Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford pro Evropu přepracuje odpružení nového Mustangu, dopadne jak Mondeo?
2.11.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ne přitvrdit, ale změkčit podvozek Mustangu se chystají u Fordu kvůli evropským zákazníkům. Nemusí to být špatné, po fiasku s Mondeem ale máme obavy.
Pokud jste četli náš první test „nového” Fordu Mondeo, tušíte, že s další generací jedné z ikon střední třídy to nedopadlo úplně dobře. Ford vzal téměř tři roky starý Fusion pro USA a pokusil se z něj udělat dobré auto pro Evropany. Po našem soudu neuspěl - stvořil vůz jízdně rozbředlý, ne zrovna oslnivě dynamický vzhledem k výkonům motorů a s nikterak vyšperkovaným interiérem. Ve výsledku nemusí jít o špatné auto, ve srovnání s jeho předchozími generacemi se ale o dobrý vůz rozhodně nejedná.
Těžko říci, jak je vůbec možné, že Ford se všemi svými zkušenostmi a předchozími úspěchy nezvládl naladit auto tak, aby představovalo zřetelný mezigenerační posun, aby na jednu stranu „drželo lajnu” nastolenou předchozími modely téhož jména a přitom představovalo zřetelný posun vpřed. Na každý pád tím automobilka pozbyla naší důvěry v to, že něco takového automaticky dokáže, a tak se musíme ptát, jak skončí její obdobné snahy vylepšit nový Mustang. Právě o těch informovala ústy globálního šéfinženýra Raje Naira kolegy z britského Autocaru.
Ti totiž při prvních jízdách s Mustangem v americké specifikaci nebyli - stejně jako někteří další evropští novináři - zcela spokojeni s kvalitou jízdy při nízkých rychlostech a vyslovili obavy, jak se asi vůz bude za podobných okolností chovat na špatných silnicích, třeba těch britských. A my se můžeme ptát na totéž, neboť české okresky britské silnice kvalitou určitě nepřevyšují, třebaže nemusí být vždy horší.
Ford si je tohoto problému vědom a u evropské verze Mustangu slibuje nápravu. Půjde cestou změkčení podvozku, zatím ale ještě přesně neví, jak celou záležitost vyřeší, aby vše nedopadlo tak jako u Mondea.
„Jakmile si hrajeme s odpružením v nízkých rychlostech, riskujeme ohrožení jízdních vlastností vozu,” řekl pochopitelně Nair. Právě jízdní vlastnosti jsou u nového Mustangu chváleny, a je tak na místě obava, aby je vůz úpravami neztratil. „I tak se chystáme začít testovat a jsou tu věci, které můžeme udělat,” řekl s pozitivním odhodláním Nair.
Jak se Fordu práce podaří, se musíme nechat překvapit. V tuto chvíli vás můžeme jistě informovat jen o tom, že slibovat si od budoucí evropské specifikace Mustangu chování té americké, není na místě, bude zkrátka jiné. Jaké, to nám ukážou až zkušenosti s hotovým autem - jeho dodávky by měly začít v Evropě v průběhu druhého kvartálu roku 2015.
Mustang 2015 pro USA je již v prodeji, ten pro Evropu ale bude podvozkově jiný, zřejmě měkčí. Co to udělá s jeho jízdním projevem, se musíme nechat překvapit
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před hodinou - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 2 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 4 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala domácí automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které podpořily vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva