Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Holden opravdu skončí, ale jen s výrobou. Od roku 2017 zůstane pouze značka
11.12.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Holden skončí s výrobou vlastních vozů, přeznačkované Chevrolety se budou s tímto jménem prodávat i nadále. Zadokolka Commodore však téměř jistě končí.
Změny v koncernu General Motors v posledních měsících nejsou malé. Překvapivé stažení Chevroletu z evropských trhů následovaly zvěsti o konci Holdenu na opačné straně zeměkoule. Tuto informaci nyní potvrdily oficiální zdroje a pro australskou ekonomiku je to po ohlášeném konci tamní výroby Fordů a nejistotě kolem Toyoty další rána.
Holden však nezanikne zcela. Ukončí výrobu, to ano, ale auta s logem Holdenu se budou prodávat dál. Budou to však přeznačkované „globální” vozy, tedy hlavně Chevrolety. Očekávejme tedy, že v nabídce zůstane Barina (Aveo s jiným názvem), Barina Spark (náš Spark, nic jiného), Cruze, Malibu, Volt, Captiva a Trax. Kde si už tak jisti být nemůžeme, jsou modely Commodore a Ute, které vyvíjí Holden v Austrálii a pro Austrálii.
Zprávy o tom, že příští Commodore bude předokolka, se objevily již dříve. Ten současný pohání šesti- a osmiválce, příští generace tak pravděpodobně dostane nanejvýš V6 a již nebude čistě australská, nýbrž koncernová. Spolu s Commodore se zadním náhonem také s největší pravděpodobností skončí Chevrolet SS, tedy dvojče Commodore pro americký trh.
Rozhodnutí ukončit vývoj a výrobu vlastních vozů v roce 2017 bude samozřejmě mít také vliv na trh práce. Oproti předchozím odhadům, které hovořily až o 50 tisících nově nezaměstnaných, se toto číslo značně snížilo - Holden má propustit „jen” 2 900 pracovníků, je ale otázkou, jaký bude sekundární dopad zmíněných kroků. Aktivita Holdenu se po roce 2017 omezí na přeznačkovávání Chevroletů, z faktických záležitostí si automobilka zachová designérské studio a motorárnu, ale ne v takovém rozsahu, v jakém je dnes.
„Nebylo to snadné rozhodnutí, zejména vezmeme-li v potaz dlouhou historii výroby automobilů v Austrálii,” komentoval situaci šéf Holdenu Mike Devereux. „Budeme spolupracovat s odbory, komunitami a vládou za účelem podpory našich lidí,” dodal.








Australský Holden za čtyři roky skončí s výrobou vlastních vozů, přeznačkované Chevrolety však bude prodávat i nadále.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 9 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 10 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321