Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Elon Musk se narychlo sešel s šéfem VW na letišti, nechal ho vyzkoušet nové modely
8.9.2020 | Petr Prokopec
Podobná schůzka šéfů významných automobilek je krajně neobvyklá, ale takový je i Elon Musk a Herbert Diess k němu chová zvláštní obdiv. Šéf Tesly z konkurence pro Model 3 dvakrát odvázaný nebyl, kvalitativně je jinde. Dynamicky ale ztrácí.
V minulém týdnu navštívil Elon Musk Berlín, aby zkontroloval, jak pokračuje výstavba evropské továrny Tesly a absolvoval několik schůzek s politiky a obchodními partnery. Poté nastoupil do svého soukromého tryskáče a v souladu s dříve ohlášený letovým plánem se očekávalo, že zamíří zpět do USA. On ale místo toho po chvíli překvapivě přistál na letišti v Braunschweigu.
Právě tam se narychlo sešel se šéfem koncernu VW Herbertem Diessem, s nímž absolvoval zhruba dvouhodinovou soukromou schůzku. Kromě toho si Musk krátce vyzkoušel i Volkswagen ID.3 a usednou rovněž do chystaného crossoveru ID.4. Otázkou nicméně je, zda cokoliv z výše zmíněného něco znamená, o průběhu schůzky ale nemusíme hovořit jen v náznacích.
Sám Diess se totiž na svém účtu na síti LinkedIn pochlubil minutovým videem, ve kterém Musk usedne za volant. Jakkoliv ovšem naznačuje, že řízení je na vůz pro masy vcelku dobré, celkově není německým elektromobilem příliš okouzlen. Nejspíše i proto, že ID.3 cílí na ty samé zákazníky, jež má oslovovat rovněž Tesla Model 3. Musk si v kabině stoprocentně musel všimnout vyšší kvality, než se kterou se setkávají jeho zákazníci. Radost mu ovšem mohl dělat fakt, že dynamicky má jeho produkt navrch.
Dané skutečnosti má nejspíše na paměti i Diess. Ten nedávno debatoval se šéfem americké divize Volkswagenu Scottem Keoghem o budoucnosti zmíněného modelu ID.4. A jak se ukázalo, Němci s ním nechtějí jít přímo proti Tesle Model Y, místo toho jsou jejich cílem lidé, kteří běžně kupují vozy se spalovacím ústrojím. Ve srovnání s nimi totiž ID.4 dokáže obstát v rámci dynamiky i praktičnosti. Jakmile se ale postaví na semaforech vedle Tesly, je jasné, která značka bude v cíli první.
Neznamená to ale, že by VW nechtěl Tesle konkurovat. Otevřeně už oznámil, že v rámci objemu produkce elektrických aut americkou konkurenci dožene a předžene, a to nejpozději do tří let. „Pokud bude mít Tesla tři továrny, v nichž bude možné vyrábět 300 až 500 tisíc aut ročně, poté celkově mluvíme o 900 000 až 1,5 milionu vozů. Stejného čísla chceme dosáhnout v roce 2023, pravděpodobně však dříve,“ uvedl k tématu šéf odborů německé automobilky Bernd Osterloh.
VW přitom doufá, že Teslu nedohoní jen v rámci produkce, ale také softwarovými možnostmi. V tomto ohledu má zazářit zejména nově vzniklá technologická skupina Artemis, na kterou dohlíží šéf Audi Markus Duesmann. Osterloh doufá, že dílo se povede dotáhnout do zdárného konce a VW Group tak bude mít již ve velmi krátké době více dat o zákaznících, než má Tesla po několika letech.
Zda se dané záměry povede naplnit, je zatím ve hvězdách. Ostatně právě v oblasti softwaru VW Group momentálně poněkud tápe. Lze tak jen dodat, že Diess se dle svých slov na další shledání s Muskem těší. Pokud přitom u toho bude Porsche Taycan a chystaná třímotorová Tesla Model S, pak by taková schůzka mohla být ještě zajímavější.
Elon Musk se během návštěvy Německa sešel se šéfem VW Group Herbertem Diessem a krátce otestoval Volkswagen ID.3. Foto: Herbert Diess@LinkedIn
Zdroje: Auto Motor und Sport, Welt am Sonntag
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva