Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Genesis má potíže, dealeři Hyundai nejsou připraveni na náročnější klientelu
2.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle šéfa australského zastoupení značky lidé kupující vůz za dva a více milionů korun vyžadují jistou úroveň služeb. Tu ale Hyundai nyní nenabízí.
Korejská automobilka Hyundai bude moci zakrátko slavit první výročí své nově založené luxusní divize Genesis. Její první model G90 je ovšem k dispozici pouze na některých trzích. Nejinak je tomu ostatně také u druhé vlaštovky v podobě modernizovaného sedanu G80, byť my jej známe jako Hyundai Genesis. Pod tímto názvem je přitom verze před faceliftem k mání i v České republice, nicméně aktuálně nevíme, na jak dlouho. Korejci totiž před pár měsíci uvedli, že útok na Evropu se odkládá s ohledem na absenci těch správných motorů.
Osud modelu Genesis, nově známého jako Genesis G80, tedy prozatím nechme poněkud stranou. Místo toho se soustřeďme na onen odklad, jehož pravé důvody možná budou někde trochu jinde než pod kapotou. Jistou nápovědou jsou nám v tomto slova Scotta Granta, operačního šéfa korejské značky v Austrálii. Ten totiž uvedl, že automobilka je překvapena novinkami, jimž v souvislosti s luxusní divizí musí čelit.
„Naučili jsme se řadu nových věcí, pokud přijde řeč na různé požadavky. Jednou z nich je, že dle dealerů a jejich prodejců jsou zákazníci toužící po luxusních vozech mnohem náročnější klientelou než lidé, kteří kupují i20 nebo Accent. Říkají totiž, že za dobu, co s nimi stráví, mohli prodat i pět i30,“ popisuje situaci Grant. A dodává, že dosud prodejci byli zvyklí na zákazníky, kteří přijdou a vědí, co chtějí, což ve výsledku i koupí.
„Ale klientela luxusních vozů se vrátí klidně i třikrát, přičemž stráví hodiny u toho a hodiny u tohohle, a požaduje i zapůjčení vozu na víkendu kvůli otestování. Pro mnoho dealerů je tohle něco zcela nového. Není proto divu, že takovým chováním byli překvapeni.“ Není to ovšem jen prodej, kde má značka jisté potíže, dále se totiž musí zlepšit i poprodejní péče.
„Pokud lidé utratí více než dva miliony korun za vůz, pak očekávají jistou úroveň služeb, ale my jim ji pravděpodobně nyní nedokážeme poskytnout, což je pro nás další novinka,“ dodává Scott. Ač přitom zmiňuje, že Hyundai se na uvedení luxusní divize pečlivě připravovalo, podobné požadavky prodejce evidentně zaskočily. „Nemáme tedy iluze o tom, že bude náročné do tohoto segmentu vstoupit.“
Nejspíše i proto Korejci již dříve zmiňovali, že je nyní nezajímají ani tak prodejní čísla, jako spíše zavedení značky na trhu. Na tom australském mají prodeje plně odstartovat v březnu příštího roku, přičemž centrála rozhodla, že modely Genesis budou dostupné pouze u 30 dealerů z celkových 165. Ve všech vybraných showroomech přitom dojde k nemalým změnám.
Pokud si tedy vše dosadíme do správných souvislostí, pak dané obtíže mohou být tím pravým důvodem, proč se expanze značky Genesis do Evropy momentálně odkládá. Koneckonců, zákazníci ze Starého kontinentu jsou považováni za ty nejnáročnější, což musí Korejci brát v potaz. Nyní tak nejspíše chtějí nejprve dosáhnout působivého renomé u méně zhýčkaných klientů, než si vezmou na paškál ty evropské.
Luxusní divize Genesis má tak trochu potíže, prodejci korejské značky totiž nejsou zvyklí na náročnější klientelu
Zdroj: Car Advice poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nejasnosti okolo videa shořelé sbírky krásných Porsche ukazují, jak tenká je v roce 2025 hranice mezi fikcí a realitou
před 5 hodinami - Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
včera - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
8.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- VW trvá na zavírání továren a snižování mezd. Stávkuje ještě víc lidí, další kolo jednání s odbory skončilo patem
10.12.2024 - Čínský výrobce mobilů poprvé ukázal auto, které vypadá i pojede jako Ferrari, ale stát bude jako Škoda. Půjde o další hit
10.12.2024 - Německo to dokázalo, slaví rekordní výrobu elektromobilů. Problém je jen v tom, že je skoro nikdo nekupuje
10.12.2024 - Po krachu všech pěti svých dosavadní firem rozjíždí Henrik Fisker šestou, zastaví ho už asi jenom ta s kosou
10.12.2024 - Elektrická Hyundai za miliony odchází i českým zákazníkům. Bez aut jsou měsíce, výrobce arogantně popírá zjevné selhání
10.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva