Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hyundai chce vlastní sportovní divizi, inspirací je Nismo od Nissanu
15.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejská značka příští rok vstoupí do WRC, z čehož chce vytěžit více než jen závodní úspěchy. Dočkat se máme také ostrých silničních modelů.
Hyundai v posledních letech stoupá vzhůru, a to nejen kvalitou a jízdním projevem svých modelů, ale také jako značka. Mezi výrobci automobilů je již na 11. místě mezi těmi nejhodnotnějšími, v rámci všech světových značek pak na 43. pozici. To je o nějakých osm příček před Audi a dokonce o jednadvacet míst před Porsche. To ovšem Korejcům zdaleka nestačí, proto se ostatně nedávno nechal slyšet šéfdesignér značky Peter Schrayer, že „hjondé“ bude potřebovat výraznější styling.
Jen vzhledem však automobilka zaujmout nehodlá. Již v příštím roce totiž hodlá zabodovat také v rámci WRC, kam se vrátí po desetileté absenci. Z programu, který bude řízen německou centrálou, by ovšem neměly vzejít pouze závodní vavříny, ale rovněž divize starající se o sportovní deriváty silničních modelů. Vzorem je přitom oddělení Nismo spadající pod značku Nissan, které rovněž čerpá znalosti mimo veřejné komunikace.
Na první vlaštovku nové divize si ovšem nějakou tu chvíli počkáme. Podle Michela Nandana, šéfa oddělení Hyundai Motorsport, by totiž mělo jít o model založený na nové generaci i20, z níž bude vycházet i příští verze WRC. Tento vůz ovšem dorazí až v roce 2015, což by znamenalo, že prvního korejského ostrého hatchbacku bychom se měli dočkat minimálně 12 měsíců poté.
Po tomto modelu budou samozřejmě následovat i další, přičemž prioritu bezesporu dostanou Genesis Coupe a Veloster Turbo. O crossoverech a SUV se již vedení Hyundai nezmiňuje, stejně jako nepadlo ani slovo o sedanech či kombících. Dá se ale předpokládat, že ani jejich sportovní deriváty nezůstanou dlouho pozadu.
Silniční verze Hyundai i20 WRC bude první vlaštovkou nové sportovní divize korejské automobilky
Dalším projektem nové sportovní divize bude upravené Hyundai Veloster
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nahé Bugatti Tourbillon je asi jediné porno, na které se můžete dívat v práci, odhalilo i pozadí vývoje
4.10.2024 - BMW tlačí na EU, aby zrušila vysoká cla na auta z Číny. Nepřinesou nic dobrého automobilce, Německu a ani celé Evropě
4.10.2024 - Prodeje taxíků Mercedesu zkolabovaly. Firma přišla téměř o celý trh, i když ho fakticky založila a přes 100 let mu vládla
4.10.2024 - Jediná Škoda s motorem V6 TDI je k mání nejetá po 1. majiteli. S dobovou navigací a manuálem je to posel z minulosti
4.10.2024 - Volvo prosí EU: Zakažte nám prodávat auta, která by naši zákazníci mohli chtít. A není samo
4.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva