Infiniti G37 opravdu vydrží v prodeji do roku 2015, po boku nové Q50

Máte pocit, že v nabídce Mercedesu panují jmenné zmatky? Infiniti vás přesvědčí, že mišmaš může dosáhnout i podstatně vyšší úrovně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Infiniti G37 opravdu vydrží v prodeji do roku 2015, po boku nové Q50

7.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Infiniti G37 opravdu vydrží v prodeji do roku 2015, po boku nové Q50

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Máte pocit, že v nabídce Mercedesu panují jmenné zmatky? Infiniti vás přesvědčí, že mišmaš může dosáhnout i podstatně vyšší úrovně.

Vypadá to, že Infiniti je od oznámené změny své nomenklatury zmatenější než kamzík na rovině. Tedy, ne že bychom něco proti přejmenování něco měli, zvláště, pokud by skutečně vedlo ke zpřehlednění nabídky. Jenže touto změnou japonská automobilka ve svém portfoliu vytvořila takový mišmaš, ve kterém se zřejmě nevyzná ani „ředitel výkonu“ (to vážně berte s nadsázkou...) Sebastian Vettel.

Za vším se samozřejmě skrývá stávající sedan G37, který se letos v Detroitu dočkal nástupce v podobě modelu Q50. Až potud je vše jasné, nová generace jednoduše střídá tu starou. Jenže poté Infiniti přišlo s tím, že novinku v showroomech doplní staré kupé a kabriolet, ovšem s novým označením Q60. Začínáte se ztrácet? Nebojte, bude hůř.

Souběžně s těmito modely totiž zůstane v nabídce také sedan G37, tedy stará generace sdílející techniku s kupé a kabrioletem, jež ale nesou nové jméno. Označení sedanu se ale pochopitelně nemění, protože to nese až další generace. Že je to už dost zmatků? Jak se to vezme - dosavadní názvy definují i pohonné ústrojí, jehož objem jde v tom novém stranou.

Nové Infiniti Q50 tedy rozhodně nebude nabízeno s pětilitrovým motorem, místo toho pod jeho kapotu zamíří 3,5litrový benzinový šestiválec spřažený s elektromotorem. Od Daimleru pak japonský sedan může očekávat ještě dodávky přeplňovaných čtyřválců, tím ale nabídka končí. Ve srovnání s tím ponese sedan G37 nadále ve své přídi 3,7litrový šestiválec, jehož výkon zamíří na zadní nebo všechna čtyři kola. Ve Spojených státech navíc v této konfiguraci bude k mání až do poloviny roku 2015 (o stavu v Evropě zatím nevíme, ale dost možná bude obdobný), nejde tedy zdaleka o tak dočasný stav, jak se nedávno spekulovalo.

Vedle sebe se tedy budou v showroomech ještě skoro dva roky potkávat kupříkladu modely G37 a Q60, skoro stejná auta se stejným motorem. Není to z názvů jasné?

Jedinou logiku v nabídce Infiniti lze tak hledat v cenách. Ty zaoceánské byly totiž u modelu G37 poníženy tak, aby skutečně startovaly pod novinkou Q50. Ta je totiž ve Státech k mání za 37 605 USD (cca 752 100 Kč), zatímco generace předchozí byla ještě minulý týden naceněna na 38 255 USD (765 100 Kč). Nyní ji ovšem pořídíte od 32 550 USD (651 000 Kč).


Infiniti G37 opravdu vydrží v prodeji do roku 2015, po boku nové Q50 - 1 - Infiniti G37S 2013 01Infiniti G37 opravdu vydrží v prodeji do roku 2015, po boku nové Q50 - 2 - Infiniti G37S 2013 02Infiniti G37 opravdu vydrží v prodeji do roku 2015, po boku nové Q50 - 3 - Infiniti G37S 2013 03Infiniti G37 opravdu vydrží v prodeji do roku 2015, po boku nové Q50 - 4 - Infiniti G37S 2013 04Infiniti G37 opravdu vydrží v prodeji do roku 2015, po boku nové Q50 - 5 - Infiniti G37S 2013 05Infiniti G37 opravdu vydrží v prodeji do roku 2015, po boku nové Q50 - 6 - Infiniti G37S 2013 06Infiniti G37 opravdu vydrží v prodeji do roku 2015, po boku nové Q50 - 7 - Infiniti G37S 2013 07Infiniti G37 opravdu vydrží v prodeji do roku 2015, po boku nové Q50 - 8 - Infiniti G37S 2013 08Infiniti G37 opravdu vydrží v prodeji do roku 2015, po boku nové Q50 - 9 - Infiniti G37S 2013 09Infiniti G37 opravdu vydrží v prodeji do roku 2015, po boku nové Q50 - 10 - Infiniti G37S 2013 10
Název Infiniti G37 rozhodně nepostrádal logiku. To se ale o současných krocích japonské značky říci nedá

Zdroj: Autoblog

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.