Gumpert zachránili hongkongští milionáři, na scénu se vrátí již v Ženevě

Německý výrobce supersportu Apollo se vrací mezi živé. Zatím však není jisté, zda na autosalon přiveze pouze vizualizace či rovnou koncept nového modelu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Gumpert zachránili hongkongští milionáři, na scénu se vrátí již v Ženevě

31.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Gumpert zachránili hongkongští milionáři, na scénu se vrátí již v Ženevě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý výrobce supersportu Apollo se vrací mezi živé. Zatím však není jisté, zda na autosalon přiveze pouze vizualizace či rovnou koncept nového modelu.

Hranice mezi úspěchem a neúspěchem je velmi tenká, o čemž se už přesvědčila řada malosériových automobilek. Mnohé ovšem byly přivedeny opět zpátky k životu, jako je tomu třeba u německého Wiesmannu. Kromě toho se pak ze záhrobí vrací Gumpert, který byl podle nejnovějších zpráv zakoupen skupinkou klientů společnosti SPS Automotive Performance. Za tímto názvem se skrývá hongkongská tuningová dílna zaměřená na supersporty vlastněná tamními milionáři.

Nic bližšího o daném převzetí není známo, vedení znovuzrozené značky pouze dodalo, že více toho máme čekat na březnovém autosalonu v Ženevě. Je ovšem sporné, zda Gumpert dorazí rovnou s konceptem nového modelu či pouze prohlášením, které na stánku značky doplní audiovizuální prezentace budoucnosti a některé vozy z minulosti. Plně produkčním byl přitom jen jeden, a sice supersport Apollo, který disponoval 4,2litrovým motorem V8 od Audi naladěným na 650, 700 či 800 koní.

To jsou hodnoty plně dostačující i v dnešním světě ovládaném hypersporty, pročež není překvapivé, že se Gumpert Apollo stal v roce 2008 nejrychlejším vozem na trati Top Gearu. Od té doby byl sice překonán dalšími sedmi vozy, nicméně i tak zůstává nadále v nejlepší společnosti. Je tak vskutku otázkou, proč se firma nakonec nestala úspěšnou stejně jako třeba Pagani či Koenigsegg, neboť zanedbatelné nebyly ani prodeje. Dostatečného zisku potřebného k přežití ale nebylo nikdy dosaženo.

Firma Rolanda Gumperta, bývalého šéfinženýra Audi, tak v roce 2012 skončila v insolvenci. Zprvu se zdálo, že přijde záchrana v podobě nového investora, ten však nakonec z projektu vycouval. Ač tedy značka doufala, že se jí povede rozjet výrobu druhého modelu Tornante a představeno bylo i koncepční čtyřdvířko Explosion, nakonec zůstalo jen u snů a přání. Nejinak je tomu i nyní, pro tentokráte ale mohou Němci spoléhat na možná i bezednou hongkongskou pokladničku.

Uvidíme tedy v Ženevě, jakým směrem se věci rozjedou. Jelikož ovšem finance půjdou z Asie, kde je aktuálně velmi populární hybridní či ryze elektrická technika, ani bychom se nedivili, kdyby také Gumpert začal do budoucna parazitovat na penězích daňových poplatníků. Nemalujme ale čerta na zeď, snad bude značka věrna svým kořenům, které byly kromě vysokého výkonu spjaty také s nízkou hmotností a závodními okruhy...


Gumpert zachránili hongkongští milionáři, na scénu se vrátí již v Ženevě - 1 - Gumpert Apollo S Geneva 2013 01Gumpert zachránili hongkongští milionáři, na scénu se vrátí již v Ženevě - 2 - Gumpert Apollo S Geneva 2013 02Gumpert zachránili hongkongští milionáři, na scénu se vrátí již v Ženevě - 3 - Gumpert Apollo S Geneva 2013 03Gumpert zachránili hongkongští milionáři, na scénu se vrátí již v Ženevě - 4 - Gumpert Apollo S Geneva 2013 04Gumpert zachránili hongkongští milionáři, na scénu se vrátí již v Ženevě - 5 - Gumpert Apollo S Geneva 2013 05
Gumpert Apollo S byl poslední novinkou značky, přičemž zrychlení z klidu na stovku zvládal za pouhých 2,9 sekundy a maximálně se rozjel na 360 km/h

Zdroj: GT Spirit

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.