Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Giorgetto Giugiaro zakládá novou karosárnu, chce „dělat to, v čem je dobrý”
21.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nový podnik založí Giugiaro se synem Fabriziem, nyní údajně zvažují nabídky na partnerství z Číny a Koreje. Karosárna ale bude mít sídlo v Itálii.
Giorgetto Giugiaro zůstává v byznysu automobilového designu, nechystá se do důchodu. A to i přes svůj věk a fakt, že prodal všechny své zbývající akcie Italdesignu značce Audi. „Necítím se dost starý na to, abych odešel do důchodu,” uvedl sedmasedmdesátiletý Giugiaro. „Budu dál dělat jedinou věc, ve které jsem dobrý - navrhovat auta,” pokračoval.
Giugiaro a Italdesign spolu nemají už nic společného, třebaže tuto firmu spolu s Aldem Mantovanim založil v roce 1968. Před pěti lety koupilo Audi 90,1 % akcií Italdesignu a letos v červnu odkoupilo i zbývajících 9,9 %, které ještě držel Giorgetto Giugiaro se svým synem Fabriziem. Giugiarův výrok o tom, že se bude „věnovat vlastním aktivitám”, se dal vyložit jako odchod do důchodu.
Ony „vlastní aktivity” nicméně zjevně spočívají v založení jiné karosárny. Giugiarové nyní zvažují nabídky čínských a korejských společností, jak uvedl padesátiletý Fabrizio Giugiaro. Nesdělil ale jména konkrétních společností, se kterými jednají; „Je příliš brzy zacházet do detailů,” odmítl odpovědět. Sídlo nové firmy však téměř jistě zůstane v Itálii; Giugiarové hledají místo, kde ho vybudovat, ať už stavbou nové budovy, nebo rekonstrukcí nějaké existující.
Spolupráce Italdesignu a VW nebyla krátkodobá. Giugiaro stojí za designem prvního Volkswagenu Golf a zhruba od té doby tyto firmy nejen spolupracují, ale také jsou jejich bývalí šéfové přátelé. Giorgetto Giugiaro se v roce 1972 seznámil s Ferdinandem Piëchem, který pak dokonce nějakou dobu v Italdesignu pracoval, aby se přiučil něco o automobilovém designu. A také stál za nákupem většinového podílu v Italdesignu značkou Audi.
Existují tedy spekulace, že Giugiaro se zbavil veškerých spojení s koncernem Volkswagen kvůli Piëchovu ne úplně dobrovolnému odchodu z vedení tohoto giganta. Jak si možná vzpomenete, Piëch v dubnu neustál útok na Martina Winterkorna a poté z firmy zcela odešel. Giugiaro tyto spekulace odmítl komentovat. Nám ale nezbývá, než se těšit na první Giugiarův výtvor, pravděpodobně za asijské peníze.



V sedmasedmdesáti letech se Giorgetto Giugiaro (na snímcích) se synem pouští do zakládání nové karosárny
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 11 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejčtenější články
Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva