Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Initiale Paris: Renault chystá „novou” značku pro náročné
24.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Inspirován úspěchy konkurenčního Citroënu se i Renault pokusí nabídnout něco pro ty, kteří touží po něčem více než jen po „obyčejném Renaultu”.
Záměru Citroënu „slepit” z techniky současných vozů novou řadu modelů pro náročné, tuplem když měly nést jméno DS, se konkurenti mohli svého času jen smát. Ale humor už je zjevně přešel. Citroën totiž našel pro svá „déeska” už skoro čtvrt milionu zákazníků a to nelze vzhledem k jejich ceně označit za nic jiného než úspěch. Konec konců, když si přečtete naše testy modelu DS3 Racing, podobně vrcholného DS4 1,6 THP 200 nebo stále žhavé novinky DS5 zjistíte, že Citroën nemlátí jen prázdnou slámu a jeho vozy mají co říci. Třebaže tím pochopitelně neoslovují každého.
Jakýkoli podobný úspěch pochopitelně nemůže nechat konkurenty chladnými a zvláště pak ne ty francouzské, kterým ubírá nejvíce. Už dříve se proslýchalo, že Renault proto přijde s „vlastní řadou DS” a jak se nyní ukazuje, tyto spekulace měly velmi pevný základ.
V rozhovoru pro francouzský Les Echos totiž přímo šéf Renaultu Carlos Tavares uvedl, že Renault chce ještě letos vdechnout život hned dvěma staronovým značkám - sportovní a luxusní. Konkrétní nebyl, je ale zřejmé, že v prvním případě půjde o Alpine, jehož první počin A110-50 jsme vám před malou chvílí představili na uniklých fotkách, v druhém by pak podle Les Echos mělo jít o Initiale Paris (čtěte [inisial pari]). A ta by se měla stát synonymem právě luxusních renaultek.
Nepředpokládáme, že by tak vysoce postavený manažer hovořil o podobném záměru, aniž by alespoň sám nevěřil tomu, že bude naplněn, a tak můžeme minimálně za velmi pravděpodobné, že se nějaké luxusní novinky z kdysi sladké Francie do konce roku dočkáme.
Podobně jako Alpine, ani Initiale Paris není něčím úplně novým. Dosud si tak říkaly některé vysoké verze Renaultů a je otázkou, jestli Francouzi u podobné praxe zůstanou a „nové” jméno spojí se svým (Citroën DS vs. Renault Initiale Paris, to dává smysl), nebo jej použijí samostatně. Ať tak či onak by se mělo jednat o zcela nové modely, jakkoli jistě využijí existující techniku automobilky.
Přesuneme-li se do roviny ryzích spekulací, pak odvážní hovoří o adopci techniky vozů značky Infiniti, ti ještě odvážnější dokonce o technice Mercedesu, který aktuálně Renaultu „