Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hromadné „holení” vracených VW s TDI nebude, soudce varuje majitele
23.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Snahy amerických vykuků vydělat na Dieselgate něco navíc na úkor VW mají utrum. Soudce varuje zákazníky před oportunistickým odstrojováním dílů.
Vracení více či méně odstrojených dieselových aut Volkswagenu je, zdá se, u konce. Federální soudce Breyer, který má největší skandál automobilky v celé její historii na starosti již od počátku, totiž uvedl, že „podstatou dohody bylo, aby Volkswagen akceptoval vozy v takovém stavu, v jakém byly, když byly řízeny na silnici, nikoliv očesaná auta“. Joe Mayer, který chtěl svůj Golf 2,0 TDI vrátit víceméně jen jako torzo doplněné motorem, volantem a sedačkou, má tedy nejspíše smůlu.
Nelze říci, že celá kauza je tímto úplně u konce. Ostatně také Mayer naznačil, že chystá poradu se svým právním zástupcem a proto je možné, že nakonec vše skončí u soudu v separátním řízení a možná i mimo jurisdikci soudce Breyera. Přinejmenším do budoucna je ale velmi nepravděpodobné, že by tyto praktiky měly pokračovat - dnešní dohoda hovoří v případě vrácení vozu pouze nutné schopnosti jízdy silou vlastního motoru 2,0 TDI, Breyer ale uvedl, že pokud bude toto chování pokračovat, bude k dohodě přidán dodatek, jenž účelové odstrojování aut výslovně zakáže.
První kolo na každý pád vyhrála automobilka, která tak nejspíš nepřijme zpět ani částečně očesané vozy, jakkoliv s tím až do příchodu Mayera neměla problém. Bylo tedy naplněno přísloví, dle kterého „se tak dlouho chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne“ a méně odvážní oportunisté mohou jen proklínat extrémně pojatého a také mocně medializovaného Meyerova kroku.
Soudce Breyer doslova řekl, že „by každého rád varoval, neboť vše má své meze“. Jeho slova jen dále umocňuje Jonathan Cohen z Obchodní komise, která je dle něj „rozhodně proti špatnému chování zákazníků“. Zároveň však podotýká, že Volkswagen nesmí odmítat vozidla, která mají „povrchové poškození“. Tedy jinak řečeno, pokud američtí majitelé přivezou zpět auto kupříkladu s odřeným či promáčklým blatníkem, značka jej musí vykoupit. I to má svou logiku, pochopitelně a nevzdaluje se to od soudcovy představy - takto auta byla na silnici do poslední chvíle provozována.
Uvidíme, jak se bude celá záležitost dále vyvíjet. Zajímá nás hlavně „odveta“ Mayera, zvláště pokud již nedisponuje díly, které z vozu očesal a mezi něž patří třeba i takové airbagy. On může dále tvrdit, že liteře dohody dostál a jeho případ před soudem skončit může. Do budoucna ale nepředpokládáme, že by kdokoli z rozumných majitelů zkoušel něco podobného opakovat.
















Joe Mayer se nejspíše neměl svým oholeným Golfem chlubit ještě před vrácením. Nyní totiž mají díky jeho chování smůlu všichni, kdo chtěli vydělat třeba jen na sundaném nárazníku
Zdroj: USA Today
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 11 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
včeraČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva