Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford prý po novém Focusu RS eviduje silnou poptávku, přesto s výrobou váhá
9.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modrý ovál říká, že nový Focus RS vyrobit chce, mnoho konkrétního proto však zatím nedělá. Do roku 2017 jej tak možná ve výrobě neuvidíme.
V poslední době se může zdát, že jsme si automobilku Ford vybrali jako terč veškeré kritiky. Pravda je ovšem taková, že pouze komentujeme kroky a rozhodnutí, nad kterými nezřídka zůstává rozum stát. Zvláště pak nechápeme zdlouhavý příchod nového Mondea, které kromě Spojených států již zamířilo i do Chile. Evropa se sice má dočkat letos na podzim, takových slibů tu již bylo mnoho. A i kdyby nyní doznaly naplnění, stále se bude jednat o vůz, který se za oceánem začal prodávat již před třemi roky.
O novém Mondeu však dnes řeč nebude, místo toho se zadíváme na třetí generaci Fordu Focus RS. Zmatků se ovšem ani v tomto případě nezbavíme. Jak jsme totiž mohli poinformovat o víkendu, podle šéfa evropské divize Stephena Odella „není o čem mluvit“. To nepochybně znamená, že na příchod vrcholného hot hatche můžeme v dohledné době zapomenout. A dočkáme se jej vůbec? Podle provozní šéfky modrého oválu Barb Samardzich možná ano - ta naznačila, že Focus RS je ve fázi zvažování a vývoje.
„Dnes vám nic nemůžu potvrdit, ale řekněme, že je zde silná poptávka. Tedy něco, co nás nutí tento vrcholný model vyrobit,“ uvedla k dané záležitosti Samardzich. Její slova vzápětí nepřímo potvrdil mluvčí Fordu, podle něhož má značka „minulost bohatou na modely RS a tak nemůže nechat konkurenci, aby jí překonala“. Máme tak být v klidu, neboť šéf designu Martin Smith a jeho tým jsou plně soustředěni na budoucí sportovní modely automobilky.
Tato slova přitom naznačují mnohé, nikoliv pouze to, že u evropského Fordu zjevně levá ruka neví, co činí ta pravá. Zároveň ale začíná být možné i to, že v této generaci, která se do důchodu chystá v roce 2017, již nový Focus RS nevznikne. Pokud totiž ještě nepadla oficiální zelená, sotva se může mluvit o pořádném vývoji. A to ani nezmiňujeme testování, prezentace, marketing či přípravu na samotnou výrobu, která také nějaký čas zabere, Fordu obzvlášť.
Na druhou stranu, verze RS se vždy objevila v závěru životního cyklu standardního Fordu Focus. Je tedy možné, že modrý ovál to stihne i tentokráte, přičemž pokud se tak stane, pak novinka s největší pravděpodobností použije 2,3litrový čtyřválec EcoBoost, který byl vyvinut pro základní provedení modelu Mustang. V jeho případě ovšem výkon činí 309 koní, zatímco u Focusu RS by vylétl někam k 350 koním.
Tato síla by přitom měla směřovat pouze na přední kola, čímž chce značka udržet na uzdě hmotnost i cenu, jež se má pohybovat okolo 25 000 GBP (cca 825 tisíc korun). V té chvíli samozřejmě bude muset sáhnout po elektronickém diferenciálu, mimo něj je ovšem ve hře i dvouspojková převodovka Powershift. Její užití však momentálně prochází interní debatou, proto zatím počítejme jen s manuálem.
Jak jsme ovšem zmínili výše, stále není jisté, že nový Ford Focus RS bude. Jistotou je totiž prozatím pouze inovovaná verze ST, která má do prodeje dorazit letos v létě. Oproti předchozímu provedení chce přitom nabídnout hlavně působivější design, výkon dvoulitrového motoru EcoBoost zůstane na 250 koních. Současné s ní pak dorazí i dříve avizované dieselové provedení.
Druhá generace Fordu Focus RS byla opravdu působivým nástrojem na klikaté okresky. Ta třetí ale možná vůbec nevznikne
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024 - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva