Jak by si poskládal Koenigsegg Regera sám šéf automobilky? Podívejte se

Christian von Koenigsegg evidentně nemůže zapomenout na svůj první automobil. Zároveň je ale velmi hrdý na své švédské kořeny.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Jak by si poskládal Koenigsegg Regera sám šéf automobilky? Podívejte se

29.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Jak by si poskládal Koenigsegg Regera sám šéf automobilky? Podívejte se

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Christian von Koenigsegg evidentně nemůže zapomenout na svůj první automobil. Zároveň je ale velmi hrdý na své švédské kořeny.

S ohledem na mnohamilionovou cenu je zřejmé, že na celém světě jen těžko najdeme dva vozy Koenigseggu, které by se podobaly jako vejce vejci. Ostatně, dosavadní produkce značky čítá jen něco přes 100 exemplářů a o omezených aktuálních kapacitách jsme se zmiňovali nedávno. Ve výsledku je tak každé auto švédské značky naprostým unikátem, jenž do značné míry odráží osobnost svého majitele.

Jak by přitom vypadal vůz, který by sám pro sebe nechal vyrobit šéf automobilky Christian von Koenigsegg? Pokud bychom měli být co nejstručnější, pak rovnou jako inspiraci zmíníme jeden z nejdostupnějších roadsterů na světě, a to Mazdu MX-5. Je ovšem jasné, že taková odpověď je poněkud zavádějící, pročež zabředneme trochu více do detailů.

Šéf značky by sáhl po hybridním supersportu Regera, jehož 1 500 koní by zvenčí halila modrá uhlíková vlákna doplněná detaily z pravého zlata. Tento materiál by přitom nebyl použit pouze na linky na přední kapotě či bocích, ale také na kola z kovaného karbonu. Ta přitom nejsou jen fantazií, ale realitou, neboť zdobila jeden z vozů značky v Ženevě.

Von Koenigsegg dodává, že kombinace modro-žluté odkazuje na švédskou vlajku, neboť automobilka je na svou domovinu jaksepatří hrdá. Kabině stála pro změnu za vzor výše zmíněná Mazda MX-5, jenž byla prvním vozem, který si šéf značky pořídil spolu se svou tehdejší přítelkyní - a nyní manželkou a provozní ředitelkou - Halldorou.

Nejprodávanější sportovní vůz na světě von Koenigsegg pořídil v roce 1992, tedy dva roky před založením své vlastní společnosti. Mazda MX-5 se přitom stejně jako nyní v počítači vypracovaná specifikace Koenigseggu Regera chlubila hnědým koženým čalouněním, zvenčí ovšem bylo možné počítat s poněkud fádním černým lakem.

Tento odkaz má jen potvrdit, že Koenigsegg je rodinnou firmou. Kromě manželky zakladatele zde totiž v počáteční éře pracoval i jeho otec Jesko. Mimo to je ovšem automobilka otevřená všem lidem z celého světa, pracovat pro ni tedy klidně můžete i vy. Znamená to ovšem přesun do Švédska, ideálně do okolí města Ängelholm.

To jsme ale poněkud odbočili, proto rychle zpátky ke specifickému hybridnímu supersportu, který zvládá zrychlení z klidu na stovku za 2,8 sekundy a nejvyšší rychlost přes 402 km/h. Koenigsegg přitom vyrobí pouze 80 exemplářů, přičemž každý vyjde minimálně na 50 milionů korun, a to za předpokladu, že své fantazie udržíte na uzdě.

Pokud ale nemáte rozpočet napjatý jako tětivu indiánského luku, můžete nechat vozu vtisknout taktéž odkaz na svůj první automobil. Či třeba tříkolku, koloběžku či cokoliv jiného. Dopřát si můžete i ona zlatá kola, která jsou nově součástí příplatkové výbavy a u nichž je nejprve ručně aplikován drahocenný kov, než dojde k jeho překrytí čirým lakem.


Jak by si poskládal Koenigsegg Regera sám šéf automobilky? Podívejte se - 1 - Koenigsegg Regera Christian von Koenigsegg 01Jak by si poskládal Koenigsegg Regera sám šéf automobilky? Podívejte se - 2 - Koenigsegg Regera Christian von Koenigsegg 02Jak by si poskládal Koenigsegg Regera sám šéf automobilky? Podívejte se - 3 - Koenigsegg Regera Christian von Koenigsegg 03Jak by si poskládal Koenigsegg Regera sám šéf automobilky? Podívejte se - 4 - Koenigsegg Regera Employee series 04Jak by si poskládal Koenigsegg Regera sám šéf automobilky? Podívejte se - 5 - Koenigsegg Regera Employee series 05
Pokud by si Christian von Koenigsegg nechal vyrobit model Regera na míru, nesl by odkaz na jeho první vůz, a sice na Mazdu MX-5

Zdroj: Koenigsegg@Facebook

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.