Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Geely pochybně kupuje výrobce tradičních londýnských taxíků Manganese Bronze
2.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Britská média mluví o záchraně zadlužené firmy, pravdou ale je, že odkoupení předcházelo pochybení čínského partnera. Náhoda, nebo plánovaná akce?
Společnost Manganese Bronze Holdings (MBH) z Coventry, pod kterou spadá kromě jiného také dceřiná firma The London Taxi Company, definitivně patří čínskému koncernu Zhejiang Geely Holding Group. Přesněji řečeno nově zřízené britské pobočce Geely UK, která ji získala za něco málo přes 11 milionů liber, v přepočtu kolem 325 milionů korun.
Že výrobce klasických londýnských taxíků skončí pod jednou (čínskou) střechou se švédským Volvem, by ještě před takovými deseti lety patrně hádal málokdo, zase tak překvapivé to ale není. Geely drželo dvacet procent MBH již od roku 2006 a zasadilo se o to, že se spousta komponentů vyrábělo s výrazně nižšími náklady v Číně. Paradoxně právě proto se Britové dostali do problémů ukončených odprodejem.
Těžko říci, zdali šlo o plánovanou diverzní akci Číňanů anebo prostě jen jejich neschopnost dodržet kvalitativní standardy, každopádně pádu MBH významně přispěli. Co se přesně stalo? Loni v říjnu se u posledního modelu TX4, který byl představen v dubnu, objevily vážné problémy s řízením. Několik řidičů zaznamenalo výrazné zvýšení odporu ve volantu a u dvou aut došlo k téměř úplnému zaseknutí. Ačkoli vozy neměly žádnou nehodu, po stížnostech byla Manganese Bronze Holdings nucena stáhnout z provozu 463 potenciálně nebezpečných aut.
Technici při prohlídce zjistili, že problém způsobuje špatná převodka řízení s posilovačem, pocházející od čínského dodavatele, shodou okolností patřícího pod automobilku Zhejiang Geely Holding Group. Již předtím těžce ztrátové Manganese bylo na kolenou. Firma byla nucena přepustit velkou část zaměstnanců a dostala se pod nucenou správu řízenou společností PricewaterhouseCoopers. Zbytek už znáte. Manganese Bronze každopádně bude žít dál.





Manganese bylo ve ztrátě kolem 4 milionů liber, také proto jej Číňané získali relativně levně
Zdroj: The Telegraph
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 11 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva