Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari 599 SA Aperta Novitec: exot, co udělá 300 km/h na 11 s, může být váš
21.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Výjimečné otevřené Ferrari 599 v úpravě Novitec Rosso má 888 koní a na světě jich existuje jen hrstka. Tohle má navíc unikátní lakování.
Tovární Ferrari 599 SA Aperta vzniklo v pouhých 80 exemplářích, takže jde o extrémně vzácný stroj sám o sobě - vlastní jej jen hrstka sběratelů po celém světě. Byla to speciální edice věnovaná designérům Sergiovi a Andreovi Pininfarina, potomkům zakladatele Battisty „Pininř Farina, který toto designové studio založil v roce 1930.
Základem pro tento stroj bylo Ferrari 599 GTB Fiorano, ale při přeměně v SA Aperta z něj v Maranellu neodstranili jen střechu. Úpravy jsou i na podvozku a výfuku a také motor nepochází ze standardního GTB, ale z vpravdě divokého 599 GTO, takže na zadní kola posílá 670 koní a 620 Nm. To znamená stovku za 3,6 vteřiny a maximálku 325 km/h.
I když těchto aut vzniklo jen 80, italský úpravce Novitec Rosso se dostal k několika kouskům. Úprav je více, ale za hlavní se dá považovat přeplňování dvanáctiválce pod kapotou, díky kterému na kola putuje 888 koní a 862 Nm. To znamená stovku za 3,1 vteřiny, dvoustovku údajně za 6 vteřin a 300 km/h během nějakých jedenácti - rychleji, než se spousta aut dostane na 100 km/h.
A právě jedno takové auto je nyní na prodej. Konkrétně tento kousek má historické lakování, podobné tomu, které údajně bylo na Ferrari 250 GTO Tour de France - zejména ve žlutém příčném pruhu přes kapotu a světle šedém kruhu o něco blíž k přídi. Je to vzhled přinejmenším zajímavý; hodnocení necháme na každém z vás.
Stroj má podle obrázků německou registraci a na tachometru mu svítí jen 3 700 km, tedy to je zánovní auto. Jeho cena odpovídá jak tomu, tak i faktu, že po takovýchto strojích sběratelé skutečně baží. Majitel za něj chce 895 tisíc Eur, tedy přes 24,1 milionu korun. Je to horentní suma, ale určitě se najde někdo, kdo ji rád vysází na stůl - pro to všechno, čím toto auto je. Na mobile.de najdete víc.










Lakování podle 250 GTO Tour de France nemusí sednout každému, unikátní je ale určitě
Zdroj: CarBuzz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 7 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 9 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 10 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
dnesRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321