Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22

(+ video) Takhle vypadá netradiční propagace downsizingu. Spotřeba 2,4 litru, akcelerace na stovku za 4 s a 11. nejrychlejší čas na Nordschleife.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22

5.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Takhle vypadá netradiční propagace downsizingu. Spotřeba 2,4 litru, akcelerace na stovku za 4 s a 11. nejrychlejší čas na Nordschleife.

Ford je na svůj benzinový tříválec EcoBoost o litrovém objemu patřičně pyšný, možná až příliš. Pohonná jednotka letos získala titul Motor roku a tak se jej značka snaží protlačit pod kapotu snad všech vozů a vozítek, s nimiž má co do činění. Pravdou je, že Mondeu by asi 100, či případně 125 koňských sil k legálnímu pohybu po dálnici asi nestačilo. U lehké formule ovšem minimotůrek nevadí. Zvláště, když je naladěn na výkon 205 koní.

Modrý ovál tímto dokazuje, že dříve ohlášených 180 koňských sil lze u tohoto motoru snadno překonat. Zároveň nám však dává důvod znovu se zamyslet na smyslem smysluplností downsizingu. Ne, že bychom se nyní začali modlit k dvouválci TwinAir od Fiatu, to ani náhodou. Ovšem uložení lehké a skladné pohonné jednotky pod kapotu formule smysl dávat může.

Více válců by samozřejmě prospělo kultivovanosti a absence turbodmychadla by jistě vylepšila lineárnost dodávky výkonu, druhou stránkou věci byla navýšená hmotnost. Takhle prostě musíme přijmout nezvratitelný fakt - Formule Ford s litrovým motorem EcoBoost zajela okruh Nürburgring za 7 minut a 22 sekund.

Tím stanovila jedenáctý nejrychlejší čas mezi produkčními vozy, což nám naznačuje hned dvojí. Zaprvé, Formule Ford může klidně na veřejné silnice. A zadruhé, s minimotůrkem, šestistupňovou manuální převodovkou a standardními silničními pneumatikami je rychlejší než Lamborghini Aventador o výkonu 700 koní nebo 660koňové Ferrari Enzo.

Zároveň by přitom měla být úspornější, neboť podle měření značky by při rychlosti 56 km/h mělo každých 100 km odtéct z nádrže jen 2,4 l. Při zvýšení tempa na 120 km/h přitom spotřeba povyleze na 5 l/100 km. Přesto Formule Ford zvládá zrychlit z klidu na stovku za necelé čtyři sekundy a rozjede se až na 255,5 km/h.

Je ale velká škoda, že značka se nepochlubila také spotřebou po zajetí rekordního kola. Necelých jednadvacet kilometrů totiž Formule Ford zdolala průměrnou rychlostí 169 km/h. To by se možná automobilce nehodilo do krámu...


Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 1 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 01Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 2 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 02Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 3 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 03Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 4 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 04Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 5 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 05Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 6 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 06Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 7 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 07Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 8 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 08Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 9 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 09Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 10 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 10Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 11 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 11Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 12 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 12Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 13 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 13Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 14 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 14Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 15 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 15Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 16 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 16Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 17 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 17Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 18 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 18Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 19 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 19Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 20 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 20Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 21 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 21Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 22 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 22Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 23 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 23Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 24 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 24Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 25 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 25Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 26 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 26Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 27 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 27Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 28 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 28Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 29 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 29Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 30 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 30Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 31 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 31Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 32 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 32Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22 - 33 - Formule Ford EcoBoost 1,0L 33
Díky nízké hmotnosti nevadí Formuli Ford ani litrový motor. Na okruhu Nürburgring je totiž rychlejší než Lamborghini Aventador nebo Ferrari Enzo

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.