Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford vybral hrstku lidí, jimž dovolí koupit nové GT. Nedělá si tím medvědí službu?
1.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modrý ovál už ví, kdo komu dovolí na jeho účet převést více než 11 milionů korun za kupé osazené přeplňovaným 3,5litrovým šestiválcem.
Prakticky celý letošní rok se zabýváme omezenou dostupností Fordu GT. Modrý ovál uvedl, že během příštích dvou let vyrobí pouze 500 exemplářů tohoto stroje, čímž se značka dostala do neobvyklé situace - eviduje totiž mnohonásobně větší zájem. Z toho důvodu se rozhodla přikročit k praktikám Ferrari a zákazníky vybírá podle jejich loajality, obsahu garáže a sociálního statutu.
Automobilka uvedla, že v první vlně obdržela zhruba 10 800 žádostí, z nichž posléze vykrystalizovalo 6 505 vážných zájemců. Mezi nimi pak Ford vybíral ty, kteří budou mít to štěstí a budou moci převést na účet modrého oválu minimálně 450 tisíc dolarů (cca 11,06 milionu korun). Daná selekce je přitom u konce, neboť v minulém týdnu dostali všichni zájemci e-mail.
Pouze v případě pěti set ovšem došlo ke schválení, přičemž mezi vybranými figuruje skotská zpěvačka Amy MacDonald či kanadský DJ Deadmau5, civilním jménem Joel Zimmerman. Oba dva jsou přitom fanoušky rychlých vozů, což dávají jaksepatří najevo právě na sociálních sítích. Je proto logické, že Ford doufá v publikaci řady fotek a dalších materiálů, v nichž bude GT v souvislosti s nimi figurovat.
Dále se již vyvolenými a odmítnutými nebudeme zabývat, na samotnou omezenou sérii si ovšem ještě posvítíme. Internetem aktuálně začínají kolovat názory na to, že Ford dělá chybu, když nenabízí více exemplářů. Exkluzivita totiž prospívá značkám jako Ferrari, v případě modrého oválu by ale mohla zafungovat kontraproduktivně.
Ford je vnímán jako mainstreamová automobilka, jejíž model GT by měl být pro každého pracujícího tatíka stimulem pro ještě náročnější každodenní dřinu. Pokud by pak v takovém zápřahu vydržel ještě několik málo měsíců, mohlo by jeho úsilí být korunováno právě koupí supersportu s přeplňovaným 3,5litrovým šestiválcem.
Jak jsme ovšem naznačili výše, k tomu nedojde, alespoň ne v příštích dvou letech, navíc i pozdější servisní péče bude mít daleko k běžné. Nové GT tak skončí spíše v klimatizovaných garážích, než abychom jej často vídali na silnicích či okruzích. Tím se kupé výrazně liší od předchozí generace osazené 5,4litrovým osmiválcem, jíž během dvou let vzniklo více než čtyři tisíce exemplářů.
S ohledem na tyto rozdíly v produkovaném množství se proto každý ptá, co za omezením výroby nového GT stojí. Mluví se totiž nejen o zachování exkluzivity, ale také o prodělku, jenž značku v souvislosti s každým kusem čeká. Čím menší tedy produkce bude, tím méně financí bude modrý ovál tratit.
Dále se spekuluje o navýšení produkční kvóty po oněch dvou letech, kdy by Ford dal do placu další sérii, ovšem již početnější. Musíme však znovu zdůraznit, že jde jen o dohady, které nemusí mít reálný základ. Pravý důvod může být zcela jiný a modrý ovál jej dost možná nakonec nikdy neprozradí.
Zatímco 500 lidí dostalo příležitost si nový Ford GT pořídit...
...více než šesti tisícům lidí modrý ovál tuto možnost odepřel
Je přitom otázkou, co za omezenou dostupností nového GT skutečně stojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 4 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 3 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 4 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 5 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 6 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 14:54 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 13:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus