Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Fabia Laurin a Klement je nejmenší luxusní Škoda, o které vám automobilka neřekla
27.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Škoda zcela mimo pozornost českých médií odhalila kombi s čalouněním Alcantarou a svérázným zevnějškem, obsypaným logy Laurin a Klement.
Pokud jste důkladně seznámeni s historií mladoboleslavské automobilky, pak jistě víte, že u jejího zrodu stáli strojní zámečník Václav Laurin a knihkupec Václav Klement. Ti nejprve odstartovali výrobu jízdních kol, než jednostopé dopravní prostředky nahradili dvoustopými. V roce 1924 však dílny společnosti zachvátil požár, jenž následně vedl k pozdějšímu sloučení se Škodovými závody.
Značka samozřejmě na tuto minulost nezapomněla, přestože jména zakladatelů již z jejího názvu zmizela. Odkazem na oba Václavy je ovšem vrcholná luxusní výbava, se kterou je možné už léta pořídit modely Octavia, Yeti a Superb. Stejně tak si je ovšem Škoda vědoma svých cyklistických počátků, což vysvětluje již několikaletý sponzoring závodu Tour de France.
V tomto ohledu letošek nebyl novinkou, přičemž závěrečné etapy závodu značka využila k představení svého nového SUV Kodiaq. Trochu mimo hlavní pozornost byla ale při byl při příležitosti Tour de France odhalena také Škoda Fabia Combi Laurin a Klement. Proč o ní automobilka příliš nemluví?
Hlavním důvodem je, že za tímto vozem stojí francouzské zastoupení české automobilky, které dalo ve spolupráci s magazínem Intersection vzniknout tomuto jedinému exempláři. Pochopitelně to neznamená, že se něco podobného nemůže nikdy dostat do výroby, v tuto chvíli to ale určitě v plánu není. A pokud by se plány automobilky měly změnit, museli bychom si to hodně přát.
Na co se tedy můžeme podívat? Je to vypiplaná Škoda Fabia Combi, která hýří především luxusním čalouněním. Dostala kombinací Alcantary a látky Kvadrat Steelcut Trio 2, jež pokrývá palubní desku, dveřní panely, sluneční clony, středovou loketní opěrku, sedadla i zavazadelník. Nechybí loga Laurin a Klement, dokonce v barvě trikolóry, kterou si s trochou fantazie můžeme přivlastnit my i Francouzi. Vypadá to zajímavě, výsledek by ale byl jistě ještě zajímavější, kdyby za základ posloužila Fabia s maximální možnou výbavou - té tu sice není úplně málo, třeba manuální klimatizace ale zaskočí.
Zvenčí se kombík pro změnu pyšní černě lakovanými litými koly, střešními ližinami a čelní maskou. Tyto prvky pak kontrastují s karoserií v bílé perleti, již dekorují modročervená loga Laurin a Klement či fluorescenční samolepky s písmenem „Š“ odkazujícím na název značky. A ani tady nechybí označení Laurin a Klement na místech, kde jsme zvyklí je očekávat.
Práce na voze zabraly více než 300 hodin, dalších 120 poté padlo na exkluzivní výrobu dvou jízdních kol. Také v jejich případě byly takřka veškeré části rámu pokryty Alcanatarou, přičemž městská varianta odkazuje na Václava Laurina, ta sportovní poté na Václava Klementa.
Nevíme, jestli by pro něco takového Škoda našla dostatek zákazníků, ale když budete hodně křičet, možná o tom bude alespoň uvažovat. Nezapomeňme, že kdysi vyráběla i Felicii Laurin a Klement, též s koženým čalouněním a další, na vůz tohoto charakteru pozoruhodnou výbavou...
Fabia Combi Laurin a Klement vznikla u příležitosti letošního závodu Tour de France, její sériovou výrobu Škoda neplánuje, zatím
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před hodinou - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva