Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ex-šéf Nissanu chtěl koupit část Aston Martinu. Nepovedlo se, odešel k němu sám
5.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Andy Palmer v minulosti několikrát navrhoval, aby aliance Renault-Nissan investovala do části akcií britské značky. Carlos Ghosn byl proti.
Jednou z překvapivých novinek tohoto týdne se stal odchod šéfa Nissanu Andyho Palmera na post generálního ředitele britské automobilky Aston Martin. Aktuálně ovšem vycházejí na světlo světa informace, které naznačují, že zdaleka nejde o nečekaný či dokonce nelogický krok. Již v našem předchozím článku jsme zmiňovali, že značka s více než stoletou historií lanařila Palmera déle než rok. Tomu pak předcházela snaha bývalého šéfa Nissanu o zcela opačný krok.
V letech 2012 a 2013 se totiž Palmer pokoušel přesvědčit Carlose Ghosna, který stojí u kormidla aliance Renault-Nissan, aby koupil část akcií Astonu. To by samozřejmě dávalo smysl už jen kvůli tomu, že kupříkladu takové Infiniti rozšiřuje svou spolupráci s německým koncernem Daimler, který se pro změnu paktuje s Renaultem. U britské automobilky by se tedy kruh svým způsobem uzavřel.
Zdroj zevnitř Nissanu ovšem naznačil, že Palmerem předložené návrhy byly zváženy, ale nakonec převážil zamítavý postoj. Základy aktuálního přestupu ex-šéfa japonské automobilky však zjevně byly položeny, ačkoliv nikdo prozatím vysloveně neřekl, že odmítnutí koupě vedlo k dané rezignaci. Všechny zúčastněné značky včetně Daimleru pak nové informace rovněž odmítly komentovat.
Mluvčí Aston Martinu ovšem již v úterý, tedy v den, kdy Palmerův přechod vyšel najevo, uvedl, že automobilka je otevřená spolupráci s dalšími výrobci. Zda ale již nějaká jednání probíhají a jaké jsou ony firmy, to již odmítl specifikovat. Je tedy otázkou, kdy, zda a případně s kým by Britové šli do party.
Navíc je možné, že tyto řeči mají jen rozdmýchat touhu v koncernu Daimler, aby stávající dohodu s Astonem Martin rozšířil a ve firmě koupil kontrolní balík akcií. A jelikož šéf německé automobilky Dr. Dieter Zetche již v minulosti uvedl, že je takové možnosti otevřený, může se klidně stát reálnou. Daimler má dnes hotovosti dost a jiných značek výrobců osobních automobilů - ve srovnání se svými německými konkurenty - pramálo.


Andy Palmer (na snímku vpravo) chtěl, aby Nissan koupil podíl v Astonu Martin. Carlos Ghosn byl však proti
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 2 hodinami Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včeraU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
12.3.2025
Nejčtenější články
Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
13.2.2025Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
13.2.2025Nenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
13.2.2025Slavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
13.2.2025V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
13.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva