Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Fernando Alonso je vážně smolař. Mrkněte se, co mu stalo při testech na Indy 500
4.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Španělský závodník soužený potížemi McLarenu letos vynechá Velkou cenu Monaka a předvede svůj talent v zámoří. Ani tam mu ale štěstí zatím nepřeje.
Fernando Alonso je považován za jednoho z nejlepších pilotů Formule 1 posledních dekád. Je proto možná i zarážející, že dosud získal „pouze“ dva tituly mistra světa. Stalo se tak navíc již před více než dekádou, konkrétně v letech 2005 a 2006, kdy v barvách Renaultu proháněl ještě Ferrari Michaela Schumachera. Od té doby se ovšem Španěl trápí, zvláště nyní u McLarenu, ke kterému se vrátil v předloňském roce.
Ani během třetí sezóny u britského týmu se ovšem nedá očekávat Alonsův posun směrem k pódiu, natož pak k zisku dalšího mistrovského titulu. Nepřekvapí tak vlastně, že Fernando začíná zvažovat pokračování své kariéry mimo F1. Napomoci by k tomu mohl možná i překvapivě právě McLaren, se kterým se Španěl pro letošek vrátí do závodní série IndyCar.
Britská stáj v tomto šampionátu v minulosti již působila, na kontě přitom má hned tři vítězství. Stejně tak je v Indy činná i Honda, jejíž pohonná jednotka bude pohánět i druhý Alonsův služební vůz. A tentokráte se snad Španěl nemusí obávat katastrofálních výsledků jako v F1 - japonská značka zámořskou sérii ovládla hned jedenáctkrát a naposledy se to stalo loni.
Alonso tedy má šance zazářit, může i vyhrát, a to zvláště po působivých výsledcích ze včerejšího prvního tréninku. Jeho součástí byl nejprve nováčkovský test, během nějž musel Fernando nejprve odjet 10 kol rychlostí 205 až 210 mil za hodinu (330 až 338 km/h), dále 15 kol rychlostí 210 až 215 mph (338 až 346 km/h) a 15 kol rychlostí 215 až 220 mph (346 až 354 km/h).
Tento test zvládl Alonso relativně snadno, nadále se pak věnoval dalšímu poznávání vozu i následnému zrychlování. Přitom uvedl, že jeho pravá noha si často „dělala, co chtěla“, čímž narážel na přetížení, které na něj působilo při jízdě zatáčkami v rychlostech okolo 350 km/h. Nakonec ale dosáhl souladu celého těla, což vedlo k dosažení maxima 222,548 mph (358 km/h). Je přitom třeba podotknout, že nejde o nejvyšší rychlost, ale o průměrnou v rámci kola.
McLaren s týmem Andretti Autosport, který se Alonsova entrée do letošního Indy 500 taktéž účastní, umožnily sledování Fernandova testu online. Této příležitosti přitom využilo 76 tisíc fanoušků, což je větší počet, než jaký sleduje jeho tréninkové počiny během F1. Je tedy evidentní, že příznivců, kteří jej chtějí vidět vítězit, má Španěl dostatek.
Zní to jako šťastné chvíle Alonsova nešťastného roku, jenže ani v zámoří nešlo vše jako po drátkách. Během tréninku se totiž Alonsův monopost střetl se dvěma poletujícími ptáky a oba zabil jednou ranou. Někteří mohou říci, že tak osvědčil svůj zabijácký instinkt, realita je ale taková, že z této události Alonsovi do zpěvu nebylo - pochopitelně.
Samotnému pilotovi se naštěstí nic nestalo, pokračovat tedy bude moci i nadále ve své vedlejší kariéře, kvůli níž vynechá i Monako. Místo městské Velké ceny totiž Španěl zamíří znovu do Spojených států, kde se od 15. do 19. května jedou další tréninky na Indy 500. Kvalifikace se jede v dalších dvou dnech, samotný závod je pak naplánován na 28. květen. Alonso do něj přitom vyrazí s šasí Dallara DW12, které využívá celé startovní pole (motory Honda pak pohání jeho půlku).
Jak vše dopadne, to samozřejmě nemůžeme nyní předvídat. Nicméně Mario Andretti po Alonsově prvním seznámení s vozem uvedl, že vše „vypadá velmi dobře. Líbí se mi jeho stopa.“ Je tedy možné, že jsme svědky prvních krůčků Fernanda za oceán do nové série.
Trefit při testech dva nebohé ptáky naráz se šťastlivci určitě nepovede...
Jinak probíhaly první testy k Alonsově spokojenosti, představil při nich i oranžové zbarvení svého stroje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Policie měla špatný týden, při pronásledování jí ujel řidič starého MPV i zjevně nepřipravený motorkář
včera - Majitelé čtyř superaut za 180 milionů se jeli na podzim projet do hor, nabourali jeden do druhého v namrzlém klesání
včera - Šéf Bugatti a Rimacu ukázal své auto pro denní ježdění, něco takového by si jiný vrcholný manažer nedovolil
15.11.2024
Nejnovější články
- Jedna z nejspolehlivějších ojetin podle německých STK i v praxi obhájila svou čest, za výjimečnost si ale nechá zaplatit
před hodinou - Zaměstnanci VW kradou díly z fabrik firmy ve velkém. Jen letos jich vyhodil 708, největší „borci” rozkradli díly za 25 milionů
včera - Původně jen elektrické auto už nachytali se spalovacím motorem, příchod této verze vážně musí být na spadnutí
včera - Bugatti se vrátilo k překonávání rychlostních rekordů. Aby ho dosáhlo muselo si půjčit auto od vlastního zákazníka
včera - Šéf automobilky si hraje na Muska tím, že spí na podlaze ve firmě, kupcům jeho „Porsche za cenu Octavie” zatím selhávají brzdy
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva