Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford prý po novém Focusu RS eviduje silnou poptávku, přesto s výrobou váhá
9.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modrý ovál říká, že nový Focus RS vyrobit chce, mnoho konkrétního proto však zatím nedělá. Do roku 2017 jej tak možná ve výrobě neuvidíme.
V poslední době se může zdát, že jsme si automobilku Ford vybrali jako terč veškeré kritiky. Pravda je ovšem taková, že pouze komentujeme kroky a rozhodnutí, nad kterými nezřídka zůstává rozum stát. Zvláště pak nechápeme zdlouhavý příchod nového Mondea, které kromě Spojených států již zamířilo i do Chile. Evropa se sice má dočkat letos na podzim, takových slibů tu již bylo mnoho. A i kdyby nyní doznaly naplnění, stále se bude jednat o vůz, který se za oceánem začal prodávat již před třemi roky.
O novém Mondeu však dnes řeč nebude, místo toho se zadíváme na třetí generaci Fordu Focus RS. Zmatků se ovšem ani v tomto případě nezbavíme. Jak jsme totiž mohli poinformovat o víkendu, podle šéfa evropské divize Stephena Odella „není o čem mluvit“. To nepochybně znamená, že na příchod vrcholného hot hatche můžeme v dohledné době zapomenout. A dočkáme se jej vůbec? Podle provozní šéfky modrého oválu Barb Samardzich možná ano - ta naznačila, že Focus RS je ve fázi zvažování a vývoje.
„Dnes vám nic nemůžu potvrdit, ale řekněme, že je zde silná poptávka. Tedy něco, co nás nutí tento vrcholný model vyrobit,“ uvedla k dané záležitosti Samardzich. Její slova vzápětí nepřímo potvrdil mluvčí Fordu, podle něhož má značka „minulost bohatou na modely RS a tak nemůže nechat konkurenci, aby jí překonala“. Máme tak být v klidu, neboť šéf designu Martin Smith a jeho tým jsou plně soustředěni na budoucí sportovní modely automobilky.
Tato slova přitom naznačují mnohé, nikoliv pouze to, že u evropského Fordu zjevně levá ruka neví, co činí ta pravá. Zároveň ale začíná být možné i to, že v této generaci, která se do důchodu chystá v roce 2017, již nový Focus RS nevznikne. Pokud totiž ještě nepadla oficiální zelená, sotva se může mluvit o pořádném vývoji. A to ani nezmiňujeme testování, prezentace, marketing či přípravu na samotnou výrobu, která také nějaký čas zabere, Fordu obzvlášť.
Na druhou stranu, verze RS se vždy objevila v závěru životního cyklu standardního Fordu Focus. Je tedy možné, že modrý ovál to stihne i tentokráte, přičemž pokud se tak stane, pak novinka s největší pravděpodobností použije 2,3litrový čtyřválec EcoBoost, který byl vyvinut pro základní provedení modelu Mustang. V jeho případě ovšem výkon činí 309 koní, zatímco u Focusu RS by vylétl někam k 350 koním.
Tato síla by přitom měla směřovat pouze na přední kola, čímž chce značka udržet na uzdě hmotnost i cenu, jež se má pohybovat okolo 25 000 GBP (cca 825 tisíc korun). V té chvíli samozřejmě bude muset sáhnout po elektronickém diferenciálu, mimo něj je ovšem ve hře i dvouspojková převodovka Powershift. Její užití však momentálně prochází interní debatou, proto zatím počítejme jen s manuálem.
Jak jsme ovšem zmínili výše, stále není jisté, že nový Ford Focus RS bude. Jistotou je totiž prozatím pouze inovovaná verze ST, která má do prodeje dorazit letos v létě. Oproti předchozímu provedení chce přitom nabídnout hlavně působivější design, výkon dvoulitrového motoru EcoBoost zůstane na 250 koních. Současné s ní pak dorazí i dříve avizované dieselové provedení.
Druhá generace Fordu Focus RS byla opravdu působivým nástrojem na klikaté okresky. Ta třetí ale možná vůbec nevznikne
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus