Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hyundai se chlubí, že na Nürburgringu najezdil už přes 80 tisíc testovacích km
8.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejci ospravedlňují 182milionovou investici do testovacího centra u Severní smyčky. Na ní totiž ujeli ekvivalent 1,4 milionu silničních kilometrů.
Testy na Severní smyčce Nürburgringu jistě mají svůj smysl zejména u sportovních vozů, které mají řidiče okouzlit kombinací raketového zrychlení, drtivého zpomalení a enormního přetížení, které zvládají v zatáčkách. U mainstreamových aut, kde důraz je kladen spíše na spotřebu a komfort než schopnost projet nejbližší zákrutu šíleným tempem, jsou spíše odrazem snahy konstruktérů zajistit, aby vozy zvládly podobné zatížení spíše výjimečně. Nic proti tomu nemáme, však podobnou snahu škodovky jsme ocenili třeba v testu Rapidu 1,2 TSI z Nordschleife, pamatovat je ale třeba i na marketingový efekt takových zkoušek. V tiskové zprávě totiž vždy vypadá velmi dobře zmínka, která hovoří o podvozku laděném na nejznámějším a nejnáročnějším okruhu světa. Komu by to neimponovalo?
Podobně jsme komentovali zprávu o tom, že korejská automobilka Hyundai ohlásila záměr vybudovat v pohoří Eifel své technické zázemí. To bylo nakonec loni v září slavnostně otevřeno, přičemž značka do jeho výstavby investovala nemalých 6,6 milionu Eur (cca 181,5 milionu korun). Na druhou stranu se však může pochlubit opravdu velkým střediskem, neboť rozloha centra dosahuje 3 600 metrů čtverečních.
Regionální šéf značky Allan Rushforth pak navíc dodává, že „investice do našeho testovacího zařízení na Nürburgringu již přinesla ovoce našemu obchodnímu oddělení. Každé absolvované kolo totiž pomáhá vylepšit kvalitu a dynamický potenciál našich aut, což přináší prospěch také našim zákazníkům. Centrum je tak klíčovým prvkem v našich snahách o lepší vlastnosti vozů i lepší image samotné značky v Evropě.“
Tato slova můžeme jako poněkud účelová, Hyundai je ovšem neváhá potvrdit také suchými čísly. Tak tedy, za poslední rok 20 různých vozů značky absolvovalo více než 4 000 kol, což představuje vzdálenost 83 200 km. Ty jsou přitom ekvivalentem 1,4 milionu kilometrů najetých na silnici, pročež se Korejcům povedlo zkrátit dobu simulující běžnou životnost vozu za pouhých čtyři až šest týdnů.
Zda všemu věříte či nikoliv, to již necháme na vás, snahu o přiblížení se evropskému zákazníkovi ale Hyundai upřít nemůžeme. Stejně jako nechceme ani zpochybňovat ony najeté kilometry na Severní smyčce. Máme ovšem za to, že takovému tradičnímu českému chalupáři pořizujícímu si korejský kombík kvůli nízké ceně je nakonec celkem jedno, zda byl nebo nebyl na Nürburgringu testován...
Hyundai zvládlo za rok najet na Ringu více než 80 tisíc kilometrů, na okruhu otestovalo i nový Genesis či Veloster Turbo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
před 11 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva