Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford Focus RS třetí generace: zpoždění? Spíše nenápadná reklama
16.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Ford údajně nemá čas a kvůli vývojovým pracím na jiných modelech tak prý nestíhá dělat na třetí generaci Focusu RS. Opravdu?
Různá internetová média momentálně sdílejí informaci o jakémsi drobném pozdržení vývoje příštího Fordu Focus RS. Údajně se tak děje z důvodu zaneprázdněnosti konstruktérů pracujících na dalších automobilech, které jsou postavené na platformě Focusu, konkrétně crossoveru Kuga a elektromobilu. Původní zpráva pochází od australské stránky Car Advice a dovolím si ji trochu zpochybnit.
Kolegové protinožci a evidentně také lidé kopírující toto oznámení jaksi zapomínají na pár důležitých faktů. Kuga je hotová. Rovněž i její americká verze Escape. Pokud tedy probíhá nějaký vývoj, tak jedině na příštím faceliftu, respektive zcela novém voze, který se za pět až šest let stane nástupcem právě odhalené Kugy.
Elektrický Focus opravdu bude, Ford na něj upozorňoval již při prezentaci současné generace. V tom rozpor nevězí. Podle mě je ale absolutním nesmyslem přemítat nad tím, jak lidé odpovědni za elektromobily a crossovery po několika letech odloží bílé pláště, navlečou si kombinézy a pustí se do vývoje sportovní varianty Focusu. Takhle to obvykle nechodí. Evropská divize disponuje samostatným oddělením Team RS a ve Spojených státech na ostrých strojích pracuje známá skupina SVT (Special Vehicle Team).
Obě strany pak podléhají ředitelovi Global Performance Vehicles, kterým není nikdo jiný než Jost Capito. Pokud vám to jméno nic neříká, tak vězte, že jde o člověka nadmíru povolaného. Ideální je zaskočit na jeho profil na linkedin a podívat se. Jde o docela zajímavé čtení. V 80. letech pět let v divizi M GmbH u motorů. Poté sedm let šéfem motorsportu Porsche, člen týmu stáje Sauber a od roku 2001 u Fordu. Zkuste hádat, kdo byl plně odpovědný za poslední Focus RS a RS 500.
Opravdu by tento člověk musel čekat, než mu konstrukční tým SUV a crossoverů, případně šéfinženýr vývoje elektromobilů vrátí půjčené lidi?
Tuto debatu rozšířil ředitel Fordu pro kompaktní modely Gunnar Herrmann. Přesněji řečeno média citují jeho vyjádření: „Momentálně na modelu RS nepracujeme, protože máme jiné priority. Fakticky ještě musíme udělat konečné rozhodnutí, jak budeme (na novém RS) dále pokračovat. Finišujeme s uvedením modelu Focus ST, zatímco další deriváty budeme mít dokončené v květnu.“
Jestli Herrmann tohle opravdu řekl, není známo, Car Advice neuvádí zdroj a rozhodně také nepíše, že by to prozradil přímo jim. Každopádně ten samý člověk měl už loni v létě říci, že Focus RS třetí generace je již ve vývoji a objeví se buď v roce 2013 anebo 2014, takže i kdyby se kvůli větší vytíženosti všech zaměstnanců Fordu něco pozdrželo, času mají zatím dost.
Dokonce ještě možná více. Britský Top Gear zase přišel s prohlášením, že příští ereso bude na trhu v roce 2014 až 2015. Pod kapotou by měl mít podle jejich zjištění čtyřválec Ecoboost 2,3 l s turbodmychadlem o výkonu 320 koní, který se za dva roky má objevit rovněž v Mustangu.
Z tohoto pohledu se zdají být spekulace o časově blíže nedefinovaném pozdržení vývoje nového Focusu RS docela vtipné. Proč by měl zaměstnanec Fordu vynášet problémy s časovým harmonogramem automobilu, který se neobjeví dříve než za rok, spíše ale až za tři. Pokud to ovšem měla být skrytá reklama, anebo rušivý signál vyslaný směrem k motoristům přemýšlejících nad novou Astrou OPC, pak to byl docela chytrý tah. Ve výsledku jsme se totiž také chytli...
Ilustrace možné podoby třetí generace Focusu a snímky té druhé. Jak vidno, mnoho designové kreativity se od Fordu nečeká, je to ale ryzí výstřel do prázdna. Vzhledem budoucího RS si zatím nemůže být jistý ani sám Ford...
Zdroj: caradvice.com.au, Top Gear Ilustrace: Lil-k Amaru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 5 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 7 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 8 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB