Hyundai si patentoval systém na deaktivaci mobilního telefonu v okolí volantu

Korejci asi mají své zákazníky za nesvéprávné a používání telefonu budou řídit za ně. Jejich nový patent je v podstatě chytrá rušička chytrých telefonů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Hyundai si patentoval systém na deaktivaci mobilního telefonu v okolí volantu

17.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Hyundai si patentoval systém na deaktivaci mobilního telefonu v okolí volantu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Korejci asi mají své zákazníky za nesvéprávné a používání telefonu budou řídit za ně. Jejich nový patent je v podstatě chytrá rušička chytrých telefonů.

Není jednoznačné, zda používání mobilu za volantem je nebezpečné či nikoliv. Některé studie totiž uvádějí, že se počty nehod se zákazy nemění, třebaže úřady a různé nátlakové organizace, schovávající se za názvy jako Občanské sdružení či Iniciativa, pomalu přirovnávají řidiče s mobily v ruce k vrahům a zlodějům.

Většina automobilek nicméně do aut aspoň za příplatek montuje rádia s Bluetooth, díky kterému můžete pohodlně s někým hovořit po telefonu a přitom držet oběma rukama volant a dívat se na silnici před sebe. Mobil tak nemusíte držet v ruce a dívat se na něj, aspoň teoreticky. Tohle však může být spíš snaha vyjít zákazníkům vstříc kvůli zákazům ze strany zákonodárců.

Ať je to jakkoliv, automobilka Hyundai chce ve strachu o svéprávné dospělé lidi jít ještě dál - nechala si patentovat systém, který umí telefon v určité oblasti deaktivovat. Primárně je tedy cílem oblast kolem volantu, kde by řidič mobil držel, kdyby s ním nějak pracoval, ale je prý možné „vypnout” mobily i v celém autě.

Systém je v podstatě rušičkou signálu, která rozpozná, kde se v autě mobil nachází a tedy kterému členu posádky patří, a určí, zda ho deaktivuje nebo nikoliv. Také umí podle rychlosti jízdy auta odstavit jen některé funkce smartphonu a neomezuje se přitom jen na SMS a volání. A umí i poznat, kdo volá, a pokud to je od člověka, od něhož by hovor mohl být důležitý, nechá ho projít.

Nevýhodou dosavadní verze systému je, že v mobilu musí být nainstalována určitá aplikace nebo něco takového musí podporovat firmware, jinak nebude rušení fungovat. A nedovedeme si příliš představit, jak by se stavěl Google k takovéto inovaci, staví-li svou budoucnost v automobilech na systému Android Auto. A pro Apple CarPlay či Windows in the Car to platí úplně stejně.


Hyundai si patentoval systém na deaktivaci mobilního telefonu v okolí volantu - 1 - hyundai rusicka mobilu 01
Schematický obrázek u žádosti o patent na rušičku mobilů neříká zas tolik, kruh kolem volantu ale hovoří dost jasně

Zdroj: Autoblog

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše