Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Holden Ute SS V je králem Nordschleife mezi užitkovými vozy, překoná i M3 E46
28.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Pick-up od protinožců přijel, otestoval a jen tak náhodou zvítězil. S časem 8:19,47 za sebou přitom nenechal pouze VW Transporter.
S australskými zadokolkami vás seznamujeme vcelku pravidelně již od loňského léta. Stejně tak ovšem neopomínáme na všemožné rekordy dosažené na zřejmě nejnáročnějším okruhu světa, Severní smyčce německého Nürburgringu. Nyní se nám obě záležitosti ideálním způsobem protnuly - Holden totiž přivezl do Zeleného pekla svůj nejnovější ostrý pick-up Ute SS V, který zde čekala finální fáze ladění motoru a podvozku. Při té příležitosti si navíc Australané řekli, že by nebylo od věci zkusit také souboj se stopkami. A očividně neudělali špatně.
Pick-up se jednadvacetikilometrovou tratí prohnal za 8 minut a 19 sekund, čímž za sebou nechal nedávno korunovaný Volkswagen Transporter v úpravě firmy Revo s opravdu značným odstupem. Na rozdíl od jeho 220 dieselových koní se ovšem Holden může pochlubit opravdu pěkným stádem pod kapotou (přesný výkon verze SS V mimochodem značka zveřejňuje vůbec poprvé) - ze šestilitrového osmiválce doluje 350 koní.
Tato síla by přitom mohla být ještě o 10 koní vyšší, pokud by agregát byl spřažen s manuálem. Rekordem ověnčené Ute však použilo šestistupňový automat, který na zadní kola přenáší o trochu nižší výkon i točivý moment. Přesto však tento potenciál Robu Trubianimu, inženýrovi značky Holden, který kromě sezení za volantem má na starosti i podvozek, brzdy a pneumatiky, k poražení VW postačil.
I když je dosažení rekordu v kategorii užitkových vozů poněkud úsměvné, zvláště když tato výkonná verze je skutečným užitkovým autem jen částečně, nelze výkony Holdenu Ute zpochybnit. S daným časem je totiž na Severní smyčce rychlejší než BMW M3 E46 nebo Lexus IS-F. Za ikonami typu Honda NSX-R nebo Renault Mégane RS Trophy pak Australané zaostávají jen o málo. Nezbývá tedy nic jiného, než gratulovat, v rámci kontinentální Evropy si totiž tohle auto oficiálně nikde nekoupíte, ani přímo v Nürburgu...
Holden Ute SS V se stal novým králem Nürburgringu mezi užitkovými vozy. Oproti poraženému Volkswagenu Transporter v úpravě firmy Revo k tomu všal potřeboval
Zdroj: MotorAuthority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 3 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Shakedown Test - 2. den převzala žezlo Yamaha včera 12:06
- HRC Honda: Místo Repsolu Castrol včera 10:45
- Shakedown Test - 2. den průběžně včera 09:59
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 31.1.2025
- News z EWC Endurance 31.1.2025
Nejčtenější články
- Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025 - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025 - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025 - Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
3.1.2025
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus