Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22
5.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Takhle vypadá netradiční propagace downsizingu. Spotřeba 2,4 litru, akcelerace na stovku za 4 s a 11. nejrychlejší čas na Nordschleife.
Ford je na svůj benzinový tříválec EcoBoost o litrovém objemu patřičně pyšný, možná až příliš. Pohonná jednotka letos získala titul Motor roku a tak se jej značka snaží protlačit pod kapotu snad všech vozů a vozítek, s nimiž má co do činění. Pravdou je, že Mondeu by asi 100, či případně 125 koňských sil k legálnímu pohybu po dálnici asi nestačilo. U lehké formule ovšem minimotůrek nevadí. Zvláště, když je naladěn na výkon 205 koní.
Modrý ovál tímto dokazuje, že dříve ohlášených 180 koňských sil lze u tohoto motoru snadno překonat. Zároveň nám však dává důvod znovu se zamyslet na smyslem smysluplností downsizingu. Ne, že bychom se nyní začali modlit k dvouválci TwinAir od Fiatu, to ani náhodou. Ovšem uložení lehké a skladné pohonné jednotky pod kapotu formule smysl dávat může.
Více válců by samozřejmě prospělo kultivovanosti a absence turbodmychadla by jistě vylepšila lineárnost dodávky výkonu, druhou stránkou věci byla navýšená hmotnost. Takhle prostě musíme přijmout nezvratitelný fakt - Formule Ford s litrovým motorem EcoBoost zajela okruh Nürburgring za 7 minut a 22 sekund.
Tím stanovila jedenáctý nejrychlejší čas mezi produkčními vozy, což nám naznačuje hned dvojí. Zaprvé, Formule Ford může klidně na veřejné silnice. A zadruhé, s minimotůrkem, šestistupňovou manuální převodovkou a standardními silničními pneumatikami je rychlejší než Lamborghini Aventador o výkonu 700 koní nebo 660koňové Ferrari Enzo.
Zároveň by přitom měla být úspornější, neboť podle měření značky by při rychlosti 56 km/h mělo každých 100 km odtéct z nádrže jen 2,4 l. Při zvýšení tempa na 120 km/h přitom spotřeba povyleze na 5 l/100 km. Přesto Formule Ford zvládá zrychlit z klidu na stovku za necelé čtyři sekundy a rozjede se až na 255,5 km/h.
Je ale velká škoda, že značka se nepochlubila také spotřebou po zajetí rekordního kola. Necelých jednadvacet kilometrů totiž Formule Ford zdolala průměrnou rychlostí 169 km/h. To by se možná automobilce nehodilo do krámu...

































Díky nízké hmotnosti nevadí Formuli Ford ani litrový motor. Na okruhu Nürburgring je totiž rychlejší než Lamborghini Aventador nebo Ferrari Enzo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 37 minutamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 3 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 5 hodinamiDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins