Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hyundai chce vlastní sportovní divizi, inspirací je Nismo od Nissanu
15.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejská značka příští rok vstoupí do WRC, z čehož chce vytěžit více než jen závodní úspěchy. Dočkat se máme také ostrých silničních modelů.
Hyundai v posledních letech stoupá vzhůru, a to nejen kvalitou a jízdním projevem svých modelů, ale také jako značka. Mezi výrobci automobilů je již na 11. místě mezi těmi nejhodnotnějšími, v rámci všech světových značek pak na 43. pozici. To je o nějakých osm příček před Audi a dokonce o jednadvacet míst před Porsche. To ovšem Korejcům zdaleka nestačí, proto se ostatně nedávno nechal slyšet šéfdesignér značky Peter Schrayer, že „hjondé“ bude potřebovat výraznější styling.
Jen vzhledem však automobilka zaujmout nehodlá. Již v příštím roce totiž hodlá zabodovat také v rámci WRC, kam se vrátí po desetileté absenci. Z programu, který bude řízen německou centrálou, by ovšem neměly vzejít pouze závodní vavříny, ale rovněž divize starající se o sportovní deriváty silničních modelů. Vzorem je přitom oddělení Nismo spadající pod značku Nissan, které rovněž čerpá znalosti mimo veřejné komunikace.
Na první vlaštovku nové divize si ovšem nějakou tu chvíli počkáme. Podle Michela Nandana, šéfa oddělení Hyundai Motorsport, by totiž mělo jít o model založený na nové generaci i20, z níž bude vycházet i příští verze WRC. Tento vůz ovšem dorazí až v roce 2015, což by znamenalo, že prvního korejského ostrého hatchbacku bychom se měli dočkat minimálně 12 měsíců poté.
Po tomto modelu budou samozřejmě následovat i další, přičemž prioritu bezesporu dostanou Genesis Coupe a Veloster Turbo. O crossoverech a SUV se již vedení Hyundai nezmiňuje, stejně jako nepadlo ani slovo o sedanech či kombících. Dá se ale předpokládat, že ani jejich sportovní deriváty nezůstanou dlouho pozadu.









Silniční verze Hyundai i20 WRC bude první vlaštovkou nové sportovní divize korejské automobilky
Dalším projektem nové sportovní divize bude upravené Hyundai Veloster
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva