Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari nevyrobí SUV, i když Marchionne chtěl. Produkci ale navýší stoprocentně
3.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Exkluzivita a nedosažitelnost jsou dvě věci, a tak budoucí šéf Ferrari Sergio Marchionne výrobu navýší. Ovšem prý jen o dvoudveřové sporťáky.
Pro Lucu di Montezemola byla tisková konference na letošním pařížském autosalonu vůbec poslední v barvách Ferrari. K 13. říjnu totiž předává kormidlo šéfovi koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionnemu. Ten byl samozřejmě ve městě nad Seinou přítomen rovněž, přičemž stejně jako bývalý asistent Enza Ferrariho promluvil k budoucnosti vzpínajícího se koníka. Ta by měla vykračovat stejnou cestou, jakou jí navigoval i Montezemolo, a tak trochu nechápeme důvod jeho odchodu.
Začněme ale pěkně od počátku tím, co nás nečeká. Ferrari totiž podle Marchionneho nebude následovat příkladu Lamborghini a nadále zůstane značkou vyrábějící pouze dvoudveřové sporťáky. Pokud tedy někdo toužil po SUV nebo čtyřdveřovém sedanu, pak na ten z Maranella může rovnou zapomenout. I když nikdy bychom neměli říkat nikdy. Luca di Montezemolo totiž dodal, že Marchionne SUV požadoval, ale tento nápad mu prý byl vymluven. Teď už mu jej možná nebude mít kdo vymlouvat...
Otázkou však zůstává, zda právě tomuto rozhodnutí můžeme věřit. Marchionne totiž na autosalonu popřel veškeré zvěsti, které se kolem něj a Ferrari v poslední době rozprostíraly. V žádném případě tak nemáme očekávat začlenění exkluzivní značky z Maranella do koncernu FCA, neboť „smísení krve by bylo fatalitou pro obě zúčastněné firmy“. Mimo to pak šéf Fiatu dodal, že v žádném případě neuvažuje o navýšení výrobní kvóty na 10 000 exemplářů ročně.
Zajímavé ovšem je, že určitého zvýšení roční produkce se dočkáme, a to na „úroveň, která je stále ještě považována za exkluzivní“. Stávající kvóta ale prý nedržela vozy na hranici exkluzivity, ale spíše za branami nedosažitelnosti, možnost koupě Ferrari prý připomínala virtuální realitu. A právě to by chtěl Marchionne změnit, což ve výsledku znamená, že Ferrari klidně bude vyrábět více aut než onu desítku tisíc kusů. Pokud se totiž každoročně do celého světa rozprostře třeba dvojnásobek, stále půjde o exkluzivní zboží.
To se ale opětovně dostáváme na práh spekulací, proto zpátky do reality, která rozhodně nebude spojena s výrobou motocyklů. Tato možnost se přitom začala v kuloárech přetřásat ihned poté, co si Ferrari patentovalo vidlicový dvouválec. Ten tak bude zřejmě licencován či případně poslouží ke zcela jiným záležitostem, než jsou jednostopé stroje.
S čím však počítat rozhodně máme, je návrat týmu Scuderia Ferrari na vrchol Formule 1. Otázkou však je, jakým způsobem se značka chce vyškrábat ze stávající nezáviděníhodné situace. Zvláště když v japonském paddocku nyní zaznívají zvěsti o tom, že na konci sezóny odejde Fernando Alonso, kterého by prý u Ferrari měla vyplatit navrátivší se Honda. To ale již Marchionne nikterak nekonkretizoval.
Slavnostní představení nového Ferrari 458 Speciale A bylo pro Lucu di Montezemola poslední velkou tiskovou konferenci v rudých barvách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
dnes - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 6 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 8 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 9 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 11 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch