Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Honda si kvůli vývoji nové NSX koupila i dvě Ferrari 458. Jejich osud je smutný
10.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nové NSX se nyní po mnoha letech vývoje dostává do prodeje. A na povrch vyplouvá, co také musela Honda udělat, aby auto dostala co nejvýš.
Pokud jako automobilka vyvíjíte zcela nový model, je naprosto logické, že se při jeho přípravách snažíte dělat možné i nemožné, aby na trhu uspěl. A pokud se jako Honda snažíte vrátit do velmi konkurenčního segmentu supersportů, který jste před mnoha léty zcela opustili, dá se pochopit, že v tomto přístupu musíte zajít až do naprostých extrémů.
Právě přípravy nového NSX byly pro japonskou automobilku velmi strastiplné. Firma další generaci slibovala léta a po několika konceptech, kompletní výměně motoru za jiný i potížích při testech vůz reálně dostává do prodeje až nyní. Pro firmu je to nakonec velký úspěch, neboť NSX je vyprodané tak beznadějně, že jej Honda rychle nedodá ani lidem sobě blízkým. A možná i v dobrém rozpoložení z konce celého tohoto procesu nyní lidé od Hondy dávají k dobru rozličné historky z příprav.
Nedávno se pochlubili tím, že si pro vývoj vozu od Porsche koupili 911 GT3 pro srovnání. To není až tak mimořádné, s auty konkurence automobilky při vývoji ta svá srovnávat prostě musí a nezřídka se snaží i poučit z dobrých nápadů jiných. Můžete to považovat za nefér, ale je to levnější a jednodušší, než se znovu náročně propracovávat k témuž a ti, kteří kopírovaná řešení vymýšlejí, se musí spokojit s tím, že je mají na trhu o pár let dříve.
Přesto se ani tohle v případě Hondy neobešlo bez pozoruhodné okolnosti. Japonci v jednu chvíli museli Němcům vůz svěřit do péče kvůli ohlášené svolávajíc akci a při této příležitosti stalo něco, co se běžně rozhodně nestává. Do spárů Hondy se ale pro tyto účely nedostala jen špičková devětsetjedenáctka a osud dalších aut nebyl až tak veselý.
Honda už dávno prohlašovala, že se nové NSX i přes podstatně přátelštější cenovku má být s to měřit s Ferrari. Dokonce trvala na tom, že být jakýmsi „Ferrari pro chudší” je součástí DNA NSX už do dob její první iterace. Dnes víme, že si Honda právě proto koupila Ferrari 458 Italia, a to dokonce ve dvou kusech. A nemazlila se ani s jedním.
První kus byl hned po koupi kompletně rozebrán a jeho útroby důkladně prozkoumány, aby se Honda dostala k co největšímu množství specifických řešení Italů. Britský Autocar nyní cituje zdroj z firmy, podle nějž byl vývojový tým techniků NSX „dost ohromen” tím, co v útrobách 458 našel. Ovšem, u toho zřejmě ohromení Hondy skončilo a i kdyby ne, k laskavému zacházení s pořízenými auty to nevedlo.
Druhý kus sloužil k jízdním testům a srovnávání, v jeho případě koupi připustila i přímo Honda ústy mluvčího značky Acura. Ten uvedl, že kus, který byl určen pro jízdní testy, zrovna nevynikal spolehlivostí. „Ta věc byla při testech každou chvíli porouchaná,” řekl a dodal: „Jak si dokážete představit, NSX si vedla o dost lépe, v typickém stylu Hondy.” Pochopitelně, v tomto případě z něj může hovořit spíše marketing než snaha postihnout realitu, ale kdo ví - jak to bude ve skutečnosti, jistě dříve nebo později zjistíme.
Tím ale příběh tohoto stroje nekončí, ani později totiž nebylo druhému kusu dovoleno dožít svůj život v poněkud klidnějším tempu. Po dokončení vývoje NSX prý bylo auto doslova rozřezáno s cílem prozkoumat detaily jeho hliníkové konstrukce. A výsledky tohoto jistě bolestivého procesu dnes zůstávají uschovány ve vývojovém oddělení Hondy. To už běžné opravdu není - jak vidno, vývoj nového supersportu nebyl strastiplný jen pro samotné NSX...









Honda při vývoji NSX používala i dvě Ferrari 458
Jedno skončilo na atomy hned, druhé bylo rozřezáno po skončení vývoje
Zdroje: Autocar, Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejčtenější články
Ani prodej 30 tisíc nechtěných elektromobilů nezachránil Hertz před obrovskou ztrátou, loni prodělal neskutečných 70 miliard
14.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025Dacia musela zastavit prodej nového Dusteru. Dealeři nesmí lidem dodat ani auta, která už mají na skladě
14.2.2025Dnes nepochopitelný symbol luxusního francouzského pokroku se dá koupit sotva jetý, navzdory své třídě a ceně byl autem roku
14.2.2025Sbohem, Audi. Němci po příšerném roce dostali geniální nápad: Zachrání se „výrazným zdražením” svých aut
15.2.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.16. 19:07 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB