Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari odmítlo prodat auto dalšímu váženému zákazníkovi. Důvod je bizarní
19.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Řekli byste, že když jste milovníkem italské značky a vlastníte 288 GTO, F40, F50, Enzo i LaFerrari, výrobce si vás bude jen hýčkat? Chyba lávky.
Peníze nejsou všechno. Své o tom ví zejména klienti Ferrari, kteří měli pocit, že konto obtěžkané stovkami milionů či rovnou miliardami jim zajistí některý z výjimečných modelů italské automobilky. Zvláště když kromě financí mají v záloze ještě jeden pádný argument, jímž je početná sbírka exkluzivních vozů této značky v garáži. Nicméně ani to v mnoha případech nestačí, jak jsme si mohli říci loni. Nedávno zesnulý Preston Henn tak nakonec místo kokpitu Ferrari LaFerrari Aperta skončil za volantem Hondy NSX, prý rád.
Jak se nyní ukazuje, nešlo o jediného bohatého Američana, jemuž byl hybridní roadster z Maranella zapovězen. Dalším je David Lee, majitel klenotnického impéria a jedné z nejúchvatnějších sbírek aut vůbec, který se mimo jiné může pochlubit i pěti nejlepšími Ferrari všech dob. V garáži mu stojí 288 GTO, F40, F50, Enzo a LaFerrari, což může říci jen pár lidí na celém světě. Doplnění této pětice otevřenou variantou by tedy mohlo být považováno za pouhou formalitu. Nicméně Lee byl odmítnut taktéž, což zní skoro neuvěřitelně.
Automobilka to potvrdila a v oficiální rovině pouze přiznala, že Lee „je váženým zákazníkem“. To ale jak vidno k „přidělení” LaFerrari Aperta nestačí. Neoficiálně se Lee dozvěděl, že Ferrari nemá rádo publicitu, která jeho vlastnictví aut této značky obchází. Na svém účtu na Instagramu se každodenně chlubí svými auty asi třičtvrtě milionu sledujících. Nejde navíc o snímky z garáže, milionář asijského původu je také provozuje, neboť před lety se rozhodl, že bude „řídit Ferrari sedm dní v týdnu“. Dle něj je totiž hanba, když se tak neděje.
Automobilka již několikrát naznačila, že své vozy hodlá prodávat primárně těm lidem, kteří s nimi skutečně budou jezdit. Proč tedy ne Lee? Peněz má dost, aut též a udělal i mnohé navíc pro to, aby byl zapsán mezi opravdu nejvážnější klienty značky. Vše začalo přátelstvím s dealerem Giacomem Mattiolim, který byl svého času manželem vnučky Enza Ferrariho.
Právě Mattioli začal Leemu radit, aby investoval do skutečných rarit značky. Mimo to se klenotník stal členem řidičského klubu automobilky a strávil dva dny v řidičské škole Ferrari. Koupil i nové 458 Speciale a 488 Spyder, stejně jako čtyři další zcela nové vozy značky, po kterých ani netoužil. „Abyste mohli koupit limitovanou edici, musíte koupit i pár aut, která nechcete. Nechtěl jsem hrát tuhle hru, ale není jiná šance jak se zařadit do fronty,“ říká dnes.
Lee tedy skutečně učinil vše možné i nemožné proto, aby LaFerrari Aperta mohl přiřadit do sbírky. Nakonec však byl stejně odmítnut. Uvidíme tedy, zda se k roadsteru dostane jako k ojetině; ostatně automobilka jej kdysi odmítla i se žádostí o kupé. Klenotník proto nakonec přesvědčil k odprodeji jiného amerického majitele, který měl před rozvodem a jenž nechtěl, aby se LaFerrari stalo terčem pranic právníků. A s tím ani Italové neměli problém, Lee se pouze musel sám zavázat, že si auto ponechá alespoň 18 měsíců po koupi.
Podtrženo, sečteno, oficiálně Lee LaFerrari Aperta nedostane - prý je vejtaha. On sám má ovšem pocit, že když se pyšní svou sbírkou, dělá službu i Ferrari. S tím nelze než nesouhlasit, náš hlas ale bohužel v Maranellu rozhodující není. Jak jste na tom vy, sdělte v diskuzi. Můžeme přitom začít uzavírat i sázku, zda se Lee k roadsteru dostane či nikoliv. Něco nám ale říká, že nebude trvat dlouho a na Instagramu se dočkáme zajímavého příspěvku - peníze tady vážně nejsou problém...
Přestože David Lee vlastní úctyhodnou sbírku aut, do které patří i ty nejvznácnější Ferrari, model LaFerrari Aperta mu to oficiální cestou nezajistilo
Hybridní roadster přitom dorazil i do českých luhů a hájů a dozajista člověku, který všechny nejvzácnější modely automobilky nevlastní
Zdroj: Los Angeles Times
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
před 2 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
27.12.2024 - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024
Nejnovější články
- Geniální konstruktér F1 chystá i na prahu osmdesátky nová auta pro nadšence, plány má až do roku 2038
před 57 minutami - Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
před 2 hodinami - Přímý souboj Škody a Lady se vrací, o zákazníky se znovu budou prát na stejném trhu
před 3 hodinami - Tohle auto je prý budoucí spása VW. I když se už teď přes rok bez větších úspěchů prodává pod jinou značkou
před 5 hodinami - Test dojezdu elektrických aut v „zimě” teprve ukázal, co je to tragédie, už předpisová rychlost a teploty nad nulou stačí na propad o polovinu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva