Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Image Tesly Model 3 dostává další rány, majitele pronásledují zvláštní problémy
14.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Že auta americké značky nepřekypují kvalitou, už víme. Jenže slícování plechů je jedna věc, obtíženě opravitelné potíže s funkčností věc druhá.
Model 3 má být podle představitelů Tesly cenově dostupný elektromobil ohromující zákazníky svou technikou. Moderní sedan má urychlit elektrickou revoluci v dopravě, jenže plánovaná ofenzíva proti spalovacím automobilům od začátku nabírá trhliny. Tesla v rámci uspíšení začátku výroby vypustila testovací fázi a zkušenosti z provozu nahradila analytickými výpočty. Později také vyšlo najevo, že ke splnění termínů musela společnost zkrátit fázi, kdy se testuje výrobní linka a harmonizuje výrobní proces.
Uspíšení startu výroby to přineslo, ale... to je tak všechno. Počet vyprodukovaných elektromobilů stále zdaleka neplní původní očekávání a výrobce dále pracuje na tom, aby proces výroby dostal pod kontrolu. Aktuální předpověď prohlašuje rok 2018 jako zásadní pro Model 3, respektive pro celou automobilku. Tesla odhaduje, že do června stabilizuje situaci a bude se snažit odstranit problémy plynoucí z uspěchaného startu produkce. Ten se zatím opravdu moc nevyplácí.
Navzdory napůl ruční výrobě se z výrobních linek sjíždějí auta mizerné kvality, která si svou kvalitou zdají i s Trabanty. Špatně slícované plechy nebo chrastící plasty ale mohou někteří zákazníci přejít s lehkým srdcem, však hlavně že jezdí. Jenže některým není dopřáno ani to - množí se i stížnosti poruchy, které v některých případech činí vozy zcela nepojízdnými.
Například jeden ze zákazníků, který má své auto pouhé dva týdny, jej nyní nemůže používat, protože se do něj nedostane a nemůže odjet, jak se můžete přesvědčit dole na videu. Jednoho dne si uvědomil, že stav vozu nebyl v uživatelská aplikaci několik hodin aktualizován, proto se vydal na kontrolu do garáže. Tam našel vůz nejevící známky života.
Tesla Model 3 neodpovídala na jakékoliv pokyny, nevydávala ani žádné zvuky či jiné reakce. Odemykací karta nedokázala odemknout zámek a dokonce nebylo možné odpojit nabíjecí kabel. Nabíječka světelnými signály ukazovala dobrou kondici, ale autobaterie se nenabíjely. Dotčený majitel vlastní i Model S, proto není pravděpodobné, že by při zacházení s vozem pochybil. Na každý pád se z elektromobilu stala socha připoutaná ke zdi, nutný bude odvoz do servisu.
Jiný majitel z Denveru sice může jezdit, ale nemůže vystát nepříjemné bouchání od podvozku na nerovném povrchu, které se začalo ozývat hned po vyzvednutí nového Modelu 3 u prodejce. Následnou reklamaci dealer uznal, nicméně automechanici nedokázali najít příčinu a nasměrovali zákazníka do servisního centra s podezřením na poruchu tlumičů. Jenže opravna nepřijímala celý týden další zakázky, protože měla plno, majitel tak má auto s napůl nefunkčním podvozkem a ani on s ním nemůže promptně nic dělat.
Během prvních tří týdnů vlastnictví dostupného elektromobilu si své užil také další obětní beránek. Vlastník si při přebírání sedanu všiml, že mu nesvítí zadní světla. Problém prodavač hned vyřešil na místě. O dva týdny později se zobrazilo alarmující hlášení nutné návštěvy servisu a kontroly baterii. Majitel se setkal opět s odmítnutím servisu, který musel věnovat pozornost jiným opravám. Za dalších sedm dní Model 3 už nenastartoval.
To jsou tři konkrétní případy, o kterých se mluví mezi majiteli, ale není to zdaleka vše. Další funkční odhalily méně rušivé problémy s palubním softwarem, nefunkčními dvířky portu nabíjení nebo nebrzdící parkovací brzdou. A případů špatné kvality montáže je nespočet.
Na obranu Tesly se sluší říct, že také ostatní automobilky trpí dětskými nemocemi prvních výrobků, nevíme ale, kdy naposledy jsme slyšeli o tolika potížích při tak malém množství dodaných aut. Jistě ne všechny vozy od startu výroby pronásledují problémy, potíží s Teslami je ale hodně. A sama automobilka jim svým zbrklým plánováním šla naproti...
Tesla chce navýšit produkci aut, ale zatím není schopna pružně reagovat na opravy současných modelů. Servisní střediska se musí rozšířit, nebo modely musejí byt bez poruch, což je nemožné. Tento majitel nemůže vypojit nabíječku ani se dostat do auta. A není sám s podobně zásadními problémy
Zdroj: CarBuzz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Mercedes chystá nástupce propadáku, který si nekoupilo ani 100 lidí, z fiaska se zjevně vůbec nepoučil
6.10.2024 - Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil
6.10.2024 - Vysoká cla Číňany nezastaví, říká prodejní šéf Škody, od EU chce ale místo regulací jen peníze
6.10.2024 - Lada představila svůj nový elektromobil, snad jako jediná u něj použila hned dvojici baterií
6.10.2024 - Poslední nové auto s továrním CD přehrávačem zmizelo z nabídky, pro kdysi převratný nosič je to konec jeho éry
6.10.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 00:03 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 11.04. 23:28 - Kavis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.04. 21:32 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:26 - řidičBOB
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.
- Zákaz zastavení a pokuta 11.03. 10:34 - řidičBOB