Hypersporty jsou prý špatný byznys, AMG nepostaví konkurenta „Svaté trojice“

Sportovní divize Mercedesu se namísto nejvyšší ligy hodlá zabývat těmi nižšími. Pro ty chystá hned několik novinek včetně další generace E 63 AMG.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Hypersporty jsou prý špatný byznys, AMG nepostaví konkurenta „Svaté trojice“

24.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Hypersporty jsou prý špatný byznys, AMG nepostaví konkurenta „Svaté trojice“

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Sportovní divize Mercedesu se namísto nejvyšší ligy hodlá zabývat těmi nižšími. Pro ty chystá hned několik novinek včetně další generace E 63 AMG.

V poslední době bylo vcelku živo okolo hypesportovní ligy, a to kvůli hned několika zajímavým srovnávacím testům. Těch se pokaždé účastnily Ferrari LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918 Spyder, v případě zaoceánského klání pak dorazily i Bugatti Veyron SuperSport a Pagani Zonda 730S. Koenigsegg zůstal protentokrát stranou, Švédům to ovšem nevadí - zmíněná pětka pro ně prý stejně nepředstavuje konkurencí.

Koenigsegg ovšem není jedinou značkou, která se do srovnávacího testu nežene. Zájem o vstup do dané ligy nemá ani Mercedes-AMG, i když s tím rozdílem, že zatímco Švédové sice vůz k dispozici mají, ale cítí se být nadřazenými, třícípá hvězda pro změnu vůbec nehodlá vysoce výkonného rivala vyvinout. A to i přesto, že její motor pohání zmiňované Pagani. Důvody jsou hned dva, přičemž tím prvním je nedostatek kapacit v Affalterbachu.

Ačkoliv od roku 1994 došlo k nárůstu pracovních sil ze 120 zaměstnanců na 1 400 lidí, šéf AMG Tobias Moers uvedl, že „momentálně nemáme kapacity, abychom něco takového v blízké budoucnosti udělali“. Namísto jednoho vozu se totiž sportovní divize musí věnovat hned několika aktivitám, mimo jiné nedávno oznámenému transferu výroby dvanáctiválců z Affalterbachu do Mannheimu.

Dále na řadě je pledája nových modelů, z nichž některé rozšíří rodinu AMG GT. „Jsme také opravdu zaneprázdněni novou třídou E, která bude stran jízdní dynamiky největším skokem, jaký jsme kdy udělali v rámci přechodu od jedné generace ke druhé,“ dodává Moers. Zdá se tedy, že naplnění se skutečně dočkají i spekulace, podle nichž by čtyřlitrový osmiválec měl produkovat okolo 600 koní.

Jen velké pracovní vytížení ovšem není jediným důvodem, proč AMG odmítá vstup do nejvyšší ligy. Dále totiž šéf divize dodává, že „hypersporty jsou vždy špatným byznysem“. Podle Moerse totiž slouží spíše k budování image, než aby přilévaly do firemní pokladnice potřebné finance. To ovšem zrovna v případě takového Ferrari platí stěží, neboť Italové evidují silnou poptávku i přes astronomické ceny. A nejsme si jisti, zda jsou na tom McLaren, Pagani či Koenigsegg jinak - jistě prodělalo pouze Bugatti na Veyronu a neznámá je situace okolo Porsche 918 Spyder. Moers ale může vědět něco, co my nevíme...


Hypersporty jsou prý špatný byznys, AMG nepostaví konkurenta „Svaté trojice“ - 1 - Test Mercedes-AMG GT S 2015 rychly 01Hypersporty jsou prý špatný byznys, AMG nepostaví konkurenta „Svaté trojice“ - 2 - Test Mercedes-AMG GT S 2015 rychly 02Hypersporty jsou prý špatný byznys, AMG nepostaví konkurenta „Svaté trojice“ - 3 - Test Mercedes-AMG GT S 2015 rychly 03Hypersporty jsou prý špatný byznys, AMG nepostaví konkurenta „Svaté trojice“ - 4 - Test Mercedes-AMG GT S 2015 rychly 04Hypersporty jsou prý špatný byznys, AMG nepostaví konkurenta „Svaté trojice“ - 5 - Test Mercedes-AMG GT S 2015 rychly 05Hypersporty jsou prý špatný byznys, AMG nepostaví konkurenta „Svaté trojice“ - 6 - Test Mercedes-AMG GT S 2015 rychly 06Hypersporty jsou prý špatný byznys, AMG nepostaví konkurenta „Svaté trojice“ - 7 - Test Mercedes-AMG GT S 2015 rychly 07Hypersporty jsou prý špatný byznys, AMG nepostaví konkurenta „Svaté trojice“ - 8 - Test Mercedes-AMG GT S 2015 rychly 08Hypersporty jsou prý špatný byznys, AMG nepostaví konkurenta „Svaté trojice“ - 9 - Test Mercedes-AMG GT S 2015 rychly 09Hypersporty jsou prý špatný byznys, AMG nepostaví konkurenta „Svaté trojice“ - 10 - Test Mercedes-AMG GT S 2015 rychly 39Hypersporty jsou prý špatný byznys, AMG nepostaví konkurenta „Svaté trojice“ - 11 - Test Mercedes-AMG GT S 2015 rychly 41Hypersporty jsou prý špatný byznys, AMG nepostaví konkurenta „Svaté trojice“ - 12 - Test Mercedes-AMG GT S 2015 rychly 43Hypersporty jsou prý špatný byznys, AMG nepostaví konkurenta „Svaté trojice“ - 13 - Test Mercedes-AMG GT S 2015 rychly 54Hypersporty jsou prý špatný byznys, AMG nepostaví konkurenta „Svaté trojice“ - 14 - Test Mercedes-AMG GT S 2015 rychly 64Hypersporty jsou prý špatný byznys, AMG nepostaví konkurenta „Svaté trojice“ - 15 - Test Mercedes-AMG GT S 2015 rychly 45
Rodina modelu AMG GT se rozroste, ovšem pouze na supersportovní úrovni. O ligu výše třícípá hvězda zamířit nechce

Zdroj: Autoblog

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.