Ferrari LaFerrari se prodává až za 80 milionů, cenu šroubují netrpěliví zákazníci

Zájemci o italský hybrid vytáhnou z kapes klidně 33 milionů oproti ceně v ceníku. Ostatní pouze „paběrkují“.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Ferrari LaFerrari se prodává až za 80 milionů, cenu šroubují netrpěliví zákazníci

8.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ferrari LaFerrari se prodává až za 80 milionů, cenu šroubují netrpěliví zákazníci

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zájemci o italský hybrid vytáhnou z kapes klidně 33 milionů oproti ceně v ceníku. Ostatní pouze „paběrkují“.

Představte si, že vám v garáži trůní jen ty nejexkluzivnější modely v historii Ferrari, a penězi můžete klidně vytapetovat všechny své rezidence. V takovém případě asi jen sotva skousnete, že v pořadníku na hybridní LaFerrari figurujete na nějakém 498. nebo dokonce 499. místě. Logicky proto sáhnete do svých úspor a pokusíte se nějakého šťastlivce před vámi přemluvit, aby vám daný „flek” přepustil, a vy jste mohli exkluzivního Vzpínajícího se koníka sedlat co nejdříve. Že se přitom nebavíme o malých částkách, to je asi každému jasné. Společnost Oracle Finance však aktuálně zjistila, že jde o sumy přímo zdrcující.

Zájemci o LaFerrari jsou totiž ochotni zaplatit milion liber (cca 33 milionů korun) navíc jen za to, že svůj vůz dostanou dříve (nebo že někoho vyšoupnou ze seznamu úplně). Pokud k tomu navíc připočteme základní cenu vozu stanovenou na 1,2 mil. GBP (39,6 mil. Kč) a nějaký ten prvek příplatkové výbavy, která v případě italské automobilky rovněž nespadá do levného kraje (jen za karbonové středové krytky kol se platí pár desítek tisíc korun), pak máme čest se sumami šplhajícími přes 80 milionů Kč.

V tomto směru ale vlastně nejde o nic neobvyklého, stačí jen zavzpomínat na první „ojetinu“ modelu, která se dostala na trh. Ta vyšla na 65 milionů korun, přičemž ve výsledku nic až tak extrovního nenabízela. Pod kapotou se i nadále nacházelo stádo 963 koní produkovaných kombinací vidlicového dvanáctiválce a elektromotoru, veskrze černý interiér pak rozjasňovala červeně čalouněná sedadla. Navíc bylo třeba skousnout 200 najetých kilometrů.

LaFerrari tak zcela jednoznačně vyhrálo první bitvu ve válce s McLarenem P1 a Porsche 918 Spyder. Za britský supersport jsou si totiž zákazníci ochotni připlatit „jen“ 300 000 liber (9,9 milionu korun), přestože ve výsledku je tento model exkluzivnější než vzpínající se koník. Tedy počtem - vyrobeno bude pouze 375 exemplářů. Porsche pak do světa pustí počet kusů obsažený v názvu modelu, pročež figuruje na třetím místě s bonusem 200 000 GBP (6,6 mil. Kč).

Je však třeba dodat, že automobilka ze Zuffenhausenu překvapila i neskutečným zájmem o své obyčejnější modely. Zákazníci toužící po novém Porsche Macan jsou totiž ochotni zaplatit o 6 000 liber (198 tisíc korun) více, jen aby již mohli usednout za volant nového SUV. Netrpělivá je ale i klientela Lamborghini, za Huracán totiž nabízí příplatek 30 000 GBP (990 000 Kč).


Ferrari LaFerrari se prodává až za 80 milionů, cenu šroubují netrpěliví zákazníci - 1 - LaFerrari Ferrari 2013 oficialni 01Ferrari LaFerrari se prodává až za 80 milionů, cenu šroubují netrpěliví zákazníci - 2 - LaFerrari Ferrari 2013 oficialni 02Ferrari LaFerrari se prodává až za 80 milionů, cenu šroubují netrpěliví zákazníci - 3 - LaFerrari Ferrari 2013 oficialni 03Ferrari LaFerrari se prodává až za 80 milionů, cenu šroubují netrpěliví zákazníci - 4 - LaFerrari Ferrari 2013 oficialni 04Ferrari LaFerrari se prodává až za 80 milionů, cenu šroubují netrpěliví zákazníci - 5 - LaFerrari Ferrari 2013 oficialni 05Ferrari LaFerrari se prodává až za 80 milionů, cenu šroubují netrpěliví zákazníci - 6 - LaFerrari Ferrari 2013 oficialni 06
O Ferrari LaFerrari je enormní zájem, za co nejpromtnější usednutí za volant jsou lidé ochotni zaplatit o 33 milionů korun více, než kolik činí standardní cena

Zdroj: Motoring Research

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.