Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak drahý je servis Porsche Carrera GT? Jen nový motor stojí 6,3 milionu Kč
18.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Drahá auta jsou drahá, a to nejen na pořízení. Ty nejlepší supersporty ale hrají ještě docela jinou ligu a neplatí to jen o Bugatti Veyron.
Není překvapením, že drahá auta mají drahou údržbu. Jistě to bude i důvod, proč se některá relativně drahá, ale ne zase extrémně drahá auta prodávají relativně levně jako ojetiny - moudří praví, že platíte cenu vozu sníženou o „cenu problémů”, které si s ním pořizujete. Když ale přijdete k cenám za údržbu a opravy těch nejlepší supersportů, nestačíte se divit, to je úplně jiná liga.
Měli jsme tu video Alejandra Salomona, který se podivoval nad cenami nikoliv oprav, ale pouhými náklady na údržbu Bugatti Veyron. Nejlevnější položkou byla výměna oleje za bezmála půl milionu korun, která vážně zavání tím, že si Bugatti účtuje tolik jen proto, že může. Pneumatiky za 700 tisíc se pochopit jakž takž dají, přeci jen byl Veyron první na světě, který zvládl 400 km/h a vyrobila je jediná firma v pár kusech přímo pro tento vůz.
Dnes před sebou máme ceny některých dílů a prací na Porsche Carrera GT, unikátním supersportu, který vznikl z projektu Porsche pro Le Mans. Něco spadá do kategorie údržby, něco jiného jsou opravy, které budou potřeba jen někdy. Třeba když budete třeba na Nordschleife příliš sebevědomí.
Tedy k údržbě - výměna oleje údajně přijde na 9 tisíc dolarů, tj. 215 tisíc korun. Stejně jako u Veyronu, i zde to buď zahrnuje speciální olej a spoustu další práce, kterou u běžnějšího auta dělat nemusíte. Možná je to proto, že se auto musí kvůli servisu z poloviny rozebrat, jak si ostatně můžete prohlédnout i níže. Mnohem snáze pochopitelná je cena spojky - cca 15 tisíc dolarů, tj. téměř 360 tisíc korun. Taky ji považujte za spotřební materiál.
Co už je spíš v kategorii oprav, je nové sedadlo řidiče za 16 tisíc dolarů (383 tisíc korun) nebo zadní nárazník za zhruba stejnou cenu. Ten přední je levnější s cenou asi 11 tisíc dolarů (263 tisíc korun). Oba jsou jen v plniči, nenalakované, stejně jako přední kapota za cca 30 tisíc dolarů (717 tisíc korun) i karbonová přední část karoserie za 48 tisíc dolarů (1,15 milionu korun). A mimochodem, ta dřevěná hlavice řadící páky stojí 1 034,55 USD, necelých 25 tisíc Kč - ve stínu všeho zmíněného vlastně drobné.
Pokud bude potřeba nový motor z důvodu, který nebude krýt záruka, je potřeba si připravit necelých 262 tisíc dolarů, tedy téměř 6,3 milionu korun. Motor už bude mít setrvačník, ale nebude na něm kompresor klimatizace, spojka ani žádné další takovéto příslušenství, ale pokud jste svou Carreru GT nerozvěsili po svodidlech za Flugplatzem, tyhle věci asi budou v pořádku, možná kromě spojky. A pokud jste ji tam rozvěsili, bude možná levnější a snazší si rovnou koupit jinou. Pokud se smíříte s tím, že svět připravíte o jednu ze zhruba 1 200 ikonických stuttgartských placek.
Ceníkové ceny Porsche za jednotlivé díly či úkony uvidíte na přiložených fotkách - jsou v amerických dolarech a bez daně, u nás by tedy takový motor i s 21procentní DPH přišel zákazníky ze sféry neplátců DPH (kolik asi bude firemních Carrer GT...) na více jak 7,5 milionu. Autor přiložených snímků, který pracuje u Porsche, navíc říká, že jde jen o ceny, které automobilka pro dealery uvádí jako ty, za něž díly prodávat mohou, nikoli musí - ty zákazníkům účtované bývají ještě podstatně vyšší.
Podívejte se na to sami. My k těmto informacím přikládáme i starší snímky tzv. velkého servisu Carrery GT, o které se vloni na podzim podělil jeden z amerických majitelů. Je to krásná podívaná. Při uvědomění si toho, kolik za takovou věc musel majitel zaplatit možná ne až tak...








Ceny jsou v dolarech a nejsou nízké
Starší fotky tzv. velkého servisu Carrery GT ukazují útroby tohoto úžasného stroje
Zdroj: [https://www.reddit.com/r/cars/comments/4aqqfy/i_work_for_porsche_as_a_parts_guy_and_yesterday_i/ Reddit]
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 5 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 7 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 8 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 10 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11