Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Formule Ford s motorem 1,0 EcoBoost o výkonu 205 koní objela Ring za 7:22
5.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Takhle vypadá netradiční propagace downsizingu. Spotřeba 2,4 litru, akcelerace na stovku za 4 s a 11. nejrychlejší čas na Nordschleife.
Ford je na svůj benzinový tříválec EcoBoost o litrovém objemu patřičně pyšný, možná až příliš. Pohonná jednotka letos získala titul Motor roku a tak se jej značka snaží protlačit pod kapotu snad všech vozů a vozítek, s nimiž má co do činění. Pravdou je, že Mondeu by asi 100, či případně 125 koňských sil k legálnímu pohybu po dálnici asi nestačilo. U lehké formule ovšem minimotůrek nevadí. Zvláště, když je naladěn na výkon 205 koní.
Modrý ovál tímto dokazuje, že dříve ohlášených 180 koňských sil lze u tohoto motoru snadno překonat. Zároveň nám však dává důvod znovu se zamyslet na smyslem smysluplností downsizingu. Ne, že bychom se nyní začali modlit k dvouválci TwinAir od Fiatu, to ani náhodou. Ovšem uložení lehké a skladné pohonné jednotky pod kapotu formule smysl dávat může.
Více válců by samozřejmě prospělo kultivovanosti a absence turbodmychadla by jistě vylepšila lineárnost dodávky výkonu, druhou stránkou věci byla navýšená hmotnost. Takhle prostě musíme přijmout nezvratitelný fakt - Formule Ford s litrovým motorem EcoBoost zajela okruh Nürburgring za 7 minut a 22 sekund.
Tím stanovila jedenáctý nejrychlejší čas mezi produkčními vozy, což nám naznačuje hned dvojí. Zaprvé, Formule Ford může klidně na veřejné silnice. A zadruhé, s minimotůrkem, šestistupňovou manuální převodovkou a standardními silničními pneumatikami je rychlejší než Lamborghini Aventador o výkonu 700 koní nebo 660koňové Ferrari Enzo.
Zároveň by přitom měla být úspornější, neboť podle měření značky by při rychlosti 56 km/h mělo každých 100 km odtéct z nádrže jen 2,4 l. Při zvýšení tempa na 120 km/h přitom spotřeba povyleze na 5 l/100 km. Přesto Formule Ford zvládá zrychlit z klidu na stovku za necelé čtyři sekundy a rozjede se až na 255,5 km/h.
Je ale velká škoda, že značka se nepochlubila také spotřebou po zajetí rekordního kola. Necelých jednadvacet kilometrů totiž Formule Ford zdolala průměrnou rychlostí 169 km/h. To by se možná automobilce nehodilo do krámu...
Díky nízké hmotnosti nevadí Formuli Ford ani litrový motor. Na okruhu Nürburgring je totiž rychlejší než Lamborghini Aventador nebo Ferrari Enzo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva