Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Geely pochybně kupuje výrobce tradičních londýnských taxíků Manganese Bronze
2.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Britská média mluví o záchraně zadlužené firmy, pravdou ale je, že odkoupení předcházelo pochybení čínského partnera. Náhoda, nebo plánovaná akce?
Společnost Manganese Bronze Holdings (MBH) z Coventry, pod kterou spadá kromě jiného také dceřiná firma The London Taxi Company, definitivně patří čínskému koncernu Zhejiang Geely Holding Group. Přesněji řečeno nově zřízené britské pobočce Geely UK, která ji získala za něco málo přes 11 milionů liber, v přepočtu kolem 325 milionů korun.
Že výrobce klasických londýnských taxíků skončí pod jednou (čínskou) střechou se švédským Volvem, by ještě před takovými deseti lety patrně hádal málokdo, zase tak překvapivé to ale není. Geely drželo dvacet procent MBH již od roku 2006 a zasadilo se o to, že se spousta komponentů vyrábělo s výrazně nižšími náklady v Číně. Paradoxně právě proto se Britové dostali do problémů ukončených odprodejem.
Těžko říci, zdali šlo o plánovanou diverzní akci Číňanů anebo prostě jen jejich neschopnost dodržet kvalitativní standardy, každopádně pádu MBH významně přispěli. Co se přesně stalo? Loni v říjnu se u posledního modelu TX4, který byl představen v dubnu, objevily vážné problémy s řízením. Několik řidičů zaznamenalo výrazné zvýšení odporu ve volantu a u dvou aut došlo k téměř úplnému zaseknutí. Ačkoli vozy neměly žádnou nehodu, po stížnostech byla Manganese Bronze Holdings nucena stáhnout z provozu 463 potenciálně nebezpečných aut.
Technici při prohlídce zjistili, že problém způsobuje špatná převodka řízení s posilovačem, pocházející od čínského dodavatele, shodou okolností patřícího pod automobilku Zhejiang Geely Holding Group. Již předtím těžce ztrátové Manganese bylo na kolenou. Firma byla nucena přepustit velkou část zaměstnanců a dostala se pod nucenou správu řízenou společností PricewaterhouseCoopers. Zbytek už znáte. Manganese Bronze každopádně bude žít dál.
Manganese bylo ve ztrátě kolem 4 milionů liber, také proto jej Číňané získali relativně levně
Zdroj: The Telegraph
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zloděj se pokusil schovat před policií čekáním u „nenápadného” ukradeného Ferrari za 22 milionů, které nechal stát na ulici
dnes - Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
včera - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
27.12.2024
Nejnovější články
- Ojetých Škod Octavia IV jsou už plné bazary, Němci v testu zjišťovali, co z ní zbývá po nejobvyklejší kilometráži
před 6 hodinami - Ještě hůř: Automobilka vietnamského nudlového miliardáře měla zamykat zaměstnance v továrnách, aby je donutila pracovat i přes noc
před 8 hodinami - Vrcholná silniční verze monstra rallyové skupiny B je k mání po 1. majiteli, na světě existují jen čtyři taková auta
před 9 hodinami - První pohled do nitra znovuzrozeného monstra Mercedesu ukazuje, proč je tak extrémně drahé
před 11 hodinami - Číňané chtějí do roku 2035 mít pět z největších automobilek světa, těm evropským věští zánik
dnes
Živá témata na fóru
- WAZE 12.30. 19:23 - mlunovozík
- Fiat a vše kolem nich 12.30. 18:44 - abgx1
- VZKAZY 12.30. 16:18 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 12.30. 12:46 - abgx1
- BMW Divize 12.28. 18:08 - jerry
- Policejní kontroly a měření 12.28. 15:43 - řidičBOB
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB