Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr

Údajná chyba ve výpočtu spotřeby donutila Ford upravit americké tabulky. Hodnoty se měnily hlavně u hybridních modelů, nejvíce pak u Lincolnu MKZ.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr

17.6.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Údajná chyba ve výpočtu spotřeby donutila Ford upravit americké tabulky. Hodnoty se měnily hlavně u hybridních modelů, nejvíce pak u Lincolnu MKZ.

Automobilka Ford oznámila, že bude zvyšovat čísla spotřeby uvedená v papírech některých svých modelů. Týká se to amerických modelů a zejména hybridů a plug-in hybridů modelových let 2013 a 2014, tedy z většiny již prodaných vozů. Údajně po amerických silnicích jezdí na 200 tisíc aut, kterých se budou změny týkat; u některých to je dokonce podruhé, co automobilka musí čísla měnit.

Důvodem je odhalení chyby v údajích z vnitřního testování modelů. Konkrétně inženýři pochybili v Total Road Load Horsepower, tedy v koeficientu, kterým se přepočítává spotřeba paliva naměřená na motorové brzdě na to, jak by si vůz měl vést na skutečné silnici. Pro každé vozidlo je tato hodnota jiná, proto se také hodnoty spotřeby měnily různě. Pomiňme nyní, že měřit spotřebu v místnosti místo na silnici je přinejmenším zvláštní.

Změny se dotknou Fordu Fiesta s motory EcoBoost o objemu 1 a 1,6 litru, avšak nikoliv verze ST, hybridů a plug-in hybridů C-Max a Fusion, který měl už pár let jezdit v Evropě jako Mondeo, a také hybridní verze Lincolnu MKZ, který je na americkém Fusionu postavený. Čísla u Fiesty se mění nejméně, naopak hodnoty pro Lincoln MKZ rostou nejvíce.

Hodnoty pro hybridní verzi C-Maxu se přitom už jednou měnily, a to nedávno. Vůz měl původně zvládat jezdit za 5 litrů na 100 km. Po první úpravě to bylo v kombinovaném režimu 5,5 l/100 km a po druhé a nejnovější změně bude kombinovaná papírová spotřeba dokonce 5,9 litru benzínu na 100 km. Stejnou vzdálenost ve městě má vůz nově zvládat za 5,6 litru a mimo něj za 6,4 litru.

Plug-in hybridní verze C-Max Energi a Fusion Energi mají nově jezdit za 2,7 litru na sto, použijeme-li elektrický ekvivalent spotřeby benzínu MPGe, který je výsledkem výpočtu a poněkud nerealisticky odráží stovku kilometrů, při které se částečně používají baterie nabité ze zásuvky. Původní hodnota přitom byla 2,4 litru. Dojezd čistě na elektřinu se u obou vozů snížil z 33,8 na 30,6 kilometru. Největší změny zaznamenal hybridní Lincoln MKZ, který má v kombinaci nově zvládnout jezdit za 6,2 litru na sto oproti 5,2 litrům, jak říkalo starší číslo.

Nejméně se změnila tabulka spotřeby „nehybridního” Fordu Fiesta s šestnáctistovkou EcoBoost a manuální převodovkou - hodnota kombinované spotřeby zůstala na 7,6 litru. Městská spotřeba se o tři deci zvýšila, naopak mimoměstská o stejné množství klesla. Stejnému motoru s automatem kombinovaná spotřeba stoupla ze 7,4 na 7,6 litru, motor 1,0 EcoBoost také s automatickou převodovkou má v kombinaci spálit 6,5 litru na 100 km oproti předchozím 6,4 litrům.

Srovnejme nové hodnoty spotřeby hybridů s čísly, která Ford uvádí u stejných aut bez hybridních systémů pohonu - například Lincoln MKZ má ve standardu dvoulitr EcoBoost v obou verzích, v hybridu však motor pracuje v Atkinsonově cyklu. Výkon standardního vozu je 231 koní a 368 Nm, hybrid dává celkem 188 koní. Kombinovaná spotřeba obyčejné verze je podle webu Lincolnu 9 litrů na sto. To, pravda, není žádná sláva, ale jak napovídají změny, této hodnotě nebude takový problém se přiblížit, jako v případě 6,2 litru u hybridní varianty.

Ford Fusion je na tom stejně, pokud si z nabídky konvenčních motorů vyberete dvoulitr EcoBoost. Ve Státech je však k mání také s 1,6litrovým motorem, který výkonem 182 koní lépe odpovídá hybridní verzi a podle webu zvládne 100 km za 8,1 litru. Evropě ještě bližší C-Max podle českého webu potřebuje 6,2 litru paliva na 100 km, a to se 150koňovým motorem 1,6 EcoBoost. Těmto číslům se v Evropě moc věřit nedá, počítejme zhruba se sedmi litry na sto, které, opět, nejsou od 5,9 l hybridu zas tak daleko. V tomto případě má hybrid o 0,4 litru objemu a 38 koní navrch, americký web Fordu však C-Max bez elektřiny v pohonném systému nenabízí a český web naopak neukazuje hybrid.

Propagace hybridů jako ekologičtější varianty běžných aut dostává trochu trhlinu. O něco úspornější tedy možná budou, ale pokud má chyba ve výpočtu na hodnoty spotřeby takto velký vliv, jak moc reálné ty hodnoty asi jsou - zejména ve srovnání s tím, že spotřeba konvenčního benzínového auta se měnila jen minimálně?


Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 1 - 2013 ford fusion us hybrid 01Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 2 - 2013 ford fusion us hybrid 02Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 3 - 2013 ford fusion us hybrid 03Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 4 - 2013 ford fusion us hybrid 04Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 5 - 2013 ford fusion us hybrid 09Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 6 - 2013 ford fusion us hybrid 10Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 7 - 2013 ford fusion us hybrid 11Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 8 - 2013 ford fusion us hybrid 12Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 9 - 2013 ford fusion us hybrid 13
Ford Fusion, který se u nás měl už pár let prodávat jako Mondeo, v hybridní verzi...

Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 10 - 2013 ford fusion us energi 01Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 11 - 2013 ford fusion us energi 02Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 12 - 2013 ford fusion us energi 03Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 13 - 2013 ford fusion us energi 04Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 14 - 2013 ford fusion us energi 05
... i jako plug-in hybrid Energi potřebuje více paliva, než bylo původně uvedeno

Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 15 - Ford C-Max Hybrid a Energi Plug-in Hybrid 16Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 16 - Ford C-Max Hybrid a Energi Plug-in Hybrid 14Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 17 - Ford C-Max Hybrid a Energi Plug-in Hybrid 20Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 18 - Ford C-Max Hybrid a Energi Plug-in Hybrid 21Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 19 - Ford C-Max Hybrid a Energi Plug-in Hybrid 24Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 20 - Ford C-Max Hybrid a Energi Plug-in Hybrid 17Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 21 - Ford C-Max Hybrid a Energi Plug-in Hybrid 15Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 22 - Ford C-Max Hybrid a Energi Plug-in Hybrid 18Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 23 - Ford C-Max Hybrid a Energi Plug-in Hybrid 19
Ford C-Max je na tom stejně, také jako hybrid i plug-in hybrid Energi

Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 24 - Lincoln MKZ 2013 oficialni 02Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 25 - Lincoln MKZ 2013 oficialni 03Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 26 - Lincoln MKZ 2013 oficialni 04Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 27 - Lincoln MKZ 2013 oficialni 05Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 28 - Lincoln MKZ 2013 oficialni 11Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 29 - Lincoln MKZ 2013 oficialni 15Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 30 - Lincoln MKZ 2013 oficialni 18Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 31 - Lincoln MKZ 2013 oficialni 21Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 32 - Lincoln MKZ 2013 oficialni 25
Spotřeba hybridní verze Lincolnu MKZ dostala největší rány...

Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 33 - Ford Fiesta 2013 nove foto 08Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 34 - Ford Fiesta 2013 nove foto 09Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 35 - Ford Fiesta 2013 nove foto 06Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 36 - Ford Fiesta 2013 nove foto 07Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 37 - Ford Fiesta 2013 nove foto 05Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 38 - Ford Fiesta 2013 nove foto 01Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 39 - Ford Fiesta 2013 nove foto 02Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 40 - Ford Fiesta 2013 nove foto 04Ford upravil papírovou spotřebu svých modelů, u hybridů se zvýšila až o 1 litr - 41 - Ford Fiesta 2013 nove foto 15
... naopak spotřeba čistě benzínové Fiesty utrpěla chybou nejmenší škody

Zdroj: Autoblog

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.