Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Formule 1 už míří i do Iránu, Red Bull v ní ale setrvá jen s motory Audi
6.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další asijská země touží po chřadnoucí královské motoristické disciplíně. Dietricha Mateschitze pak více než francouzské lákají německé agregáty.
Prakticky každý náš článek, jenž zmiňuje současnou či minulou sezónu Formule 1, není laděn v příliš pozitivním duchu, při snaze reflektovat aktuální vývoj ale nemáme příliš na výběr. Ten nejde ani tak od deseti k pěti, jakožto spíše od nuly do záporných hodnot. V tomto směru ostatně jako potvrzení stačí jen některé výroky Bernieho Ecclestona, který by kupříkladu rád uspořádal šampionát jen pro ženy. A takový Ázerbájdžán vidí jako důstojnou náhradu za Monzu.
Jen přesunem na městský okruh v Baku ovšem rošáda v bývalé královské motoristické disciplíně skončit nemusí. Momentálně totiž zaznívají hlasy z Iránu, že by šampionát klidně mohl zamířit také do této asijské země. Podle Masouda Soltanifara, který má na starosti oddělení spravující kulturní odkaz země, má totiž Formule 1 v Iránu „skvělou budoucnost“. Do kapsy pak dané lokaci nahrává i fakt, že se nachází jen pár kilometrů od Dubaje a tedy i okruhu v Abú Dhabí.
Pořádání šampionátu v tak blízkých zemích by v rámci publika nemuselo být problémem, v případě stěhování celého cirkusu by pak šlo o nemalou výhodu. Nic ovšem není tak snadné, jak se na první pohled může zdát. Zaprvé je tu ten fakt, že na ostrově Qeshm, kde by se závody měly odehrávat, stále ještě nestojí okruh, dokonce nejsou k dispozici ani vizualizace.
Dále můžeme namítnout, že Irán nemá v kapse smlouvu s Bernie Ecclestonem a navíc musí počítat s případným odporem pořadatelů Velké ceny Bahrajnu, kteří prý mají právo „veta“ v rámci nových lokací v asijských zemích. A kromě toho, kalendář na příští rok je již prakticky obsazený, i když v tomto směru by tučný balík peněz dokázal zvrátit ledacos.
Uvidíme tedy časem, jak se celá záležitost vyvrbí. Jisté je prozatím jen tolik, že Irán má co nabídnout hlavně v případě počasí, neboť v zemi trvá zima jen velmi krátce a navíc není příliš chladná. Tamní závody by se tak klidně mohly odehrávat na začátku či na konci sezóny, pokud by ta skutečně byla prodloužena na 25 podniků.
Tím s dohady končíme, tedy alespoň stran nové lokace. Nebyl by to ale ten správný report o Formuli 1, kdybychom nezmínili také nářek Red Bullu. Bývalí mistři z let 2010-2013 totiž stále mají problémy s dodavatelem motorů a pokrok zjevně nelze čekat ani tento víkend ve Španělsku. Šéf týmu Dietrich Mateschitz tak prý začal jednat s Audi.
Ač taková informace nezní příliš pravděpodobně, jako první s ní přišel Luca di Montezemolo. Bývalý šéf Ferrari by přitom nemluvil jen tak do větru, kdyby na tomto šprochu nebylo alespoň trochu pravdy. Montezemolo přitom dodal, že „rudí býci“ dokonce chtějí šampionát opustit, pokud se jim nepovede Audi přesvědčit.
I v tomto případě bude zajímavé sledovat, jak se vše vyvine. Dost možná ale hledíme na skutečný počátek konce Red Bullu a Renaultu v F1. Příliš totiž nevěříme faktu, že Audi skutečně do F1 vstoupí, byť jen jako dodavatel motorů. Francouzi pak pro změnu hledají způsob, jak by šampionát mohli opustit, čemuž případná ztráta Red Bullu coby klíčového partnera jen vybízí...
Na iránském ostrově Qeshm zatím najdeme hlavně písek, případně pak kozy. Zakrátko by zde ovšem mohl stát okruh Formule 1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před 2 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 5 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva