Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak dlouho musí fotbalisté vydělávat na svá superauta? Asi budete závidět
2.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dělat cokoli na špičkové úrovni je jistě náročné, přesto je kontrast schopnosti třeba Ronalda a běžného smrtelníka vydělat si na stejné auto ohromující.
Je to možná překvapivé, ale i na fotbal u nás narazíte. Samozřejmě nikoliv v souvislosti se hrou samotnou, místo toho mají naši pozornost vozy, jimiž se jednotliví hráči dopravují na tréninky, zápasy i v době svého volna. V minulosti jsme se tak dozvěděli, že všeobecně nejoblíbenějším modelem je u nich Range Rover či tu a tam narazili na prodej některého z jejich aut. A bylo také pozoruhodné vidět, jaké vozy si vybírají fotbalisté Bayernu Mnichov a jaké volí ti v Barceloně, když v obou případech mají volnou ruku v rámci spolupráce jejich týmů s automobilkou Audi.
Nyní tu máme zajímavou studii společnosti Carspring, která poskládala žebříček odhalující, jak dlouho se musí fotbalisté honit po hřišti, aby si vydělali na svůj oblíbený dopravní prostředek. Jejich platy tak přepočítala pouze na dobu strávenou na hřištích při samotných zápasech, což nezní úplně přesně - fotbalisté mají i jiné povinnosti. Na druhou stranu, lékaři se také nevěnují své profesi pouze v ordinacích či na operačních sálech, učitelé jen ve třídách a nakonec ani my, novináři, nekončíme s prací tím, že dopíšeme poslední článek v rámci toho kterého dne. Přesto máme všichni placených jen těch osm či více hodin denně, takže proč u fotbalisty nebrat jen čas věnovaný profesionálním zápasům.
To pochopitelně vměstnává jejich výdělky do dosti omezených časových prostorů, navíc auty fotbalistů nejsou vždy jen vrcholné supersporty. To je vidět třeba u Jesúse Navase, který jezdí Nissanem Micra. Na ten si přitom hráč Manchester City vydělá za pouhých 11 minut a 17 sekund hry.
Pokud chcete srovnání s běžným českým platem, hned vám ho můžeme naservírovat. Dle statistik u nás aktuálně průměrná mzda činí 27 589 Kč, zatímco Micra vychází v základní konfiguraci na 259 000 Kč. Abyste si ji tedy mohli pořídit, musíte do práce chodit takřka devět a půl měsíce a pokud byste to chtěli na hodiny, bude to něco přes 1 500 hodin. Řeč je ovšem o malém japonském hatchbacku, který je mezi fotbalisty v podstatě anomálií - přestože Nissan sponzoruje UEFA Champions League.
My se spíše podíváme na skutečné extrémy z druhého konce žebříčku, kterému dominuje George Boyd. Ten hraje za klub Burnley, přičemž na svůj vůz musí vydělávat 45 hodin a 40 minut hry. Tedy nejdéle ze všech 256 světových hráčů, kterými se společnost Carspring zabývala. Není to ovšem tím, že by Boyd byl špatně placený - pouze jezdí v Mercedesu 300 SL Gullwing, jehož cena se odhaluje na zhruba 26,5 milionu Kč.
Ještě dražším vozem ovšem jezdí Cristiano Ronaldo. Ten si nedávno nejspíše pořídil Bugatti Chiron, studie se ovšem zaměřila na jistojistě vlastněný model Veyron Grand Vitesse. Kvůli jeho pořízení se Portugalec musel opravdu zapotit, na hřišti kvůli otevřenému provedení hypersportu z Molsheimu strávil 5 hodin a 15 minut. Dnes by ovšem Ronaldovi stačila kratší doba, loni totiž u Realu Madrid prodloužil smlouvu zahrnující i vyšší plat.
Aktuálně Portugalec bere 365 000 liber (11,12 milionu korun) týdně, což je sice na jedné straně vysoká suma, pokud byste ale hleděli na jeho plat touto optikou, musí pracovat na Bugatti několik týdnů, což jistě nepotěší. Vraťme se ale zpátky k metodice Carspringu.
Podle ní je na tom o poznání lépe Lionel Messi. Ten má v dresu Barcelony stejné platové podmínky jako Ronaldo v Madridu (oba jsou přitom na absolutní špici všech sportovců světa), nicméně kvůli svému vozu strávil na hřišti jen pouhých 31 minut a 32 sekund. Tedy zhruba třetinu jednoho zápasu. Důvodem je ten fakt, že Argentinec si vystačí s „obyčejným” Ferrari F430 Spider.
Na výčet ostatních hráčů, jejich vozů a především doby, kterou musejí kvůli jeho pořízení strávit na hřišti, se můžete podívat přímo v tabulkách níže, pod nimi najdete i aut fotky rozličných hráčů, kterými se chlubí na svých Instagramech. My pak jen dodáme pro srovnání, že na Ronaldovo Bugatti by průměrný Čech při odhadované ceně cca 60 milionů korun vydělával 2 175 měsíců, tedy 181 a čtvrt roku. Sám fotbalista má ovšem naši průměrnou mzdu v kapse po 25 minutách, i když třeba v tu chvíli ani nehraje. Závist (tedy ta pozitivní, „chci to taky”, ne ta negativní, „ať to on nemá”), je jistě na místě. Však kdo by si něco takového nepřál...
Jak dlouho musí fotbalové hvězdy vydělávat na svá auta
Vybraná auta fotbalistů tak, jak se s nimi sami prezentují
Zdroje: Carspring, Instagram
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Policie měla špatný týden, při pronásledování jí ujel řidič starého MPV i zjevně nepřipravený motorkář
před 9 hodinami - Majitelé čtyř superaut za 180 milionů se jeli na podzim projet do hor, nabourali jeden do druhého v namrzlém klesání
dnes - Šéf Bugatti a Rimacu ukázal své auto pro denní ježdění, něco takového by si jiný vrcholný manažer nedovolil
včera
Nejnovější články
- První majitel najel s nezničitelným Mercedesem 830 tisíc km, zastavila ho až srážka se zvířetem
před 8 hodinami - Policie měla špatný týden, při pronásledování jí ujel řidič starého MPV i zjevně nepřipravený motorkář
před 9 hodinami - Původně jen elektrické auto už nachytali se spalovacím motorem, příchod této verze vážně musí být na spadnutí
před 10 hodinami - Bugatti se vrátilo k překonávání rychlostních rekordů. Aby ho dosáhlo muselo si půjčit auto od vlastního zákazníka
dnes - Zaměstnanci VW kradou díly z fabrik firmy ve velkém. Jen letos jich vyhodil 708, největší „borci” rozkradli díly za 25 milionů
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.16. 21:22 - Brus
- Toyota obecně 11.16. 21:02 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.16. 17:21 - honziss
- Elektromobily a vse kolem nich 11.15. 22:54 - honziss
- Detektory policejních radarů 11.15. 11:49 - řidičBOB
- OT - ski a horo vybavení 11.15. 08:17 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.14. 17:10 - Truck Daškam
- Zákaz zastavení a pokuta 11.14. 14:34 - Truck Daškam