Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari GTC4 Lusso T s osmiválcem má překvapivý cíl: krást klienty Range Roveru
26.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová varianta čtyřmístného koníka cílí na mladší kupce. A má přetáhnout klientelu od Porsche, Bentley a překvapivě i od Range Roveru.
O příchodu osmiválcového Ferrari FF se mluvilo zejména na počátku roku v souvislosti s chystaným faceliftem. Dané spekulace přitom podpořila i samotná automobilka, která uvedla, že pro nás chystá překvapení. Tím ale nakonec nebyla nová pohonná jednotka, místo ní jsme se dočkali pouze odlišného názvu GTC4 Lusso. Pod kapotou modernizovaného vozu však i nadále odváděl svou práci atmosférický dvanáctiválec spojený s automatickou převodovkou a pohonem všech kol.
Zdálo se tedy, že osmiválec dorazí až ve zcela nové generaci, která se ukáže až v nové dekádě. O to větším šokem se proto ukázala nedávno odhalená verze GTC4 Lusso T, jenž bude výstavně debutovat na autosalonu v Paříži. Právě pod její kapotou se totiž objevil přeplňovaný motor. Je to přitom vůbec poprvé, kdy Ferrari nabízí některý ze svých modelů hned se dvěma agregáty. Mimo to jde také poprvé o spárování osmiválce a čtyř plnohodnotných sedadel.
Šéf australsko-asijského zastoupení značky Herbert Appleroth ovšem zmínil, že obě verze si navzájem nebudou krást zákazníky. „Kupec motoru V8 turbo je mnohem mladší. Tradičně je zájemcům o dvanáctiválce přes 45 let, mají již starší děti a vůz si užívají o víkendech, zatímco osmiválcová klientela se pohybuje v rozmezí 30 až 35 let, má mladší děti a vůz užívá velmi často, třeba na vyzvedávání ratolestí ze školky či při sportovních aktivitách.“
Ferrari přitom doufá, že svou novinkou odláká zákazníky vozům jako Bentley Continental V8 a Porsche Panamera. Stejně tak ovšem cílí i na kupce luxusních SUV, mezi které patří třeba Cayenne Turbo a Range Rover. „Verze s motorem V8 je značně univerzálním vozem, je mnohem oduševnělejší a také dynamičtější než varianta V12,“ dodává Appleroth. Ten zároveň uvedl, že cena novinky bude nižší než u stávajícího modelu.
Láci ovšem čekat nemáme, neboť „naše cena je vždy prémiová, protože máme prémiové výkony, prémiovou exkluzivitu a prémiovou kvalitu... je to přece Ferrari“. Uvidíme přitom, zda značka toto tajemství odhalí již v Paříži nebo až později. Aktuálně tak jen dodáme, že navzdory zmiňované univerzálnosti je GTC4 Lusso T pouze zadokolkou, což by zrovna zákazníkům Range Roveru vonět nemuselo...
Osmiválcové Ferrari GTC4 Lusso T se od dvanáctiválcové verze vizuálně neliší, změny je třeba hledat pod kapotou
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
před 3 hodinami - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
před 8 hodinami - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
včera
Nejčtenější články
- Lidé začali elektrickým Korejcům ve velkém ukazovat záda, tato ošklivka teď v Evropě padá o 73 procent
6.10.2024 - Už i Toyota zrušila svou otevřenou podporu LGBTQ a DEI, konečně začala vnímat realitu
6.10.2024 - Mercedes chystá nástupce propadáku, který si nekoupilo ani 100 lidí, z fiaska se zjevně vůbec nepoučil
6.10.2024 - Za kdysi obyčejné auto za 660 tisíc Kč lidé už po 16 letech ochotně dávají přes 2 miliony. A ani to nestačí, aby ho majitel pustil
6.10.2024 - Vysoká cla Číňany nezastaví, říká prodejní šéf Škody, od EU chce ale místo regulací jen peníze
6.10.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 18:51 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 11.04. 18:02 - řidičBOB
- VZKAZY 11.04. 15:35 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.04. 15:30 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.04. 09:15 - Předseda
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.
- Zákaz zastavení a pokuta 11.03. 10:34 - řidičBOB