Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Honda NSX 2012 oficiálně: supersport se vrátí, jako hybrid s pohonem všech kol
13.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Japonská značka připravuje pro Detroit pořádnou smršť konceptů, které se do jednoho objeví v sériové produkci už v příštím nebo následujícím roce.
Honda v předstihu odkrývá své plány na příští rok. Ty se týkají především lednového autosalonu NAIAS v Detroitu a následně i sériové produkce. Firma uvádí, že na jedné z prvních mezinárodních výstav v příštím roce odhalí studii Accordu Coupé. Automobilka přitom upřesňuje, že nový koncept „svým dynamickým a agresivním profilem naznačí stylistický směr budoucí generace Accordu“, která se má začít vyrábět ve dvou i čtyřdveřovém provedení už na podzim jako model 2013. Zpráva neinformuje, zdali půjde o vůz určený také pro evropskou klientelu, která tradičně dostává od Japonců na výběr něco jiného než zákazníci ve Spojených státech. Ať se ale tento vůz objeví u nás či nikoli, více pozornosti na sebe strhne asi až další ze slibovaných aut.
Má jím být koncept dvoudveřového sportovního vozu označeného logem luxusní divize Acura, který se postupem času změní na duchovního nástupce věhlasné Hondy NSX. Podle zákulisních zvěstí půjde o stroj se speciálně vyladěným pohonným ústrojím nedávno odhaleným v rámci prezentace nové generace motorů Earth Dreams. Jak jsme se již zmínili, systém, který má být implantován do sedanu Acura RL (v Evropě kdysi jako Legend) nebo crossoveru MDX, pracuje s vidlicovým zážehovým šestiválcem s objemem 3,5 litru, přímým vstřikováním a nejvyšším výkonem 314 koní.
Agregát je dále spřažen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a elektromotorem o výkonu 30 kW (41 koní) a tento celek pohání přední nápravu. Zvlášť o zadní kola se pak stará dvojice elektromotorů, každý o výkonu 20 kW (27 koní). Mezi přední a zadní nápravou přitom neexistuje žádná mechanická vazba a elektronika je schopna individuálně řídit výkon zadních elektromotorů tak, aby pomáhala se zatáčením, vylepšovala trakci na silnici se špatnou přilnavostí a v případě potřeby vytvářela virtuální svorný účinek a suplovala tím samosvorný diferenciál.
Jenže, NSX s motorem vpředu? Naštěstí ne tak docela. Zdroje uvnitř automobilky říkají, že celý pohonný systém je možné otočit a zážehový šestiválec posadit před zadní nápravu. Budoucí supersport Hondy tak má být čtyřkolka, ačkoli o roztočení kol přední nápravy se postará výlučně elektrická energie. Pouhý sečtením čísel vychází, že vůz by mohl mít výkon cirka 410 koní, ale to je pouze hodnota základního nastavení a pro supersport mají být dále navýšeny. Stejně jako u běžných modelů, také zde ponese pohon všech kol označení ESH AWD, což je zkratka od Electric Super Handling All-Wheel Drive a přestože asi nepůjde o levnou záležitost, Honda chce ušetřit spoustu prostředků právě hromadným nasazením této techniky v luxusnějších modelových řadách a odliší je různým naladěním, případně směrovou orientací.
Kromě spalovacího motoru bude pochopitelně nutné posadit do vozu i balík akumulátorů, který se společně s elektromotory postará o nežádoucí navýšení hmotnosti. Konstruktéři mají tento handicap vykompenzovat rozsáhlým použitím hliníku při návrhu kostry auta a karbonových vnějších panelů. O designu se zatím vedou jen hospodské debaty, ale předpokládá se, že NSX by nemusela mít svými tvary daleko od Acury objevivší se před několika měsíci při natáčení třetího pokračování snímku Iron Man.
Aby toho na hýčkanou klientelu nebylo málo, Honda kromě Acury NSX a Accordu Coupé představí ještě dvě další studie. Jedna z nich ponese jméno ILX a má jít o koncept kompaktního luxusního sedanu připraveného k sériové výrobě již na jaře 2012. Japonci tvrdí, že půjde o vstupní model Acury a to znamená, že buď vystřídá současný typ TSX (což je evropský Accord) anebo půjde o ještě menší stroj, ačkoli to je s ohledem na choutky amerických zákazníků nepravděpodobné. Motorizace budou tři a podle všeho bude jedna z nich hybrid kombinující zážehový dvoulitr o výkonu 163 koní a elektromotor. Třetím a posledním automobilem se značkou Acura bude prototyp druhé generaci pětimístného SUV s označením RDX. Současné provedení má (pro ilustraci) pohon předních kol nebo 4x4 Super Handling All-Wheel Drive a přeplňovaný čtyřválec 2,3 i-VTEC o výkonu 240 koní. Ano, v Detroitu bude veselo...



Poslední známá možná podoba modelu NSX byla odhalena při natáčení filmu Iron Man 3...
...nicméně možných podob tohoto vozu existuje mnohem více, včetně verze s motorem vpředu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 2 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 3 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 5 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 6 hodinamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva