Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jaguar postaví po 50 letech šest nových závodních E-Type Lightweight
14.5.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Mezi roky 1963 a 1964 mělo vzniknout osmnáct lehkých modelů E-Type, k zákazníkům se jich ovšem podívalo jen dvanáct. Tento rest hodlají Britové napravit.
Ačkoli uběhly již desítky let od chvíle, kdy se světu představil původní E-Type, je to stále právě tento model, který je symbolem značky Jaguar. Pokud byste si dnes chtěli pořídit právě E-Type jako nový, nemusíte hledat stoj času a stačí se zastavit ve společnosti Eagle, která se již od roku 1982 věnuje restaurování klasických Jaguarů. Jenomže nikdy to nebude tak docela ono, originál u ní prostě nedostanete ani kdybyste se na hlavu stavěli.
Pokud si občas přejete, aby se vrátila léta dávno minulá a vy jste si mohli koupit auto, jenž kdysi uchvacovalo svět, pak vás možná potěší nějnovější plán samotného Jaguaru. Britská automobilka se rozhodla, že na svět přivede ještě dalších šest kusů této klasiky v závodní specifikaci, které v první polovině šedesátých let navzdory slibům nevyrobila. Takové skutky vítáme, neboť se nestává běžně, aby se někdo vydával zpátky do tak dávné minulosti a srovnával účty.
Vyrovnáním manka je Lightweight Jaguar E-Type, který má přesně odpovídat původnímu závodnímu vozu, jenž čelil na Le Mans rivalům z Maranella. Pochlubí se tak celohliníkovým řadovým šestiválcem o objemu 3,8 litru i hliníkovou karosérií. Oproti klasickému silničnímu modelu se každý z nově vyrobených kusů bude vyznačovat také na minimum „oholeným“ interiérem, absencí chromovaných nárazníků a dalších podobně zbytečných dekorů, což vyústí ve 114kilogramový úbytek hmotnosti. Kromě toho implantuje i originální označení podvozku, které před padesáti lety nebylo využito.
Dosud nepadla zmínka o ceně. S ohledem na náročnost výroby a exkluzivitu se rozhodně nedá počítat s žádnou koupí století. Nebo počkat, možná ano, ovšem pouze pokud jste multimilionářem, který hledá další způsob, jak zhodnotit vložené finanční prostředky. Dobře udržované kusy s ověřeným rodokmenem z Le Mans vycházejí podle předpovědí zhruba na pět milionů liber, tedy přes 168 milionů korun.






Závodní E-Type z šedesátých let se dočká doplnění původně naslibované produkce. Kvůli důrazu na originalitu bude cena každého kusu astronomická
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před hodinouMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 3 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 4 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 6 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins