Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ferrari 308 GTB Group B: vzácné rallyové Ferrari je k mání, nikoliv levně
28.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ferrari 308 může být dobrým začátkem, chcete-li si pořídit starší Ferrari. Jenže asi ne tohle konkrétní, které je po kompletní renovaci a drží certifikát Ferrari.
Ač se to člověku sledujícímu svět aut zpovzdálí nemusí zdát příliš uvěřitelné, italská automobilka Ferrari se v minulosti účastnila i soutěží rallye. A neměla zrovna malé ambice, vyvíjela pro tento účel slavné 288 GTO, první auto na světě, které v produkční specifikaci překonalo třísetkilometrovou hranici. To ale nikdy nezávodilo, protože pro skupinu A mělo moc velký motor a skupina B byla před jeho dokončením ze známých důvodů zrušena.
Vůz, na kterém bylo 288 GTO založeno, však soutěžního nasazení doznal. Jezdil zejména ve skupině 4, kde soupeřil například s Lanciemi Stratos či později vozy Audi Quattro. Ta se později proměnila právě ve skupinu B. Tento stroj se jmenoval 308 GTB a dnes, pokud máte zájem o starší Ferrari a nikoliv neomezený rozpočet, je vůz s třílitrovým osmiválcem umístěným uprostřed napříč docela dobrou volbou - rozhodně lepší než Mondial, který není ani hezký, ani spolehlivý, a to i na standardy starých italských aut.
Kousek, který je nyní k mání, je závodním autem, přestavěným pro skupinu B pilotem Antoniem Zaninim a jeho týmem. Zanini v roce 1980 získal evropský šampionát v rallye a španělský pohár vyhrál celkem devětkrát. Tento konkrétní stroj se také pyšní certifikátem historických vozidel Ferrari Classiche, takže to bude dost pravděpodobně jedna z nejdražších 308 GTB k mání.
V jejích útrobách je třílitrový vidlicový osmiválec s dvouventilovými, dvouvačkovými hlavami a karburátory Weber, který dává 280 koní a posílá je na zadní kola - nad čtyřkolkou tehdy u Ferrari ještě ani nepřemýšleli - přes manuální pětikvalt s velmi krátce poskládanými převody. Upřednostnění zrychlení před maximálkou se zejména na klikatých rallye velmi hodilo. Na vozovce drží tuto 308 nezávislé zavěšení s dvojitými lichoběžníky na všech čtyřech kolech a o zpomalení se starají brzdy AP Lockheed s ventilovanými kotouči.
Poslední závod tento stroj údajně jel v roce 1985, tedy před třiceti lety. Poté údajně ujel pouhých 20 kilometrů a všem mechanickým částem se dostalo kompletní renovace. Jsou tu tedy nové brzdy, odpružení, motor je po generální opravě a také zapalovací kabely, které celkem měří přes 8 metrů, jsou nové.
Stavu vozu, který je možno si dobře prohlédnout i na obrázcích, ale pochopitelně odpovídá i cena. Stroj má být k mání někdy během února na aukci pořádané domem RM Auctions a podle odhadů za něj výherce aukce zaplatí 250 - 315 tisíc Eur, tedy 6,8 - 8,6 milionu korun. To je zhruba osminásobek toho, na kolik přijde „obyčejné” ojeté Ferrari 308, tohle však taky ani zdaleka obyčejné není.
Toto závodní Ferrari 308 GTB bude v únoru na prodej. Bude po kompletní renovaci a drží certifikát Ferrari; cena odpovídá
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024 - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
26.11.2024 - Stylové SUV-kupé Renaultu dnes jako ojeté koupíte už za 350 tisíc. Spolehlivostí neohromí, ale vypadá šik
26.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch