen silniční homologaci má. Seznam věcí, které se musí upravit, není dlouhý.
Když je řeč o McLarenu P1, můžeme rozlišit dvě verze - „standardní” P1, které je určeno pro provoz na veřejných silnicích, nebo P1 GTR, což je varianta P1, která naopak na silnice nesmí a jezdí jen po okruzích. Jenže jak už to s ostrými verzemi aut bývá, najdou se lidi, kteří v nich chtějí jezdit i po normální silnici. To je fyzicky možné, ale budete nenápadní jak sáně v létě a když si vás všimne policie, např. u nás můžete přijít i o řidičský průkaz.
Britská firma Lanzante tak začala pracovat na konverzi P1 GTR do silniční specifikace. Není to zas takový problém, jak by se mohlo na první pohled zdát, ale také to není úplně jednoduché. Díky seznamu požadavků víme, co je pro takovou přestavbu potřeba. Spousta věcí zahrnuje označení evropské certifikace - písmeno E. Musí být na sklech a na pásech.
Nikdo nebude posílat jedno z 35 aut proti zdi v crash testech, takže zde stačí certifikace „běžného” P1. Také musí být potvrzení o lomeném sloupku řízení a musí být doinstalovány ostřikovače. Dále je potřeba přemapovat elektroniku motoru, aby byl zajištěn optimální chod na 98oktanové palivo, uzavřít přístup do řídící jednotky pro bezpečnost dat McLarenu a motoru přidat tepelné stínění. Palivová nádrž musí dostat standardní hrdlo a uzamykatelné víčko.
Po stránce bezpečnosti vidíme také nutnost uzamykatelných dveří a přední náprava dostane elektronický systém zvedání, mimo jiné určitě i kvůli retardérům. A také vidíme několik věcí, které jsou označeny slovy „Pouze pro inspekci, poté odstranit” - „česká řešení” zjevně nebudou cizí ani Britům. Tato poznámka platí pro polstrovaný volant bez tlačítek, zrcátka nastavitelná z kabiny a katalyzátory a tlumiče výfuku. Není to standard, tenhle seznam pochází z vozu zákazníka, který si to vyžádal, protože chtěl jezdit i po okruzích.
Asi není zcela standardní postup konvertovat toto v podstatě závodní auto zpátky pro silniční použití, ale za peníze je možné všechno. Další věc je, že Lanzante není jen tak nějaký tuner. Otec majitele Deana Lanzanteho Paul vyhrál Le Mans v roce 1995 s McLarenem F1 GTR, kdy tenhle vůz jel úplně poprvé. Spolupráce tedy bude poměrně úzká.
Nápad na konverzi P1 GTR není úplně nový, začalo se o něm mluvit už zhruba před rokem a vloni v srpnu jsme se mohli podívat na první přestavěný vůz putoval k zákazníkovi do Chile. U Lanzante se ovšem nezastavili, další dva mají údajně jezdit v Japonsku a v Dubaji a další čtyři auta jsou prý hotova a čekají na inspekci. To dává dohromady sedm vozů, takže to „jednorožec” úplně nebude.
Tenhle seznam byl zveřejněn na Facebooku fotografem Matsem Bultersem
Jeden takto upravený vůz už jsme v minulosti mohli vidět
Ryze okruhový P1 GTR může nabrat mnoha podob
Tovární McLarenem P1 GTR standardně po veřejných silnicích prohánět nelze, dá se to ale legálně změnit
Zdroj: Mats Bulters@Facebook přes Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025 - Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus