Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari otočilo, vlastní SUV může vyrobit. Učiní tak ale jen za určitých podmínek
14.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové již příchod SUV neodmítají. Místo toho přemýšlí, jak jej vyrobit tak za podmínek, které by pro ně tuto cestu učinily schůdnou.
Budeme se již poněkolikáté opakovat, přesto to musíme zmínit i dnes: crossovery a SUV aktuálně vládnou zákaznickým trendům. Honda či Volkswagen sice naznačují, že toto šílenství již nebude trvat věčně, přesto však obě značky produkují nové a nové vozy mířící právě do daného teritoria. A zdaleka nejsou samy, stejně se chovají všichni. Výjimek existuje jen pár, přičemž jednou z nich je Ferrari.
Italská automobilka ještě donedávna podobný model striktně odmítala, dle jejího názoru by zkrátka již nešlo o pravověrné Ferrari. Šéf produktového marketingu značky Nicola Boari však na ženevském autosalonu docela překvapil. Dle něj bychom se totiž neměli ptát, „proč nevstoupit do neustále se rozšiřujícího segmentu SUV?“, ale spíše na to, „jaké základní potřeby z pohledu zákazníka SUV uspokojuje?“.
Tím je řečeno naprosto vše. U Ferrari došlo na rčení nikdy neříkej nikdy a místo odmítání příchod SUV stoprocentně zvažují. Boari to svými dalšími výroky jen potvrzuje. „Myslím, že je třeba začít u těchto otázek. Dokonce i u luxusního SUV, a to zároveň ve spojení se slovem 'Ferrari'. Protože pokaždé, když něco děláme, jsou tu očekávání - opravdu vysoká - že budeme odlišní a nikoliv stejní.“
„Není to tedy tak, že bychom SUV jako takovým pohrdali. Jde pouze o to, že aktuálně tu máme fyzikální zákony, hmotnost, náklony karoserie či délku. Tím vším je SUV obtěžkáno. Jak tedy zvládneme vyřešit tyto klíčové aspekty, abychom vytvořili něco, co bude mít výhody SUV, ale nebude špatným vozem?“ ptá se nahlas Boari. Odpověď ale zatím nemá, tu Ferrari stále hledá.
Dle šéfa produktového marketingu značky je zároveň důležitý přístup k potenciální expanzi. Ferrari totiž k celé záležitosti nesmí přistupovat pouze tím stylem, že jde o segment, ve kterém ještě nepůsobí. Jakékoliv další rozšiřování portfolia musí ctít pevné zásady, což ostatně není nic nového. Stejným způsobem totiž byly na trh uvedeny i modely jako Lusso a California.
„Oba vozy vzešly ze stejné otázky: Jak dokážeme vyrobit něco, co tu ještě není? V obou případech byla přitom odpověď stejná - základní potřebou zákazníků bylo, aby dostali Ferrari, které budou moci řídit každý den, nikoliv jen o víkendech.“ Obdobně bychom smýšleli také o SUV, automobilka však zřejmě touží ještě po nějaké „vedlejší zápletce“. A proto stále hledá důslednou odpověď.
Bez ohledu na to, co ovšem z Maranella v blízké či vzdálené budoucnosti vyjede, je dle Boariho třeba ctít čtyři základní elementy: produktovou architekturu, dynamiku, které Ferrari říká „emoce z jízdy“, zvuk neboli „soundtrack“ a design. „Je přitom jedno, zda je to Lusso nebo 812, 488 nebo California, v následování tohoto procesu jsme konzistentní a disciplinovaní.“
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
SUV Ferrari se již ukázalo na neoficiální ilustraci
Ta přitom vychází z prototypu modelu FF, který před pár lety navrhla karosárna Italdesign. Už ten mohl být čímsi na pomezí SUV
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
včera - Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
15.1.2025 - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025
Nejnovější články
- Jeden z posledních dožívajících sympaťáků BMW už začal mizet z konfigurátoru, na koupi už nejspíš máte jen týdny
před hodinou - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 3 hodinami - Velký kombík Renaultu skončil jako propadák, jako ojetina ale láká. Pár let starý diesel jako tento můžete mít okolo 250 tisíc Kč
včera - Děsivá nová firemní identita Jaguaru šokovala i zaměstnance firmy. Protestovali proti ní už v roce 2022, marně
včera - Jedné z velkých továren VW nedaleko Česka hrozí uzavření navzdory dočasné jistotě, 1 000 lidí skončí už letos
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva