Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Infiniti má po šéfovi. De Nysschen nečekaně rezignoval, míří asi do Cadillacu
11.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jihoafričan angažovaný japonskou značkou zřejmě nesnesl život v čínském Hongkongu. Proto se dost možná vrátí pracovat zpět do Spojených států.
Možná si ještě pamatujete na článek z ledna loňského roku, ve kterém jsme poněkud obsáhle informovali o příchodu Johana de Nysschena na post šéfa Infiniti. Japonská značka si přitom od jeho angažmá slibovala jen samá pozitiva - čtyřiapadesátiletý Jihoafričan proslul zejména pozvednutím americké odnože Audi na úroveň blízkou tamnímu BMW nebo Mercedesu, což byl náročnější úkol, než se na první pohled zdá. Čtyři kruhy totiž zdaleka nejsou za oceánem považovány za prémiovou značku, jak naznačuje evropská reputace.
Infiniti ale zjevně není Audi, pročež de Nysschen na počátku tohoto týdne oznámil svou rezignaci. Ta vejde v platnost na konci měsíce, od 1. srpna jsou tak Japonci bez šéfa. Nástupce se samozřejmě již intenzivně hledá, není však jisté, zda to automobilka stihne včas. Pokud nikoliv, pak otěže nad jejími aktivitami převezme výkonný viceprezident mateřského Nissanu Andy Palmer. Tedy muž, který Johana de Nysschena de facto najal.
Aktuálně přitom není jisté, co stále ještě šéfa Infiniti přimělo k jeho rozhodnutí, oficiálně totiž byly prezentovány pouze „soukromé důvody“. Do těch by mohl spadat i fakt, že Jihoafričan si zvykl na život ve Státech a nové ústředí japonské automobilky alokované v Hongkongu mu bylo proti srsti. Mimo to se pak hovoří o jeho námluvách s koncernem General Motors, kde by šéfoval Cadillacu.
Pokud by dané místo, které je aktuálně skutečně volné, de Nysschenovi spadlo do klína, pak by se vrátil na své předchozí místo činu. A jelikož i Cadillac je brán jako prémiová automobilka, pak by vlastně jeho vize byly pouze přetištěny na dokumenty s jiným logem. Navíc americká značka zřejmě má výhled do budoucnosti docela jasný, zatímco Infiniti stále neví kudy kam.
Uvidíme tedy, jak se zejména v japonské automobilce celá situace vyvrbí. Infiniti dnes značné naděje upíná k novému hatchbacku Q30, který by měl dorazit v řádu měsíců. Pokud však selže, pak již Palmer kdysi zamýšlený pohřeb automobilky (zorganizovat jej chtěl šéf aliance Renault-Nissan Carlos Ghosn) zřejmě znovu neodvrátí.



Johan de Nysschen vydržel na postu šéfa Infiniti pouhé dva roky. Nyní se zřejmě vrátí do USA, kde bude držet otěže Cadillacu
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Pohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 2 hodinamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 3 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 5 hodinamiNěmci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včera
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry