Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hodnota Ferrari na burze dosáhne 234 miliard korun, zájem je o akcie je obrovský
12.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
IPO italské automobilky souvisí rovněž s odpisem dluhu FCA. Marchionne chce tímto krokem napomoci značkám jako Jeep nebo Alfa Romeo.
O vstupu Ferrari na burzu jsme se zmiňovali již mnohokrát. Nyní konečně tento krok začíná dostávat reálné obrysy, neboť na světlo světa se dostala řada nových informací. Víme tedy, že koncern Fiat Chrysler Automobiles pustí do volného prodeje 9procentní podíl, který odpovídá 17,2 milionům akcií, z nichž každá se bude prodávat za 48 až 52 USD (1 145 až 1 240 Kč) na newyorské burze pod příhodným symbolem RACE. To dává celému balíku akcií hodnotu 9,82 miliardy dolarů (cca 234,08 miliardy korun).
Tímto tahem přitom začíná kompletní separace Ferrari od koncernu Fiat Chrysler Automobiles, díky které hodlá šéf FCA Sergio Marchionne získat finance potřebné k realizaci svých plánů. Ty počítají s revitalizací značek Jeep, Alfa Romeo a Maserati a spolkne nemalých 54,5 miliardy dolarů (1,3 bilionu korun). Zároveň chce přitom mateřskou společnost zbavit části dluhu, který si jako památku na spojenectví odnese Ferrari.
V bilanci Vzpínajícího se koníka totiž končí 2,8 miliardy Eur (75,9 miliardy korun) z celkového dluhu společnosti a dalších 2,128 mld. Eur (57,7 mld. Kč), jež FCA dluží třetím stranám. Ve výsledku se tedy hodnota Ferrari bude pohybovat okolo 12 miliard dolarů (286 miliard korun), což odpovídá představám Sergia Marchionneho, který si automobilku cení minimálně na 11,4 mld. USD (272 mld. Kč).
Jak je přitom dále známo, dalších 81 procent společnosti bude přerozděleno mezi stávající akcionáře a investory, přičemž zbývajících 10 procent zůstává v držení Piera Ferrariho, syna zakladatele značky. Ten zároveň obdrží hotovost ve výši 280 milionů Eur (7,59 miliardy korun), která je kompenzací za ono přenesení dluhu z FCA na maranellskou automobilku.
Pokud po prvním úpisu akcií Ferrari pošilháváte, pak se připravte na tvrdý boj a dost možná i na nemalé zklamání. Momentálně totiž zájem o podíl na značce desetkrát převyšuje nabízené množství. Je samozřejmě možné, že realita bude o trochu vstřícnější, spíše ale počítáme s opakem. A obdobně jsou na tom rovněž i finanční makléři.
Zejména zájemcům z Evropy je proto nyní doporučováno, aby namísto po IPO pošilhávaly po akciích FCA, díky nimž se stanou oněmi podílníky, mezi které bude rozdělen 81procentní podíl Ferrari. To ale samozřejmě znamená, že k dispozici musí mít dvojnásobné množství peněz, jež jsou třeba na nákup akcií koncernu i samotné automobilky.
Závěrem pak již můžeme dodat pouze tolik, že Ferrari jakožto samostatná značka skutečně navýší svou produkci, a to ze stávajících sedmi tisíc vozů ročně na devět tisíc. K tomuto kroku by mělo dojít do roku 2019, zatímco separace od mateřského koncernu začne na počátku toho příštího.
Sergio Marchionne hodlá díky úpisu akcií Ferrari získat nejen hotovost, ale zároveň i odepsat část dluhu FCA
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 3 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva