Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Infiniti G37 opravdu vydrží v prodeji do roku 2015, po boku nové Q50
7.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Máte pocit, že v nabídce Mercedesu panují jmenné zmatky? Infiniti vás přesvědčí, že mišmaš může dosáhnout i podstatně vyšší úrovně.
Vypadá to, že Infiniti je od oznámené změny své nomenklatury zmatenější než kamzík na rovině. Tedy, ne že bychom něco proti přejmenování něco měli, zvláště, pokud by skutečně vedlo ke zpřehlednění nabídky. Jenže touto změnou japonská automobilka ve svém portfoliu vytvořila takový mišmaš, ve kterém se zřejmě nevyzná ani „ředitel výkonu“ (to vážně berte s nadsázkou...) Sebastian Vettel.
Za vším se samozřejmě skrývá stávající sedan G37, který se letos v Detroitu dočkal nástupce v podobě modelu Q50. Až potud je vše jasné, nová generace jednoduše střídá tu starou. Jenže poté Infiniti přišlo s tím, že novinku v showroomech doplní staré kupé a kabriolet, ovšem s novým označením Q60. Začínáte se ztrácet? Nebojte, bude hůř.
Souběžně s těmito modely totiž zůstane v nabídce také sedan G37, tedy stará generace sdílející techniku s kupé a kabrioletem, jež ale nesou nové jméno. Označení sedanu se ale pochopitelně nemění, protože to nese až další generace. Že je to už dost zmatků? Jak se to vezme - dosavadní názvy definují i pohonné ústrojí, jehož objem jde v tom novém stranou.
Nové Infiniti Q50 tedy rozhodně nebude nabízeno s pětilitrovým motorem, místo toho pod jeho kapotu zamíří 3,5litrový benzinový šestiválec spřažený s elektromotorem. Od Daimleru pak japonský sedan může očekávat ještě dodávky přeplňovaných čtyřválců, tím ale nabídka končí. Ve srovnání s tím ponese sedan G37 nadále ve své přídi 3,7litrový šestiválec, jehož výkon zamíří na zadní nebo všechna čtyři kola. Ve Spojených státech navíc v této konfiguraci bude k mání až do poloviny roku 2015 (o stavu v Evropě zatím nevíme, ale dost možná bude obdobný), nejde tedy zdaleka o tak dočasný stav, jak se nedávno spekulovalo.
Vedle sebe se tedy budou v showroomech ještě skoro dva roky potkávat kupříkladu modely G37 a Q60, skoro stejná auta se stejným motorem. Není to z názvů jasné?
Jedinou logiku v nabídce Infiniti lze tak hledat v cenách. Ty zaoceánské byly totiž u modelu G37 poníženy tak, aby skutečně startovaly pod novinkou Q50. Ta je totiž ve Státech k mání za 37 605 USD (cca 752 100 Kč), zatímco generace předchozí byla ještě minulý týden naceněna na 38 255 USD (765 100 Kč). Nyní ji ovšem pořídíte od 32 550 USD (651 000 Kč).










Název Infiniti G37 rozhodně nepostrádal logiku. To se ale o současných krocích japonské značky říci nedá
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před hodinou„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 3 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva