Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Italdesign Nazca M12: novodobé BMW M1 je na prodej
5.5.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
BMW M1 bylo prvním M modelem a současně posledním toho jména. Později vznikl prototyp Italdesign Nazca M12, prý nástupce M1. Dnes si jej můžete koupit.
Dnes tu máme další tip pro majitele tučných kont, kteří místo do vzácných obrazů raději investují do skvostů na čtyřech kolech. BMW M1, o jehož aukci jsme psali nedávno, už svého nového pána má, další příležitostí k nákupu je jeden z prototypů Italdesign Nazca M12, o kterém se dlouho spekulovalo jako o možném nástupci BMW M1. Stav vašeho bankovního účtu si ale tentokrát prověřte o poznání pozorněji - tato rarita je totiž k mání za plných 725 000 Eur, a to dokonce v České republice. Kde se vlastně tato zvláštnost vzala?
Je to dlouhá historie. Deset let po odchodu BMW M1 na odpočinek, tedy v roce 1991 vznikl po rukama tehdy 26-letého Fabrizia Giugiara, syna samotného zakladatele studia Italdesign a autora první BMW M1, koncept supersportovního vozu Nazca M12, jehož srdcem byl vidlicový dvanáctiválec o objemu 5,0 l a výkonu 300 k původem z tehdejších BMW 750i a 850i.
O rok později byla na tokijském autosalonu představena Nazca C2. Tu poháněl stejný motor, který ale prošel úpravou u Alpiny. Jejím výsledkem byl objem 5,7 l a výkon 350 k. Posledním prototypem byla Nazca C2 Spider, která spatřila světlo světa v roce 1993. U ní byl výkon motoru zvednut na 380 k. Jedním ze zvláštností Nazcy byly její dveře. Horní část se na způsob racčích křídel odklápěla vzhůru, spodní polovina se zase otevírala konvenčně do strany.
Tak praví oficiální zdroje, nakonec to ale možná bylo ještě trochu jinak, v nabídce jisté české společnosti se objevil, dle popisu jeden ze tří vyrobených, exemplářů Nazcy M12. Měl vzniknout v roce 1993 a v jeho středu má být motor o výkonu 380 k. Chyba v běžně dostupných informacích nebo omyl prodávajícího? Těžko říct, ale jistě nebude nic obtížného ověřit pravost a historii nabízeného auta přímo u výrobce.
U nabízeného auta je zvláštní ještě jedna věc, tou je pravostranné řízení. Italdesign jsou Italové, BMW zase Němci, v obou zemích se jezdí vpravo. Možným vysvětlením by mohlo být to, že se nejedná ani o jeden z původních prototypů, ale o další vůz vyrobený na zakázku nějakého bohatého Brita. Ať tak či onak, za telefonát do Turína to stojí.
Jestli to celé stojí i za návštěvu Kolovrat a asi 17,5 milionu vašich poctivě vydělaných českých korun, to už zvažte sami.












Nabízený exemplář Italdesign Nazca M12
Nazca M12, Nazca M12 C2 a Nazca M12 C2 Spider na dobových fotografiích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025V Americe chtějí legálně za volant aut pustit už 15 let staré řidiče, argumentují zvýšením bezpečnosti
23.3.2025Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodají víc aut stejného typu než všichni Němci společně
23.3.2025
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321