Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari 599 GTB Fiorano prodáno za 17,4 milionu Kč, jen díky manuálu
16.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Další vcelku nové a ne vzácné auto s ohromnou cenou jen díky manuálu. Důkazů zájmu o manuály je spousta.
Ferrari 599 GTB Fiorano není zrovna starý vůz, vyráběl se do roku 2012 a byl to nástupce povedeného 575M Maranello. A na rozdíl od svého nástupce, modelu F12berlinetta, byla 599 k mání ještě i s manuální šestistupňovou převodovkou - zcela oficiálně, nikoliv jako zakázková stavba existující v jediném exempláři na světě.
I tak ale vzniklo mnohem více kusů vybavených sekvenční převodovkou F1 o stejném počtu kvaltů, se kterou je tento stroj rychlejší, ale spousta řidičů si jízdu dostatečně neužije, nemají-li tři pedály pod nohama a páku manuálního řazení v ruce. Právě takových se sešlo na na víkendové aukci RM Sotheby’s Amelia Island, kde byl k mání tento černý exemplář 599 GTB z roku 2007 s manuálním šestikvaltem a lehce přes 6 100 najetými kilometry, zjevně dost. Jeho cenu vyšroubovali až na neuvěřitelných 682 tisíc dolarů, tedy asi 17,4 milionu korun, i když odhad hovořil o třetinové cifře. A i ten se zdál být spíše optimistickým.
Když nejezdil, stál tento stroj v klimatizované garáži a dostávalo se mu vynikající péče - pochopitelně, bavíme se o Ferrari. A jeho první majitel byl nejspíš fajnšmekr, jak lze soudit kromě manuálu také například z karbonových brzd či příplatkových kol. Takovými věcmi ale bývá vybavena spousta 599, tento stroj je unikátní právě manuální převodovkou - údajně se s manuálem dovezlo do USA jen 20 kusů Ferrari 599. Ničím jiným vůz zvláštní není, jen tímto, k vyšroubování ceny do extrémních výšin to ale stačilo. Jinak se ojetá Fiorana prodávají v USA stejně jako jiná ojetá auta - levněji než nová.
Ja to podobná situace jako u nedávné Porsche 911 GT3 RS 4.0 za 9,1 milionu, jakkoli tam jde o vzácnější vůz i bez ohledu na převodovku. Nebo překvapivý zájem o Porsche Cayman GT4, kde převodovka hraje klíčovou roli. Nejen toto ukazuje, že současný trend „absolutního přechodu” k automatickým či automatizovaným převodovkám není rozumnou strategií. Ostatně, i Tadge Jüchter při rozhovoru o současné Corvette C7 Z06 uvedl, že nenabídnout zákazníkům co chtějí není dobrá podnikatelská strategie - a proto je nová Z06 k mání i jako kabrio a s automatem, třebaže C6 Z06 si člověk mohl koupit jen s manuálem a s pevnou střechou.
Také některé evropské značky jsou schopné dodatečně nabídnout manuální převodovku do auta, které ji vůbec nemělo mít, protože ta část zákazníků jim za to stojí. Americká silná auta jsou k mání s manuálem zcela běžně a dokonce i evropské stroje, které u nás dostanete jen s automatem, jsou za oceánem k dispozici s manuálními převodovkami. Důkazů o tom, že svět stále chce manuály alespoň v míře zmiňované Jaguarem, je hromada, tak proč na ně Ferrari, Lamborghini a do jisté míry ani Porsche u nových aut neslyší?
Je to pro část zákazníků tak podstatná věc, že rozhoduje o tom, zda si nějaké auto koupí či nekoupí. Tak proč jim výrobci nevyjdou vstříc, když i jiným drobným skupinám zákazníků nabízejí všemožné výbavové prvky, které si nakonec větší procento klientů nekoupí a jejichž vývoj také nemohl být levný? Řada lidí by si za manuál i připlatila a jistě ne málo. Jak ukazuje třeba cena tohoto Ferrari...
Na tomto 599 GTB není nic zas tak zvláštního, dokud si nevšimnete manuálního řazení
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 3 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva