Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Giugiaro končí ve vlastní firmě, Italdesign teď ze sta procent patří Audi
3.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci nyní drží veškeré akcie slavné karosárny. Ta přitom ve svých začátcích vyučila Ferdinanda Piëcha a navrhla první VW Golf či Audi 80.
Uplynulo sotva pár dnů od chvíle, kdy jsme zmínili, že italská karosárna Pininfarina to má jaksepatří nahnuté, a už zde máme další smutné zprávy související s dalším legendárním studiem. I když trochu jiného ražení. Tentokráte se budeme věnovat firmě Italdesign, kterou Giorgetto Giugiaro společně s Aldo Mantovanim zakládal již v roce 1968. Ve svých rukou přitom třímal otěže společnosti až do května 2010, kdy 90,1 procenta akcií Italdesignu získalo Audi skrze svou dceřinou firmu Lamborghini Holding S.p.A.
Zbývající podíl zůstal Giorgettovi a jeho synu Fabriziovi, přičemž oba si zachovali i aktivní role v kdysi své vlastní společnosti. Nicméně tuto neděli Němci získali zbývající akcie, načež oba Giugiarové následně ohlásili svou rezignaci. Starší z nich se navíc vzdal i postu čestného prezidenta společnosti, přičemž v tiskovém prohlášení pouze dodal, že nyní se bude věnovat vlastním aktivitám. Navíc již nechce ovlivňovat vývoj společnosti, která se vydala „vlastní cestou“.
Tím nám končí jedna éra, která je více než zajímavá třebas i tím, že firmy Italdesign a VW Group mají opravdu hodně propojenou historii. Byla to totiž právě italská karosárna, do které v létě 1972 nastoupil jako učeň dnes již bývalý šéf německého koncernu Ferdinand Piëch, aby se dozvěděl mnohé o designu. Italdesign pak následně navrhl modely jako první Volkswagen Golf nebo Audi 80.
Za svou kariéru ovšem Giugiaro stylizoval celou řadu dalších světoznámých automobilů, mezi které patří třeba Alfa Romeo Brera, DeLorean DMC-12 či Maserati 3200 GT a MC12. Kromě toho je Italdesign podepsán také pod celou řadou mainstreamových vozů, jakými jsou např. Fiat Grande Punto, Hyundai Sonata, Renault 19, Seat Toledo či SsangYong Korando.
Za svůj přínos byl Giugiaro v roce 2001 uveden do Evropské Automobilové síně slávy, o rok dříve navíc získal titul Automobilový designér století. Svou kariéru přitom začal v pouhých 17 letech ve Fiatu, odkud zamířil do karosáren Bertone a Ghia, než založil svou vlastní společnost. Jak jsme ale uvedli, ta mu již nepatří, přičemž její nový majitel, tedy Audi, dodává, že do konce roku najme 250 dodatečných zaměstnanců. Samotný Italdesign tedy snad na rozdíl od dalších slavných italských studií trpět nebude...
Giorgetto Giugiaro opustil firmu, kterou v roce 1968 zakládal
Naposledy se přitom legendární designér blýsknul konceptem GEA, který byl odhalen letos v Ženevě
Italdesign je ovšem zodpovědný i za skutečné automobilové legendy, třeba za DeLorean DMC-12...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva