Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Giorgetto Giugiaro zakládá novou karosárnu, chce „dělat to, v čem je dobrý”
21.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nový podnik založí Giugiaro se synem Fabriziem, nyní údajně zvažují nabídky na partnerství z Číny a Koreje. Karosárna ale bude mít sídlo v Itálii.
Giorgetto Giugiaro zůstává v byznysu automobilového designu, nechystá se do důchodu. A to i přes svůj věk a fakt, že prodal všechny své zbývající akcie Italdesignu značce Audi. „Necítím se dost starý na to, abych odešel do důchodu,” uvedl sedmasedmdesátiletý Giugiaro. „Budu dál dělat jedinou věc, ve které jsem dobrý - navrhovat auta,” pokračoval.
Giugiaro a Italdesign spolu nemají už nic společného, třebaže tuto firmu spolu s Aldem Mantovanim založil v roce 1968. Před pěti lety koupilo Audi 90,1 % akcií Italdesignu a letos v červnu odkoupilo i zbývajících 9,9 %, které ještě držel Giorgetto Giugiaro se svým synem Fabriziem. Giugiarův výrok o tom, že se bude „věnovat vlastním aktivitám”, se dal vyložit jako odchod do důchodu.
Ony „vlastní aktivity” nicméně zjevně spočívají v založení jiné karosárny. Giugiarové nyní zvažují nabídky čínských a korejských společností, jak uvedl padesátiletý Fabrizio Giugiaro. Nesdělil ale jména konkrétních společností, se kterými jednají; „Je příliš brzy zacházet do detailů,” odmítl odpovědět. Sídlo nové firmy však téměř jistě zůstane v Itálii; Giugiarové hledají místo, kde ho vybudovat, ať už stavbou nové budovy, nebo rekonstrukcí nějaké existující.
Spolupráce Italdesignu a VW nebyla krátkodobá. Giugiaro stojí za designem prvního Volkswagenu Golf a zhruba od té doby tyto firmy nejen spolupracují, ale také jsou jejich bývalí šéfové přátelé. Giorgetto Giugiaro se v roce 1972 seznámil s Ferdinandem Piëchem, který pak dokonce nějakou dobu v Italdesignu pracoval, aby se přiučil něco o automobilovém designu. A také stál za nákupem většinového podílu v Italdesignu značkou Audi.
Existují tedy spekulace, že Giugiaro se zbavil veškerých spojení s koncernem Volkswagen kvůli Piëchovu ne úplně dobrovolnému odchodu z vedení tohoto giganta. Jak si možná vzpomenete, Piëch v dubnu neustál útok na Martina Winterkorna a poté z firmy zcela odešel. Giugiaro tyto spekulace odmítl komentovat. Nám ale nezbývá, než se těšit na první Giugiarův výtvor, pravděpodobně za asijské peníze.
V sedmasedmdesáti letech se Giorgetto Giugiaro (na snímcích) se synem pouští do zakládání nové karosárny
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 11 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus