Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně
3.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Exkluzivita a nedosažitelnost jsou dvě věci, a tak budoucí šéf Ferrari Sergio Marchionne výrobu navýší. Ovšem prý jen o dvoudveřové sporťáky.
Pro Lucu di Montezemola byla tisková konference na letošním pařížském autosalonu vůbec poslední v barvách Ferrari. K 13. říjnu totiž předává kormidlo šéfovi koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionnemu. Ten byl samozřejmě ve městě nad Seinou přítomen rovněž, přičemž stejně jako bývalý asistent Enza Ferrariho promluvil k budoucnosti vzpínajícího se koníka. Ta by měla vykračovat stejnou cestou, jakou jí navigoval i Montezemolo, a tak trochu nechápeme důvod jeho odchodu.
Začněme ale pěkně od počátku tím, co nás nečeká. Ferrari totiž podle Marchionneho nebude následovat příkladu Lamborghini a nadále zůstane značkou vyrábějící pouze dvoudveřové sporťáky. Pokud tedy někdo toužil po SUV nebo čtyřdveřovém sedanu, pak na ten z Maranella může rovnou zapomenout. I když nikdy bychom neměli říkat nikdy. Luca di Montezemolo totiž dodal, že Marchionne SUV požadoval, ale tento nápad mu prý byl vymluven. Teď už mu jej možná nebude mít kdo vymlouvat...
Otázkou však zůstává, zda právě tomuto rozhodnutí můžeme věřit. Marchionne totiž na autosalonu popřel veškeré zvěsti, které se kolem něj a Ferrari v poslední době rozprostíraly. V žádném případě tak nemáme očekávat začlenění exkluzivní značky z Maranella do koncernu FCA, neboť „smísení krve by bylo fatalitou pro obě zúčastněné firmy“. Mimo to pak šéf Fiatu dodal, že v žádném případě neuvažuje o navýšení výrobní kvóty na 10 000 exemplářů ročně.
Zajímavé ovšem je, že určitého zvýšení roční produkce se dočkáme, a to na „úroveň, která je stále ještě považována za exkluzivní“. Stávající kvóta ale prý nedržela vozy na hranici exkluzivity, ale spíše za branami nedosažitelnosti, možnost koupě Ferrari prý připomínala virtuální realitu. A právě to by chtěl Marchionne změnit, což ve výsledku znamená, že Ferrari klidně bude vyrábět více aut než onu desítku tisíc kusů. Pokud se totiž každoročně do celého světa rozprostře třeba dvojnásobek, stále půjde o exkluzivní zboží.
To se ale opětovně dostáváme na práh spekulací, proto zpátky do reality, která rozhodně nebude spojena s výrobou motocyklů. Tato možnost se přitom začala v kuloárech přetřásat ihned poté, co si Ferrari patentovalo vidlicový dvouválec. Ten tak bude zřejmě licencován či případně poslouží ke zcela jiným záležitostem, než jsou jednostopé stroje.
S čím však počítat rozhodně máme, je návrat týmu Scuderia Ferrari na vrchol Formule 1. Otázkou však je, jakým způsobem se značka chce vyškrábat ze stávající nezáviděníhodné situace. Zvláště když v japonském paddocku nyní zaznívají zvěsti o tom, že na konci sezóny odejde Fernando Alonso, kterého by prý u Ferrari měla vyplatit navrátivší se Honda. To ale již Marchionne nikterak nekonkretizoval.















































Slavnostní představení nového Ferrari 458 Speciale A bylo pro Lucu di Montezemola poslední velkou tiskovou konferenci v rudých barvách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Mazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 2 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 4 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 5 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 7 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins