Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hodnota Ferrari na burze dosáhne 234 miliard korun, zájem je o akcie je obrovský
12.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
IPO italské automobilky souvisí rovněž s odpisem dluhu FCA. Marchionne chce tímto krokem napomoci značkám jako Jeep nebo Alfa Romeo.
O vstupu Ferrari na burzu jsme se zmiňovali již mnohokrát. Nyní konečně tento krok začíná dostávat reálné obrysy, neboť na světlo světa se dostala řada nových informací. Víme tedy, že koncern Fiat Chrysler Automobiles pustí do volného prodeje 9procentní podíl, který odpovídá 17,2 milionům akcií, z nichž každá se bude prodávat za 48 až 52 USD (1 145 až 1 240 Kč) na newyorské burze pod příhodným symbolem RACE. To dává celému balíku akcií hodnotu 9,82 miliardy dolarů (cca 234,08 miliardy korun).
Tímto tahem přitom začíná kompletní separace Ferrari od koncernu Fiat Chrysler Automobiles, díky které hodlá šéf FCA Sergio Marchionne získat finance potřebné k realizaci svých plánů. Ty počítají s revitalizací značek Jeep, Alfa Romeo a Maserati a spolkne nemalých 54,5 miliardy dolarů (1,3 bilionu korun). Zároveň chce přitom mateřskou společnost zbavit části dluhu, který si jako památku na spojenectví odnese Ferrari.
V bilanci Vzpínajícího se koníka totiž končí 2,8 miliardy Eur (75,9 miliardy korun) z celkového dluhu společnosti a dalších 2,128 mld. Eur (57,7 mld. Kč), jež FCA dluží třetím stranám. Ve výsledku se tedy hodnota Ferrari bude pohybovat okolo 12 miliard dolarů (286 miliard korun), což odpovídá představám Sergia Marchionneho, který si automobilku cení minimálně na 11,4 mld. USD (272 mld. Kč).
Jak je přitom dále známo, dalších 81 procent společnosti bude přerozděleno mezi stávající akcionáře a investory, přičemž zbývajících 10 procent zůstává v držení Piera Ferrariho, syna zakladatele značky. Ten zároveň obdrží hotovost ve výši 280 milionů Eur (7,59 miliardy korun), která je kompenzací za ono přenesení dluhu z FCA na maranellskou automobilku.
Pokud po prvním úpisu akcií Ferrari pošilháváte, pak se připravte na tvrdý boj a dost možná i na nemalé zklamání. Momentálně totiž zájem o podíl na značce desetkrát převyšuje nabízené množství. Je samozřejmě možné, že realita bude o trochu vstřícnější, spíše ale počítáme s opakem. A obdobně jsou na tom rovněž i finanční makléři.
Zejména zájemcům z Evropy je proto nyní doporučováno, aby namísto po IPO pošilhávaly po akciích FCA, díky nimž se stanou oněmi podílníky, mezi které bude rozdělen 81procentní podíl Ferrari. To ale samozřejmě znamená, že k dispozici musí mít dvojnásobné množství peněz, jež jsou třeba na nákup akcií koncernu i samotné automobilky.
Závěrem pak již můžeme dodat pouze tolik, že Ferrari jakožto samostatná značka skutečně navýší svou produkci, a to ze stávajících sedmi tisíc vozů ročně na devět tisíc. K tomuto kroku by mělo dojít do roku 2019, zatímco separace od mateřského koncernu začne na počátku toho příštího.
Sergio Marchionne hodlá díky úpisu akcií Ferrari získat nejen hotovost, ale zároveň i odepsat část dluhu FCA
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 10 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus