Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ex-šéf Nissanu chtěl koupit část Aston Martinu. Nepovedlo se, odešel k němu sám
5.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Andy Palmer v minulosti několikrát navrhoval, aby aliance Renault-Nissan investovala do části akcií britské značky. Carlos Ghosn byl proti.
Jednou z překvapivých novinek tohoto týdne se stal odchod šéfa Nissanu Andyho Palmera na post generálního ředitele britské automobilky Aston Martin. Aktuálně ovšem vycházejí na světlo světa informace, které naznačují, že zdaleka nejde o nečekaný či dokonce nelogický krok. Již v našem předchozím článku jsme zmiňovali, že značka s více než stoletou historií lanařila Palmera déle než rok. Tomu pak předcházela snaha bývalého šéfa Nissanu o zcela opačný krok.
V letech 2012 a 2013 se totiž Palmer pokoušel přesvědčit Carlose Ghosna, který stojí u kormidla aliance Renault-Nissan, aby koupil část akcií Astonu. To by samozřejmě dávalo smysl už jen kvůli tomu, že kupříkladu takové Infiniti rozšiřuje svou spolupráci s německým koncernem Daimler, který se pro změnu paktuje s Renaultem. U britské automobilky by se tedy kruh svým způsobem uzavřel.
Zdroj zevnitř Nissanu ovšem naznačil, že Palmerem předložené návrhy byly zváženy, ale nakonec převážil zamítavý postoj. Základy aktuálního přestupu ex-šéfa japonské automobilky však zjevně byly položeny, ačkoliv nikdo prozatím vysloveně neřekl, že odmítnutí koupě vedlo k dané rezignaci. Všechny zúčastněné značky včetně Daimleru pak nové informace rovněž odmítly komentovat.
Mluvčí Aston Martinu ovšem již v úterý, tedy v den, kdy Palmerův přechod vyšel najevo, uvedl, že automobilka je otevřená spolupráci s dalšími výrobci. Zda ale již nějaká jednání probíhají a jaké jsou ony firmy, to již odmítl specifikovat. Je tedy otázkou, kdy, zda a případně s kým by Britové šli do party.
Navíc je možné, že tyto řeči mají jen rozdmýchat touhu v koncernu Daimler, aby stávající dohodu s Astonem Martin rozšířil a ve firmě koupil kontrolní balík akcií. A jelikož šéf německé automobilky Dr. Dieter Zetche již v minulosti uvedl, že je takové možnosti otevřený, může se klidně stát reálnou. Daimler má dnes hotovosti dost a jiných značek výrobců osobních automobilů - ve srovnání se svými německými konkurenty - pramálo.
Andy Palmer (na snímku vpravo) chtěl, aby Nissan koupil podíl v Astonu Martin. Carlos Ghosn byl však proti
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 5 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva