Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jachta na kolech s V12 za cenu Octavie: toto BMW 760Li je vzácné a krásné
28.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pro ty, kterým nepřišlo ani BMW 760Li dost výjimečné, tu byla verze Yachtline. V kabině měla připomínat jachtu a ve výbavě bylo vše myslitelné.
Hledáte auto do půl milionu, ale z nabídky nových vozů vás nic neoslovuje, protože motor je rád za čtyři válce a objem přes litr a ve výbavě můžete aplaudovat klimatizaci? Chápeme to. Za tyto peníze se sice dá koupit celá řada nových aut, ale budou buď malá, slabá nebo bídně vybavená. A o luxusu se v těchto cenových sférách nedá hovořit ani ve snu.
Stroj, který zde máme dnes, je ovšem naprostý opak tuctových kompaktů, je to pár let starý vrchol luxusu z Mnichova, BMW 760Li Yachtline. Pokud jste o něm nikdy neslyšeli, nemusíte se červenat - už s verzemi 760Li, tedy sedmičkami s šestilitrovým dvanáctiválcem dávajícím 445 koní, se nesetkáte často. A provedení Yachtline tu bylo pro ty, kterým ani „běžný vrchol” nestačil a mohli si připlatit za víc.
V tomto autě je všechno, co člověk bažící po luxusním stroji očekává - spousta prostoru, dvanáctiválcový motor a jemná kůže na sedačkách. Dřevěné obložení v sobě má linky jako na jachtě a nepochybujte o tom, že to je pravé dřevo - mahagon s vkládaným javorem. Nejen tím má ale vůz připomínat luxusní jachtu - najdeme tu také speciální koberečky s kompasem a další drobné odkazy na oblíbené hračky vládců sedmi moří.
Tento konkrétní vůz je z roku 2006 a má už něco za sebou, ale i tak o výbavu ochuzeni nebudete. Dvouzónová klimatizace s přídavnou regulací pro zadní sedačky - pro každou zvlášť - je samozřejmostí; čtyřzónovou ji nazvat úplně nechceme, protože zadní místa nemají vlastní displej pro nastavování teploty, „jen” kolečko u výdechů mezi předními sedačkami. Na těch jsou displeje zábavního systému, který kromě DVD umí pustit i normální televizi.
Je to verze se dvěma samostatnými křesly vzadu, která jsou vyhřívaná, ventilovaná a kompletně elektricky nastavitelná v 16 směrech. Mezi nimi je mohutná loketní opěrka a za ní vidíme ledničku. Ve výbavě je alcantarová stropnice, která prý vypadá jako úplně nová, bezklíčový přístup, elektrická roleta zadního okna a hromada dalších věcí, které od auta téhle třídy člověk očekává.
Pod kapotou je to nejlepší, co BMW v té době nabízelo - motor N73B60 o objemu 5 972 cm3, který dává až 327 kW (445 koní) a 600 Nm. Na starosti nemá vůbec lehké auto, vybavená 760i v prodloužené verzi vážila ke 2,2 tuny a automatická šestistupňová převodovka s pohonem zadních kol také nedefinuje sprintera. Jenže šestilitrový V12 také není slabý kalibr a i takto velký, těžký a luxusní vůz rozjede na stovku za 5,3 sekundy. Maximální rychlost 250 km/h je pochopitelně dílem omezovače.
Tento vůz byl jako nový pořízen v Dánsku jednatelem firmy M&M, který se nechával vozit na zadní sedačce. Takhle ujel 185 tisíc kilometrů, takže opravdu není nový, z fotek i popisu nabízejícího je ale patrné, že je v opravdu výjimečně dobrém stavu. V interiéru je těžké narazit na stopy poškození a zavazadelník prý vypadá, jako by v něm nikdy nikdo nic nevozil. Dobrá údržba je tady samozřejmostí, jinak by auto v takhle dobrém stavu nebylo, a nedávno prý byly kompletně vyměněny brzdy a vůz má nové pneumatiky.
Podle Gielda Klasyków, kde je vůz nabízen, je tohle jedno z nejlépe udržovaných BMW, které se tam kdy objevilo. A může být vaše za 75 tisíc zlotých, tedy 463 500 korun, a to včetně sady zimních pneumatik s hloubkou dezénu 7 mm. Je to docela lákavá nabídka, i kdyby člověk měl celou dobu řídit sám, jenže má to své úskalí - je to superluxusní auto a tomu bude odpovídat i náročnost a nákladnost údržby. Pokud jste ochotni to akceptovat, doporučujeme neotálet, lepší dvanáctiválcovou „sedmu” za tyto peníze jsme dlouho neviděli...















Tenhle skoro dokonalý vůz může být váš a ne draho
Yachtline se tomuto vozu říkalo, protože měl uvnitř vyvolávat dojem jachty. Jako koncept BMW Individual se představil v roce 2002
Zdroj: Gielda Klasyków
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva