Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari za rok 2013 prodalo méně aut než předloni, tržby i zisk šly přesto nahoru
19.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Žádný koník již z Maranella nevyjíždí bez individualizace. Dobře se ovšem vede i divizi prodávající hračky a oblečení, loni vydělala 1,5 mld. Kč.
Není to dlouho, co jsme informovali o prodejích Maserati za rok 2013. Stejně jako celá řada dalších prémiových značek i automobilka s trojzubcem ve znaku dosáhla razantního navýšení oproti předchozímu období. Naprosto proti proudu se ovšem vydalo Ferrari, pro které je exkluzivita vším. To ostatně značka deklarovala již v průběhu loňského roku, kdy ohlásila, že vyrábět nyní bude maximálně sedm tisíc nových aut ročně.
Tento neobvyklý záměr byl skutečně dodržen a Italové kvůli němu za minulý rok evidují pokles prodejů o 5,4 procenta oproti předchozímu období (7 318 registrací versus 6 922 registrací). Pro automobilku to ale rozhodně neznamenalo snížení příjmů. Tržby totiž vyskočily o 5 procent na 2,3 miliardy Eur (cca 63,25 mld. Kč), zatímco čistý zisk povylezl o 5,4 procenta na 246 milionů Eur (6,77 mld. Kč).
Vyjma toho navíc značka ukončila své obchody s bankovním zůstatkem ve výši 1,36 miliardy Eur (37,4 miliardy korun), což je nejvyšší suma, k jaké se Ferrari v závěru roku dopracovalo. A to navzdory neustálému vývoji nových modelů a rozsáhlým investicím v rámci motorsportu (ty navíc loni byly vyšší než kdy jindy kvůli novým přeplňovaným agregátům ve Formuli 1). Jak je to možné?
Důvodů je více, za nejzásadnější ale můžeme považovat personifikaci. Všechna loni prodaná auta si totiž prošla zakázkovým programem Tailor Made. A ten dokáže cenu setsakra navýšit, neboť třeba karbonový držák nápojů ve Ferrari F12 Berlinetta vychází 2 112 Eur (58 tisíc korun) a taková sada čtyř středových krytek kol (rovněž z uhlíkových vláken) stojí zběsilých 480 Eur (13 200 Kč).
Vedle toho se patřičně rozjela také divize Special Projects, která staví konkrétní vozy na zakázku, a navyšující počet klientů eviduje také oddělení Ferrari Classiche zabývající se renovacemi veteránů. Dobré výsledky má ale i program Corse Clienti, a aby toho nebylo málo, pak své přihazuje prodej hraček, oblečení a doplňků. Loni lidé nakoupili „okoníkované” zboží za 54 milionů EUR (1,458 mld. Kč).
Je tedy zjevné, že titul nejmocnější značky světa nezískalo Ferrari z rukou britské analytické společnosti Brand Finance náhodou. Zlaté vavříny drží v Maranellu již podruhé v řadě, neboť se jim opět povedlo převálcovat společnosti jako Apple nebo Google. Dá se tedy počítat s tím, že do budoucna se zřejmě čekací listiny natáhnou na více než dva roky.
Ferrari 458 Speciale a California T jsou novinkami italské značky. V prvním případě je však již celá letošní produkce vyprodaná. Mnoho volných koníků tak již k mání vlastně není
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 4 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024 - Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024 - Velké SUV Renaultu jako nové propadlo. Jako ojeté je na tom snad ještě hůř, stojí ale pakatel
2.10.2024 - Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024 - Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024
Živá témata na fóru
- vyber motorky 11.01. 17:02 - jerry
- Rychlodotazy 11.01. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB